![]() |
|
||||
|
||||
![]() Erik ik zou die wielen even door Sixpack laten in elkaar zetten. Dan ben je zeker dat je ze dicht en goed terug krijgt.
En voor de prijs hoef je het niet te doen, want als het mis gaat blijf je klooien. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Ja had de search al eens geraadpleegt en zag dat jij een enorm gekloot had, totdat je ze naar Sixpack had gebracht. En voor de afstand hoef ik het nou ook weer niet te doen. Moet alleen nog 3 randen schuren en polijsten, waarvan er nog 2 moeten binnen komen, en dan kunnen ze in elkaar gezet worden.
Moet ik dan de velgen trouwens brengen met de boutjes er al in of kan ik ze beter los van brengen? |
|
||||
|
||||
![]() Zo weer wat delen van classic parts binnen.
O.a. een nieuwe tankvulhals, bevestiging voor het hitteschild, rubbere stopjes voor de carrosserie, lagerbussen en rubbers voor de pedalen, clipjes voor de deurpanelen, handrem en nog wat klein spul. En natuurlijk alles nieuw en origineel VW. Nu zit ik alleen ermee dat ik een andere vulhals heb binnengekregen dan ik er onder had, niet echt kwa vorm maar wel kwa ontluchting. Het bovenste gedeelte is dikke en de aansluiting is haaks, en langer als bij mijn oude. De imitatie die ik ook nog heb liggen ziet er echter weer hetzelfde uit als die ik had. Het nummer is: 171 201 129 N Weet iemand waar deze onder hoort te zitten? En neem aan dat hij gewoon gebruikt kan worden voor de mijne? Foto's: ![]() Hitteschild incl. het nieuwe bevestigingsmateriaal, ![]() De pedalen met de nieuwe lagerbussen en nieuwe rubbers, ![]() En hier de voor mij nog onbekende vulhals, ![]() Zal even kijken of ik nog een goede foto gemaakt krijg van de binnenkant van de ontluchting. |
|
||||
|
||||
![]() Vulhals is misschien een verbeterde versie. Als de vorm verder hetzelfde is, zou ik hem gewoon monteren.
|
||||
|
||||
![]() Wou net een foto maken van de binnenkant maar kwam erachter dat ik hem niet kan gebruiken. Er zit namelijk een verschil de bevestiging van de tankdop als het ware.
![]() Dus ben nu wel erg benieuwd waar deze op hoort. Edit: Weet eigenlijk ook niet meer hoe ik aan het nummer ben gekomen voor het te bestellen.
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 19-10-2011 at 18:08. |
|
||||
|
||||
![]() Dat is idd een verschil. Gewoon melden bij VW classicparts. Nummer wat op de online shop staat is hetzelfde als dat jij hebt geplaatst. "Fout" zit dus waarschijnlijk bij classicparts.
|
||||
|
||||
![]() De eerste type's 1 hadden een kleinere vul opening, ik dacht '74 tot en met '76. Dit zou dus betekenen dat jij de grotere nodig zou hebben. Heb je de diameter van de flens en het gat in jou carroserie al eens gemeten ?
Succes.
|
||||
|
||||
![]() Sommige duitse golfjes zijn naderhand voorzien met een katalysator, dan komt er ook een andere vulpijp op met een klep erin zodat je geen "verkeerde" benzine kan tanken.
Een golf 1 cabriolet heeft dit volgens mij ook.. Is dat misschien niet het verschil? |
|
||||
|
||||
![]() Vulhals van een cabrio is inderdaad anders.
|
|
||||
|
||||
![]() Ik ben vandaag bij de Dealer geweest en wat ik daar zo 1.2.3. in ETKA kon zien was deze van een GTI, GLI en nog een paar uitvoeringen.
Klopt dit of heb ik dat verkeerd gezien. |
|
||||
|
||||
![]() Vulpijpen :
-171 201 129 vulpijp is voor golf S,L,LS voor golf 1 Bj 1975 tot 1980 -171 201 129 N vulpijp (voor schroefsluiting) is voor K-Jetronic golf 1 Bj 1975 tot 1980 -171 201 129 F vulpijp voor golf 1 /jetta Bj 1980 tot 1984 -161 201 129 F vulpijp voor golf 1/jetta met katalysator Bj 1980 tot 1984 geen "Fout" bij classicparts |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() De bovenste staat ook nog bij ETKA bij het bouwjaar 1980
![]() Ik verwacht dat je die had moeten hebben. Is nog beperkt leverbaar als classic+ deel !
|
||||
|
||||
![]() Heren thanks voor de info.
Ik heb via Jeroen Rison de goede nu besteld, incl. nog wat ander klein spul. De andere 2 zijn tevens te koop mocht iemand interesse hebben. En Roland inderdaad staan ze allebij in ETKA. Had het vanmiddag ook gezien. Maar Jeroen mailde mij dat hij de goede had dus vertrouw op zijn kennis. |
|
||||
|
||||
![]() En heb vandaag de juiste binnen gekregen.
Incl. nog een hoes voor het schakelmechanisme aan de onderkant van de Golf. Klemmetje voor de kabel van het motorkapslot, kachelclipjes, clipjes voor de onderlip en nog een nieuw rubber voor het dakraampje. Alleen nog even de vulhals zwart spuiten en hij is klaar om te monteren. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Vulhals polijsten en je hebt bling bling eronder
![]() Nee goed bezig, het wordt straks een beter dan nieuwe mk1. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zojuist eens de uitlaat gepast. Maar helaas is het toch niet mijn ding, hier was ik al langer bang voor maar wou hem toch eerst even passen. Hij is namelijk te dik en nu wil ik overgaan op de Group N van Powersprint of eentje op maat laten maken.
![]() ![]() Quote:
Thanks Ronald, we doen ons best he ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Wat is er te dik aan dan?
Ik vind hem juist netjes staan..!! Verkopen? ![]()
|
||||
|
||||
![]() ja staat netjes toch? juist niet te dik hoeveel mm is ie?
|
|
||||
|
||||
![]() Vind m ook netjes staan, niet overdreven ofzo.