![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een probleem met mijn Golf 1 Cabrio (1884) 16v KR project.
Ik heb 2 assen gemonteerd: 1 korte as 100mm van Golf 2 GTI met Golf 2 Homokineet, deze past goed. 1 lange as 100mm van een scirocco met een scirocco homokineet, deze pas gewoon in de fusee maar wanneer ik de centrale bout aandraai zet deze zich vast en kan ik het wiel niet meer rond draaien. Ook als ik de Golf 2 homokineet erop zet heb ik hetzelfde probleem. Eerst dacht ik dat het iets met het differentieel was maar als ik hem daar niet aan vast maakt heb ik het probleem ook. De homokineet klemt als het ware met het fusee. ![]() iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? |
|
|||
|
|||
![]() verkeerde fussee zowel links als rechts. je moet de fussee s pakken van een scirooco 16v of nieuw type cabrio waar standaard 100 mm assen in horen.
goedkoopste oplossing homokineet ff iets afdraaien aan de buiten kant. of de homokineten van je oude 90 mm assen ff overzetten. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als ik de homokineet van de 90 mm overzet heb ik 5mm speling in lengte (diepte) richting op de as?? Ik denk dat ik dan nieuw type fusee's moet gaan zoeken. Bedankt voor de uitleg! |
|
||||
|
||||
![]() heb bij mijn ombouw project van 1.1 na 2 liter gewoon de fusee van de 1.1 gebruikt ,alleen de steekassen van een nieuwe type golf 1 cabrio met 100mm flensen moet je gebruiken
|
|
||||
|
||||
![]() je moet even de koppen van je oude as op 100 mm as zetten ..
had zelfde.kop is groter en knijpt je lager vast / vrgr gooigolf |