Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-11-2010, 15:07
emenem emenem is offline
Forum Newbee

Default Golf IV - 1.4

Hallo iedereen,

Ik ben nu in het bezit van een Lupo 1.4 16V en wil graag deze in gaan ruilen voor een Golf IV. Nu heb ik een leuke gezien, maar aangezien ik geen kenner ben op dit gebied vraag ik aan jullie wat jullie ervan vinden en wat jullie mening erover is?

De Golf waar ik voor ben aan het kijken is een Golf IV, 1.4 en het bouwjaar is 2003 en de gereden kilomters zijn 102.000. Ik kan alleen nergens vinden of dit een 16-klepper is of niet.

Iedereen alvast bedankt voor de reactie!

Mvg
Reply With Quote
Old 17-11-2010, 15:43
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic

Een 1.4 in een golf 4 is sowieso een 16klepper.

Ik wil toch wel even duidelijk maken dat een 1.4 16v in een lupo heel wat anders is dan een 1.4 16v in een golf.
Voor een lupo is dit een van de zwaardere motoren, terwijl dit in een golf 4 het minimale is. En zo rijdt dit dus ook. Mijn advies, zoek een mooie golf met een zwaardere motor. Er zijn immers genoeg gebouwd en dus ook te vinden
Reply With Quote
Old 17-11-2010, 17:45
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie

let ook goed op met de 1.4 motoren en hun versnellingsbakken. Met name de bakken met code DUW zijn er slecht. Hierover vind je op google van alles. Problemen zitten namelijk in de gebruikte klinknagels....
Ook de 16 8v motoren en sommige 1.6 16v motoren zijn hier mee uitgerust. Er zijn lijstjes te vinden op diverse duitse sites met de exacte aantallen, jaren, etc
Reply With Quote
Old 17-11-2010, 18:00
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic

@ maniacmark

Lees anders wat threads door in dit deel van het forum. Is genoeg te vinden, zonder dat je het hele internet door hoeft te spitten. Kost misschien wat tijd, maar dat lijkt niet onlogisch aangezien je vermoedelijk enkele duizenden euro's gaat uitgeven.
Reply With Quote
Old 17-11-2010, 18:55
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC

Zou er niet te veel van verwachten, het zijn 1 niet de beste motoren en vermogen heb je ook niet.

Zuinig zijn ze feitelijk ook niet omdat de auto redelijk zwaar is voor de motor.

Als je leuk wilt rijden zou ik voor de 1.8 gaan of 2.0 of als je echt sportief wil de 1.8 turbo.

Maar ik zou niet de 1.4 nemen Spreek uit ervaring

flickr
Reply With Quote
Old 18-11-2010, 09:35
emenem emenem is offline
Forum Newbee

Bedankt voor de reacties!

Ik dacht dat het probleem met die klinknagels alleen de oudere versies van de golf 4 hebben, dus dan zou deze dat toch niet hebben?? Ik zal het zowiezo nakijken.

Ik heb straks een proefrit en dan kijk ik naar het verschil in rijgedrag en ik laat mijn monteur even ernaar kijken.

Nu heb ik nog een vraag. Ik ben van plan om deze auto nog voor de zomervakantie te gaan verkopen, aangezien ik in het buitenland stage ga doen en er dan niks aan heb. Nu heb ik naar het aanbod van Golf 4 1.4 uit 2003 gekeken op gaspedaal.nl en marktplaats.nl en ik moet zeggen dat het aanbod heel erg klein is, dus dan betekenint dit dat ik deze toch redelijk makkelijk kan verkopen en dat ik er nog een goede prijs voor kan krijgen.

De auto heeft namelijk 1 eigenaar voor mij gehad en alle papieren zijn bijgehouden en alles klopt eraan zou ik zeggen.

Klopt mijn denkwijze hier of zeggen jullie dat ik die auto straks bijvoorbeeld toch niet makkelijk verkocht krijg?

alvast bedankt!
Reply With Quote
Old 18-11-2010, 09:39
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

een klein aanbod zegt niks over de grote van de vraag natuurlijk.
Maar een snelle verkoop ligt 80% aan de prijsstelling en 20% aan de advertentie.
Old 18-11-2010, 11:10
emenem emenem is offline
Forum Newbee

Ja dat is begrijpelijk, maar ik bedoel gewoon dat er gewoon geen groot aanbod is voor een Golf in die categorie, wat de vraag is dat kan ik natuurlijk niet weten, maar er zal altijd wel vraag naar een Golf IV zijn, die goed onderhouden is, waar de boekjes van kloppen, weinig kilomters, vrij jong en ga zo maar door.

Het enige argument wat naar voren wordt gebracht om geen 1.4 te halen is dat de auto niet genoeg power zou hebben. Nog enige andere redenen misschien?
Reply With Quote
Old 18-11-2010, 12:11
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict

Mijn vriendin heeft er ook ene. Gebruikt vrij veel olie. De versnellingsbak is niet veel waard.
Ik zag dat je hem voor de zomer weer wilde verkopenwaarom hou je dan niet gewoon je lupo? Of kijk voor een golf 3 ofzo iets?
Old 18-11-2010, 13:16
Dasher's Avatar
Dasher Dasher is offline
Volksforum Aandeelhouder

Wij hebben er ook 1

Bevalt goed, mijn vrouw gebruikt de auto voor woon-werk en boodschappen. Versnellingsbak is goed en auto verbruikt 1 liter olie op 10.000 km, volgens de experts hier natuurlijk veel teveel.............

Maar invoegen gaat gewoon met 120 en op de snelweg kun je goed meekomen. Wij hebben de auto in Duitsland gekocht en auto was goed onderhouden en met volledige garantie.

Enigste wat wij kapot hebben gehad in 3 jaar tijd is; km-teller en linkerraambediening.

Is allebei onder garantie vervangen. In Duitsland was er voor de 2002 modellen, die wij hebben, een terugroepactie m.b.t. de bak. Onze versn. bak is eraf geweest en er was niks mee aan de hand.

De een is slecht en de ander is goed...............ligt vaak ook aan onderhoud.
Old 18-11-2010, 13:28
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict

Ik vind 2.5 liter olie op 5.000 km toch wel erg veel. Dat zijn er denk ik meerdere met me eens

Maar met een auto moet je gewoon geluk hebben. De ene is beter dan de andere!
Old 18-11-2010, 13:36
emenem emenem is offline
Forum Newbee

Ja de lupo van mij verbruikte ook wat olie, dus dat ben ik al gewend, volgens mij iets meer dan een liter op 1000 kilometer, terwijl een lupo van een vriend helemaal geen olie verbruikte, deze was dan wel uit het jaar 2000.

En je moet inderdaad een beetje geluk hebben, met wat voor een auto je krijgt.

Maar mij gaat het erom of de auto comfortabel rijdt en dat ik er van A naar B kom. Hard rijden doe ik toch bijna niet meer, teveel boetes, daar had ik al een auto van kunnen kopen bij wijze van spreken.

Ik heb dalijk een proefrit en dan laat ik jullie wel de uitkomst van weten.

Bedankt!
Reply With Quote
Old 18-11-2010, 22:21
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic

Vaak ligt het olie verbruik probleem in de kantelende zuigers... Komt veel voor bij de BBY motoren, en de AHW motoren.

Als er een klein DOF nokje in het motor geluid zit weet je genoeg... laten staan!! Hij kan er oud mee worden, maar zuipt op den duur wel olie...
Reply With Quote
Reply

Posting Rules