![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo allemaal,
Ik ben hier net nieuw en heb een vraagje. Misschien dat jullie me kunnen helpen? Ik heb een Golf 4 SDI uit 1999. Vorige week startte ik de auto, de toeren schoten ineens naar zo'n 1400 rpm. De auto reageerde niet op het gaspendaal. Het duurde ongeveer 3sec voordat die weer zakte naar 950 rpm. Alles weer ok, dacht ik... Maar het vermogen was weg. ik haal de 120 km wel, maar het gaat heeel erg traaag.. Ik heb de foutcodes uitgelezen en hij gaf een code voor de brandstofstop, die blijft hangen of lekt.. De computer weer gereset en het vermogen was weer terug. Toevallig was dit op een dag dat het dooide. De dag erna vroor het weer, en ja hoor... zelfde probleem... Weer resetten heeft geen nut, want het probleem doet zich weer voor... Zijn er mensen die dit zelfde probleem hebben gehad? Klopt dit verhaal? of kan het ook te maken hebben met vocht in het dieselfilter? Wat kan ik hieraan doen? En weet iemand waar die brandstofstop zich bevind? Alvast bedankt voor het lezen van dit probleem. Hopelijk heeft iemand een oplossing voor mij. Groeten Arjen Last edited by Arjen82 : 31-12-2010 at 16:34. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Het probleem is als volgt op te lossen:
Dit is dus de brandstofstop. Hij zit op de brandstofpomp aan de zijkant. ![]() Haal de plusdraad eraf en draai hem eruit. Voorzichtig! Er zit een heel klein veertje in! ![]() Maak alle onderdelen schoon met WD40: ![]() Zet alles weer voorzichtig in elkaar. Zorg ervoor dat het o-ringetje goed geplaatst wordt! ![]() Ik hoop dat jullie en iedereen dit leest hier wat aan hebben! Het scheelt bij mij dag en nacht! Het motortje krijgt nu meer diesel omdat het klepje nu volledig open staat, dus het optrekken gaat nu veel soepeler en veel beter! Met vriendelijke groet Arjen |
#3
|
|||
|
|||
![]() help da dan zoveel door gewoon eens uit te kuisen?
ook als je dat probleem niet hebt? Last edited by niels hubrecht : 02-01-2011 at 14:06. |