![]() |
|
|||
|
|||
![]() wat kan ik beter doen..
ik heb nu 15 inch velgen 7j breed. nu wil ik een lekker getrokken bandje zodat ik mooi laag kan. maar een klein beetje veiligheid mag wel ![]() is het goed te rijden met 45 of is het toch beter om 50 te rijden.. wie heeft er ervaring mee? |
|
||||
|
||||
![]() Je hebt bij allebei de bandenmaten 165mm contact met het wegdek....
|
|
||||
|
||||
![]() met beide ervaring
geen verschil gemerkt johan
|
||||
|
||||
![]() veel verschil in getrokken op de velg staan valt ook nog wel mee.
Gr Ronnie
|
|||
|
|||
![]() 45 zal iets meer getrokken staan maar of het te zien is met het blote oog.
Ik heb zelf 2 jaar met 165/50 r15 op 6j gereden maar je kan wel zien wat de effecten van getrokken staan op een band hebben. Je kan bij de 2 slechtste banden zien dat er als het ware een dikke lijn loopt tussen loopvlak en wang. Lijkt erop alsof het loopvlak onderhuids losgescheurd is. Een band heeft het al begeven de wang word nu nog vastgehouden door het rubber. Bandjes waren nog wel gewoon apk waardig en hadden voldoende druk.