Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 12-11-2010, 21:49
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

ik heb een kw40 verlagings set onder mijn bora , veren en dempers.
Daarnaast heb ik de stabi van een audi TT/R32 laten monteren.

Deze zit vast aan de veerpoot en niet aan de draagarm, dus nooit meer aanlopen.

Daarnaast heb ik de fusees/remmen van een R32/TT incl. draagarmen onder mijn bora , nu met 4cm verlaging staan de draagarmen nog steeds horizontaal.













Wegligging is super , geen gedein meer.

grtn yal
Reply With Quote
  #22  
Old 12-11-2010, 22:18
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Met 40mm verlaging zal jij ook met al je originele delen geen problemen krijgen,
dan kan je zelfs je originele stabi nog wel laten zitten. Wel netjes spul trouwens.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #23  
Old 12-11-2010, 22:48
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Quote:
Originally Posted by Thomas
De stabi van een V6 is echt een goed idee, simpel & relatief goedkoop, waarbij je echt niets afdoet aan het rijgedrag...
Mss zijn er andere meningen maar het probleem oplossen met koppelstukjes vind ik echt niks.
Als je voor de bovenstaande onderdelen gaat kan je hem er zo onder schroeven.


Dat is mooi Ga eerst eens kijken hoe ver hij nog omlaag komt.
Andere stabistang is zo besteld.
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #24  
Old 17-11-2010, 21:29
Sparhawk's Avatar
Sparhawk Sparhawk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 229
Default

Om hier nog even op in te haken: ik lees dus v6 stang is beste maar in andere topic wat gelinkt staat op de eerste pagina staat weer iets over het feit dat het schuin komt te zitten en erg onder spanning komt te staan...

Kan iemand hier duidelijkheid over geven? het komt in mijn geval onder een diesel die aardig wat km's maakt dus ga ik liever voor safe
Reply With Quote
  #25  
Old 17-11-2010, 21:51
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Komt inderdaad iets onder spanning, maar dit is minimaal en heeft geen gevolgen.

Heb heel veel mensen gezien die dit zo hebben gedaan, waaronder ik.

En heb nog nooit iets gehoord over dat het mis was gegaan e.d.

Stang eronder monteren en alles vast zetten zoals normaal, pas laten zakken op zijn wielen als alles vast zit dan komt alles goed.

__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #26  
Old 17-11-2010, 22:26
Sparhawk's Avatar
Sparhawk Sparhawk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 229
Default

Quote:
Originally Posted by Boss
Komt inderdaad iets onder spanning, maar dit is minimaal en heeft geen gevolgen.

Heb heel veel mensen gezien die dit zo hebben gedaan, waaronder ik.

En heb nog nooit iets gehoord over dat het mis was gegaan e.d.

Stang eronder monteren en alles vast zetten zoals normaal, pas laten zakken op zijn wielen als alles vast zit dan komt alles goed.


Ok thnx,

Als ik er helemaal geen spanning op zou hebben moet ik dus zo'n stang van bijv H&R moeten monteren? (waarvan de prijzen niet misselijk zijn vandaar )

Is het zo dat hoe lager je gaat des te meer spanning er op komt te staan trouwens? want ik weet nog niet hoe laag ik vandaar
Reply With Quote
  #27  
Old 17-11-2010, 22:32
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Nee, komt niet meer spanning op.

Zodra je draagarmen zakken komt de stabi mee omhoog maar die draait mee in je rubbers op je subframe
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #28  
Old 05-02-2011, 14:06
Sparhawk's Avatar
Sparhawk Sparhawk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 229
Default

Dit topic maar weer eens omhoog kicken

Wou vandaag stabi + rubbers gaan halen bij de dealer maar er zit verschil kwa afmetingen in de rubbers
Weet 1 van jullie toevallig welke ik precies moet hebben voor een bora tdi uit 2005?
Reply With Quote
  #29  
Old 05-02-2011, 16:02
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

De nummers stonden hier?
Dan kan je niets verkeerds stuuren.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #30  
Old 05-02-2011, 16:41
Sparhawk's Avatar
Sparhawk Sparhawk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 229
Default

Klopt de nummers staan hier maar rubbers zit verschil in, die zijn er in 17,18,20 en 21 mm dus daar zit het hem in
Stang weet ik maar de rubbers gaat het dus om

Dit nummer stond er hier gepost maar hier moet dus nog een letter achter die aangeeft welke maat rubber het is
2x 1J0 411 314 (rubbers)
Ik heb zelf al even wat info gezocht en als het goed is moet het 1J0 411 314 S zijn voor de rubbers kan dat kloppen?
Reply With Quote
  #31  
Old 05-02-2011, 16:58
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

De nummers die Misha hier op de vorige pagina post... zo heb ik ze besteld voor mijn tdi en past prima.
__________________
www.subdubbers.nl

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
  #32  
Old 05-02-2011, 17:13
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #33  
Old 06-02-2011, 00:37
FEMME's Avatar
FEMME FEMME is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,150
Default

Ik rij zonder stabi, en heb tot nu toe nog geen problemen gehad.
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn
Reply With Quote
  #34  
Old 06-02-2011, 10:16
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Idd, Gerk rijdt ook zonder stabi..

Je moet er alleen wel voor zorgen dat je laag blijft rijden dan.
Reply With Quote
  #35  
Old 06-02-2011, 11:22
FEMME's Avatar
FEMME FEMME is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,150
Default

Quote:
Originally Posted by Fryslan
Idd, Gerk rijdt ook zonder stabi..

Je moet er alleen wel voor zorgen dat je laag blijft rijden dan.


Die van mij staat indd bijna in de laagste stand
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn
Reply With Quote
  #36  
Old 20-03-2011, 21:27
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

1x 1JO 411 305 AD (stang)
2x 1J0 411 314 (rubbers)
2x 1J0 411 336 (beugels)

Ik ga deze week de stang bestellen. Nu had ik alleen nog wat vraagjes.
Die beugels waar zitten die precies? En neem aan dat de rubbers die twee zijn wat om de stang heen zitten onder de motor zeg maar?

Is dit simpel te vervangen. Had gelezen dat je de bevestigingsbouten van het het vooraslichaam moest verwijderen. Dit zullen de bouten van het subframe zijn. Heeft iemand een foto welke dit precies zijn?

Of heeft iemand nog een ander manier om hem eronder te zetten. Ga het buiten op de oprit doen en hem dan gewoon voor op bokjes zetten.

Alvast bedankt
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #37  
Old 20-03-2011, 23:30
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Mike--1991
1x 1JO 411 305 AD (stang)
2x 1J0 411 314 (rubbers)
2x 1J0 411 336 (beugels)

Ik ga deze week de stang bestellen. Nu had ik alleen nog wat vraagjes.
Die beugels waar zitten die precies? En neem aan dat de rubbers die twee zijn wat om de stang heen zitten onder de motor zeg maar?

Is dit simpel te vervangen. Had gelezen dat je de bevestigingsbouten van het het vooraslichaam moest verwijderen. Dit zullen de bouten van het subframe zijn. Heeft iemand een foto welke dit precies zijn?

Of heeft iemand nog een ander manier om hem eronder te zetten. Ga het buiten op de oprit doen en hem dan gewoon voor op bokjes zetten.

Alvast bedankt

Voor het plaatsen van een andere stabi zul je het hele subframe moeten laten zakken (dus ook naderhand uitlijnen) . De bbersru en beugels zie je van eigens wel zitten als je kijkt waar de stabi vast zit

Veel succes als je het op bokjes wilt doen, op brug is het veel makkelijker.
Reply With Quote
  #38  
Old 21-03-2011, 18:10
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Dus op een smeerput zou het makkelijker moeten gaan?
Iemand anders nog beetje ervaring met het vervangen?
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #39  
Old 21-03-2011, 18:16
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Ik heb nog een oem 21mm stabi liggen van mijn bora, ivm. plaatsing TT stabi.
Stabi is in nieuw staat.

Voor het plaatsen moet idd. het subframe los.

Groet Yal
Reply With Quote
  #40  
Old 21-03-2011, 18:21
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Mike--1991
Dus op een smeerput zou het makkelijker moeten gaan?
Iemand anders nog beetje ervaring met het vervangen?

Is makkelijker, maar je moet wel beide voorwielen van de grond zetten
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum