#1
|
|||
|
|||
HULP GEVRAAGD bij startproblemen T1
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem?
Gisteren een T1 aangeschaft, 66-er met 1500cc motor 12-volt systeem. Bij afhalen en eerdere bezichtigingen was het starten/lopen. Echter na de terugreis van ca 200 km, met enige tussenstops waarbij motor is uitgezet en zonder problemen weer kon worden gestart bij de laatste pitstop ca. 10 km van huis het volgende probleem: Motor startte niet meer, of beter gezegd sloeg niet meer aan. Startmotor draait dus wel bij het starten via het kontaktslot. Helaas de bus naar huis moeten slepen. Bobine was loeiheet en vermoedelijk overleden, mede omdat ik geen vonk kreeg tijdens het starten. Uitwisselen v/d bobine bleek vandaag het euvel niet op te lossen. Krijg dus nog steeds geen vonk. Nu zie ik een relais zitten achter bij de motor waarbij er oa. 1 zwart draadje naar de plus v/d bobine gaat en 1 dikke draad naar voren. Ik vermoed dat dit een startrelais is. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit relais testen? Of moet ik het zoeken in bijvoorbeeld het kontaktslot? BVD. |
#2
|
||||
|
||||
krijg je geen vonk vanaf je bougiekabels? of zit het euvel al eerder?
contactpunten al bekeken, of ze goed open gaan? en de rotor? denk niet dat het aan je contactslot ligt, aangezien de startmotor wel draait.. spanningsregelaar wil ook nog wel eens defect gaan.. |
#3
|
|||
|
|||
Hajee, allereerst alvast bedankt voor je hulp.
Heb zelf eigenlijk nog geen ervaring met luchtgekoelde motoren, kom nl uit de golf1 scene en dus net de overstap gemaakt naar de T1. Vandaag weinig tijd gehad. .. maar wel de volgende zaken gecontroleerd. -nadat sleutel op kontakt is gezet heb ik 12V aan de plus v/d bobine en wat ik zelf vreemd vind dus ook op de min v/d bobine (zw draad die naar de ontsteking gaat) -spanningsregelaar hoor ik een 'tikken' bij het inschakelen v/h kontakt. wanneer kontak wordt uitgezet hoor ik niets. -kontaktpunten gaan goed open, zijn ook schoon -verdelerkap en rotor zijn ook als nieuw evenals bougies en bijbehorende kabels. -Ruimte tussen kontaktpunten is vlgns mij wel te krap kan amper een vloeitje tussen. Moet nog ff zoeken hoeveel ruimte hier tussen mag/moet zitten. Ben momenteel a/h zoeken naar juiste motorgegevens zodat ik hier wat info over kan verzamelen. Na wat googlen kom ik toch meerdere motortypes tegen. Gaat wel een hele nieuwe wereld voor me open. Haha. Zodra de auto weer 'loopt' zal ik wat foto's op het forum 'dumpen'. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Voor de mascotte gebruikers: de dikte van het papiertje na je laatste vloeitje ;-) Voor niet-rokers 0,4 mm Jens |
#5
|
|||
|
|||
Vandaag ff grondig alles gecontroleerd, schoongemaakt, enkele delen vervangen enne hij loopt weer als n zonnetje.
Als t weer het toelaat morgen ff paar plaatjes schieten en ze op t forum zetten. Bedankt. |
#6
|
||||
|
||||
ben wel benieuwd, wat was nou het euvel? zat het hem in de contactpunten?
|
#7
|
|||
|
|||
ik ben wel benieuwd welke bus tie heeft gekocht
__________________
vw jetta tdi 2008 seat arosa 2000 vw t1 "57 panel |
#8
|
||||
|
||||
inderdaad
|
#9
|
|||
|
|||
Nou, dit is em. Beetje late reactie...... |
#10
|
|||
|
|||
Heb zelf eigenlijk nog geen ervaring met luchtgekoelde motoren, kom nl uit de golf1 scene en dus net de overstap gemaakt naar de T1
komt mij bekend voor alleen heb ik de overstap gemaakt naar notchback/type 3. Wat was nu eigenlijk het probleem???? Wel een mooie t1. Groetjes Ron |
#11
|
|||
|
|||
inderdaad een mooie westy
__________________
vw jetta tdi 2008 seat arosa 2000 vw t1 "57 panel |
#12
|
||||
|
||||
|