Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #741  
Old 29-09-2011, 21:18
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Erik ik zou die wielen even door Sixpack laten in elkaar zetten. Dan ben je zeker dat je ze dicht en goed terug krijgt.
En voor de prijs hoef je het niet te doen, want als het mis gaat blijf je klooien.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #742  
Old 29-09-2011, 21:31
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Ja had de search al eens geraadpleegt en zag dat jij een enorm gekloot had, totdat je ze naar Sixpack had gebracht. En voor de afstand hoef ik het nou ook weer niet te doen. Moet alleen nog 3 randen schuren en polijsten, waarvan er nog 2 moeten binnen komen, en dan kunnen ze in elkaar gezet worden.

Moet ik dan de velgen trouwens brengen met de boutjes er al in of kan ik ze beter los van brengen?
Reply With Quote
  #743  
Old 19-10-2011, 17:41
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Zo weer wat delen van classic parts binnen.
O.a. een nieuwe tankvulhals, bevestiging voor het hitteschild, rubbere stopjes voor de carrosserie, lagerbussen en rubbers voor de pedalen, clipjes voor de deurpanelen, handrem en nog wat klein spul. En natuurlijk alles nieuw en origineel VW.

Nu zit ik alleen ermee dat ik een andere vulhals heb binnengekregen dan ik er onder had, niet echt kwa vorm maar wel kwa ontluchting. Het bovenste gedeelte is dikke en de aansluiting is haaks, en langer als bij mijn oude. De imitatie die ik ook nog heb liggen ziet er echter weer hetzelfde uit als die ik had.
Het nummer is: 171 201 129 N

Weet iemand waar deze onder hoort te zitten? En neem aan dat hij gewoon gebruikt kan worden voor de mijne?

Foto's:




Hitteschild incl. het nieuwe bevestigingsmateriaal,




De pedalen met de nieuwe lagerbussen en nieuwe rubbers,




En hier de voor mij nog onbekende vulhals,




Zal even kijken of ik nog een goede foto gemaakt krijg van de binnenkant van de ontluchting.
Reply With Quote
  #744  
Old 19-10-2011, 17:50
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Vulhals is misschien een verbeterde versie. Als de vorm verder hetzelfde is, zou ik hem gewoon monteren.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #745  
Old 19-10-2011, 18:04
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Wou net een foto maken van de binnenkant maar kwam erachter dat ik hem niet kan gebruiken. Er zit namelijk een verschil de bevestiging van de tankdop als het ware.




Dus ben nu wel erg benieuwd waar deze op hoort.

Edit: Weet eigenlijk ook niet meer hoe ik aan het nummer ben gekomen voor het te bestellen.

Last edited by ErikvanBilsen : 19-10-2011 at 18:08.
Reply With Quote
  #746  
Old 19-10-2011, 18:25
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Dat is idd een verschil. Gewoon melden bij VW classicparts. Nummer wat op de online shop staat is hetzelfde als dat jij hebt geplaatst. "Fout" zit dus waarschijnlijk bij classicparts.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #747  
Old 20-10-2011, 06:18
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,066
Default

De eerste type's 1 hadden een kleinere vul opening, ik dacht '74 tot en met '76. Dit zou dus betekenen dat jij de grotere nodig zou hebben. Heb je de diameter van de flens en het gat in jou carroserie al eens gemeten ?

Succes.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #748  
Old 20-10-2011, 08:13
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Sommige duitse golfjes zijn naderhand voorzien met een katalysator, dan komt er ook een andere vulpijp op met een klep erin zodat je geen "verkeerde" benzine kan tanken.
Een golf 1 cabriolet heeft dit volgens mij ook..

Is dat misschien niet het verschil?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #749  
Old 20-10-2011, 09:21
Street Performance's Avatar
Street Performance Street Performance is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 214
Default

Vulhals van een cabrio is inderdaad anders.
__________________
Groeten,

Marc

www.streetperformance.nl
Reply With Quote
  #750  
Old 20-10-2011, 17:42
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Ik ben vandaag bij de Dealer geweest en wat ik daar zo 1.2.3. in ETKA kon zien was deze van een GTI, GLI en nog een paar uitvoeringen.
Klopt dit of heb ik dat verkeerd gezien.
Reply With Quote
  #751  
Old 20-10-2011, 18:25
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,558
Default

Vulpijpen :

-171 201 129 vulpijp is voor golf S,L,LS voor golf 1 Bj 1975 tot 1980

-171 201 129 N vulpijp (voor schroefsluiting) is voor K-Jetronic golf 1 Bj 1975 tot 1980

-171 201 129 F vulpijp voor golf 1 /jetta Bj 1980 tot 1984

-161 201 129 F vulpijp voor golf 1/jetta met katalysator Bj 1980 tot 1984

geen "Fout" bij classicparts
Reply With Quote
  #752  
Old 20-10-2011, 18:33
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,558
Default

of deze originele vulpijp :


Reply With Quote
  #753  
Old 20-10-2011, 18:33
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

De bovenste staat ook nog bij ETKA bij het bouwjaar 1980
Ik verwacht dat je die had moeten hebben. Is nog beperkt leverbaar als classic+ deel !
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #754  
Old 20-10-2011, 20:58
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Heren thanks voor de info.

Ik heb via Jeroen Rison de goede nu besteld, incl. nog wat ander klein spul.
De andere 2 zijn tevens te koop mocht iemand interesse hebben.

En Roland inderdaad staan ze allebij in ETKA. Had het vanmiddag ook gezien. Maar Jeroen mailde mij dat hij de goede had dus vertrouw op zijn kennis.
Reply With Quote
  #755  
Old 25-10-2011, 17:36
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

En heb vandaag de juiste binnen gekregen.
Incl. nog een hoes voor het schakelmechanisme aan de onderkant van de Golf.
Klemmetje voor de kabel van het motorkapslot, kachelclipjes, clipjes voor de onderlip en nog een nieuw rubber voor het dakraampje.

Alleen nog even de vulhals zwart spuiten en hij is klaar om te monteren.


Reply With Quote
  #756  
Old 25-10-2011, 17:56
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Vulhals polijsten en je hebt bling bling eronder
Nee goed bezig, het wordt straks een beter dan nieuwe mk1.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #757  
Old 26-10-2011, 17:29
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Zojuist eens de uitlaat gepast. Maar helaas is het toch niet mijn ding, hier was ik al langer bang voor maar wou hem toch eerst even passen. Hij is namelijk te dik en nu wil ik overgaan op de Group N van Powersprint of eentje op maat laten maken.






Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Vulhals polijsten en je hebt bling bling eronder
Nee goed bezig, het wordt straks een beter dan nieuwe mk1.


Thanks Ronald, we doen ons best he
Reply With Quote
  #758  
Old 27-10-2011, 11:26
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 776
Default

Wat is er te dik aan dan?

Ik vind hem juist netjes staan..!! Verkopen?
__________________
Bad news : Time Flies
Good News:
You're The Pilot
Reply With Quote
  #759  
Old 27-10-2011, 11:32
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

ja staat netjes toch? juist niet te dik hoeveel mm is ie?
Reply With Quote
  #760  
Old 27-10-2011, 11:52
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Vind m ook netjes staan, niet overdreven ofzo.
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum