![]() |
|
||||
|
||||
![]() Daar gaan we weer!!
![]()
|
|||
|
|||
![]() Oke, ik zal maar weer wat aannames gaan ontkrachten want blijkbaar hoef je je in de politiek niet aan feiten te houden en omdat je toevallig oldtimers haat, mag je aannames de wereld in helpen en zelfs proberen wetswijzigingen op basis van die aannames te forceren...
1. Toestroom van oldtimers: alsof er ineens meer gemaakt worden? Ja joh, de fabrieken draaien weer overuren om weer meer oudjes op de weg te krijgen. Wat een domme aanname. Er is maar 1 hoeveelheid oldtimers en die wordt niet meer, nee, die wordt steeds minder... Door ongelukken, strooizout, roest en slecht onderhoud zijn er steeds minder oldtimers op de weg en worden er al helemaal steeds minder oldtimers voor dagelijks gebruik ingezet. FEIT. Ja, er worden oldtimers uit Duitsland gehaald, maar het is nogal een GROVE AANNAME als je denkt dat die daar massaal niks staan te doen in een schuurtje, en hier ineens voor woonwerk worden ingezet. Met andere woorden, of ze nu daar of hier rijden, dat is niet boeiend. Erg slecht dat Atsma blijkbaar alleen interesse heeft in uitstoot in dit land. Het buurland is niet interessant (en waardoor wordt de vervuilende lucht ook alweer met name bepaald in NL, owja, Ruhrgebied in DE...) 2. Toestroom van VERVUILENDE oldtimers. Ow, dus die zijn per definitie vervuilend? AANNAME. 3. 50 tot 100 keer meer uitstoot: welke uitstoot hebben we het dan over? en als je twee dingen met elkaar vergelijkt, noem ze dan allebei. Oldtimers stoten 50 tot 100 keer meer uit (van wat?) dan wat? Laat ik eens een aanname doen dan. Hij zal het vast hebben over het hippe CO2-uitstoot. En hij zal het vast vergelijken met de enorm hippe en groene, omarmde Toyota Prius of vergelijkbaar... De overheid heeft ook die mooie aanname dat CO2-uitstoot linea recta in verhouding staat tot verbruik, dus dat zou dan betekenen dat de gemiddelde oldtimer 50 tot 100 keer meer verbruikt dan een Prius meneer Atsma? Wat een AANNAME... FEIT: Prius verbruikt 1 op 17 gemiddeld. Ik moet de eerste oldtimer nog tegenkomen die 50 tot 100 keer meer verbruikt (1 op 0,34 tot 0,17 dus)... Zelfs de o-zo-vervuilende oude Amerikaan met V8 verbruikt 1 op 3-4... Op LPG. FEIT: LPG is schoon en wordt anders toch maar afgefakkeld. Kortom, waar draait het nu om? Waarom haat Atsma oldtimers toch zo erg? 4. Oldtimers doen maatregelen tegen schone lucht teniet. Welke maatregelen als ik vragen mag? Het bevorderen van de zeer groene, accu-aangedreven vierwielers die onze prima in staat zijnde vierwielers moeten vervangen? Owja, want het slopen van onze prima auto's, het bouwen van nieuwe en het maken van accu's belast het milieu natuurlijk minder dan het doorrijden met de huidige auto's. AANNAME. Feit is dat het andersom is. Persoonlijk vind ik dit soort hatende mannen in de politiek erg gevaarlijk, gevaarlijk voor onze hobby. Mag het volk er geen hobby in hebben? Ik dacht dat je het volk juist rustig en in toom hield door ze een hobby te gunnen, en een leuke bezigheid voor het weekend, etc... Heeft-ie 1 feit genoemd? NEE... dat is toch schandalig... ik dacht dat je daadwerkelijk een opleiding en verstand moest hebben voor je de politiek in kon... Last edited by MellyVille - USLights.nl : 24-11-2011 at 08:58. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
AANNAME
|
|||
|
|||
![]() Zeg ik toch, 'ik dacht'... dat is wat ik denk
![]() Maargoed, gebaseerd op zijn uitspraken waarin 0,0 feiten staan en enkel aannames, maak IK de AANNAME dat het hem gelukt is zonder verstand de politiek in te gaan ja ![]() Ga nou niet mijn rant verpesten Jaap, alsof je het met hem eens bent ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Tuurlijk ben ik het niet met hem eens, maar het is een politiek die al ingezet is toen de crisis begon.
Die sloopregeling heeft ook een gat geslagen in de hobby over een jaar of tien. Er zijn bergen nieuwe auto's gesubsidieerd op de weg gezet en echt niet voor het milieu. Het was te verwachten. Bovendien is dit kabinet al sinds het begin zichzelf om de PVV heen aan het manouvreren. Politiek is altijd geven en nemen, maar normaal vechten ze dat achter de schermen uit en is de ruilhandel niet zo opzichtig.
|
|||
|
|||
![]() Klopt....
Ik kan het gewoon af en toe niet laten om wat frustratie eruit te gooien. Prima als je denkt dat oldtimers meer uitstoten, maar kom dan met feiten.. dit is gewoon maar wat roepen. Zo ken ik er nog heel wat ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ach, er zijn studies die zeggen dat een Prius inclusief productie vervuilender is dan een Hummer H2, en er zijn studies die zeggen dat de Prius het gouden ei is. over elke scheet worden er vier studies gemaakt en de politiek gebruikt diegene die hen het beste uitkomt. Logisch, zou ik ook doen als ik een standpunt kracht bij wilde zetten.
Ikzelf ben zowiezo geen fan van de consumptie maatschappij. Kijk naar Japan, Daar worden auto's na een paar jaar al te duur in de belasting en gaan perfecte auto's naar de sloop of export. Ik ben groot fan van hergebruik op alle gebieden. Zo erg zelfs dat ik in mijn vriendengroep Jaap de Jutter genoemd word. Ik sleep alles mee naar huis. Kan ik er zelf niks mee dan maak ik er iemand anders weer blij mee. De sloopregeling was mijns inziens een enorme kapitaal vernietiging waar ik nog steeds met m'n verstand niet bij kan.
|
|||
|
|||
![]() Behoorlijk ja... eensch
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inderdaad, dat oude laminaat fikte nog prima ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja dat is een goed idee. ![]() dat is nou echt weer zo'n dom belgen plan. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Omdat Atsma een fiets-freak is, zo'n pre-vutter die alleen maar op z'n race fiets hard wil gaan, en geen enkele andere hobby tolereert. oh ja, en hij is van het CDA... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Niet alles wat in de Televaag staat altijd direct serieus nemen... en proefballonnetjes van politice al helemaal niet.
|
|||
|
|||
![]() Maar wordt bj 1987 nu wel of niet belastingvrij
Kan namelijk een amerikaan goedkoop aanschaffen van 1987 gr Marco
|
||||
|
||||
![]() Ja, wordt belastingvrij, als-ie 26 is... Maar als je op LPG gaat/blijft rijden blijf je de toeslag voor LPG wel betalen...
|
|||
|
|||
![]() Mooi dan wordt et een 5,7 GTI [Gas Tankje Illegaal]
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Want volgens mij is het gene wat je betaalt dan ,de wegenbelasting voor gas/diesel - het benzine tarief en - de provinciale opcenten. Das met 1800 kg toch nog een flink bedrag
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hier heb ik zelf eens aan gerekend tijdens mijn studie, levenscyclus analyse van een Prius t.o.v. een doorsnee productieauto, de Prius verliest flink! En ook al wordt de studie die wij ernaar gedaan hebben nergens door erkend, ik kan je garanderen dat 'ie beter onderbouwd was dan het gemiddelde onderzoek waar tegenwoordig in de politiek mee wordt gesmeten...
|
|||
|
|||
![]() Heeft er iemand een idee wat ze gaan doen met auto's op diesel en gas, die bij ingang van deze regeling al 25 jaar of ouder zijn. Moet je hiervoor dan ook weer de toeslag op de wegenbelasting voor diesel of gas gaan betalen? Ik heb zelf namelijk een golf 1 diesel van 1982, die ik niet meer dagelijks gebruik, maar eigenlijk wel erbij wil houden
![]()
|
||||
|
||||
![]() dat blijft allemaal bij hoe het nu is. die regel is alleen van toepassing op auto's van na 01-01-1987
|
||||
|
||||
![]() En nou een leuke vraag waar niemand het zeker van weet (bij de officiele instanties dan tot eind novemeber dan!);
Je hebt een origineel Nederlands geleverde auto van 1983 op benzine, op kenteken, apk, gewoon alles in orde! Als je deze na 01-01-2012 ombouwt naar gas of diesel (de keuring is dus in het jaar 2012 bij de RDW)......moet je dan wel of geen provinciale opcenten betalen?!!?? ![]() RDW helpdesk en belastingdienst helpdesk weten het niet. "Daar is nog geen duidelijkheid over. De berichten maar afwachten!" is het response. Weet iemand hier anders? Deze info was tot eind november de laatste stand van zaken. Toen ik het maar opgaf om erachter te komen hoe het zit....wil het eigenlijk wel weten, anders maar snel even nog een aantal bezoekjes brengen aan de heren van het RDW ![]()