![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Voila, heb mij een golfje 1 erbij aangeschaft:
*Het is op papier 1tje van 02/1982 ,is dus al mooi 24 jaar oud, *op papier met 1100cc benzine *chassisnr:WVWZZZ17ZCW382861 (heeft iemand site met info hierover?,kleurensticker is weg namelijk...) *bodem heb ik nog niet bekeken maar op eerste zicht hier en daar werk aan,geen roest/doorgereoste plekken. enkel links voor is ie op de dorpel verkeerd opgekrikt geweest en is er lichte schade, meer niet ![]() De kassen achteraan zijn in goede staat, dorpels,achterplaat,... allemaal mooi dus. Maar, de het zijstreepje is gecleaned... ![]() ![]() Verder is er dus niets aanwezig, buiten de kas, uitlaat,veringen. Bedoeling is deze in de zomer klaar te maken met stukken van mijn aangereden witte golf. Die witte kan ik dan na vervallen van apk (deze zomer) rustig in orde maken. Ik had natuurlijk enkele vraagjes, op wat moet ik allemaal gaan letten? Wat is er mogelijk? Zou er graag een (goedkoop in verbruik) benzine motertje instoppen, waar ik laag mee kan gaan zonder met schrik te hoeven zitten voor men karter, heb gehoord dat dit een 1300cc zou moeten zijn? Heb al wat zitten rondzoeken en vond een polo 1300cc met 5bak, is deze passend met huidige steunen enzo?gemak van inbouw? ![]() Start van het project? 1 Juli 2006 plan: Mat kleurtje, moter erin, interieur, keuren, verlagen, ats classics hopelijk kunnen jullie zeggen wat ik mij moet aanschaffen om hem rijklaar te krijgen ![]() thanks ps: de pics ![]() ![]() ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Zou het niet zo kunnen zijn dat de roestplekken onder de plamuur zitten.
Is niet lullig bedoeld hoor, maar bijna elke golf van deze leeftijd heeft bij het panneel of kasten wel wat roest. |
#3
|
|||
|
|||
![]() zou kunnen idd denbert... ff de kasten van binnenuit inspecteren...
maargoed, ik denk dat bert het snel moet weten ivm die polo... past die polomotor 1300cc met 5 bak in deze golf? |
#4
|
||||
|
||||
![]() tuurlijk past dat, alleen baksteun en motorsteun van een golfje nemen
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#5
|
||||
|
||||
![]() lache bakje
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
|||
|
|||
![]() Mooie golf1
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
![]() een 1300cc blok is kwa opbouw, buitenkant precies hetzelfde als een 1100cc, zijn ook beide voorovergekanteld gemonteerd als ze ingebouwd zijn. Het inbouwen van een 1300cc moet in dit geval dus geen (of bijna geen) problemen opleveren....
both are "small-blocks" ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() kwa verbruik en hoogte karter?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() ziet er opzich niet verkeerd uit hoor...
effe die naad er weer in maken met 3M borstel en hij is weer super...
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Leuke auto, is dit toevallig een Belgische?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jep, heb die zaterdag opgehaald nabij Oudenaarde ( Oost vlaanderen ) |
#12
|
|||
|
|||
![]() Ah oke, dan is ie zeer recentelijk over gespoten. Als het is welke auto ik denk dat het is.
De vorige eigenaar heeft er wel veel tijd ingestoken iig. Mooie auto.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#13
|
||||
|
||||
![]() kleurtje houden
ziet dr lekker netjes uit Veel suc6 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Mss kan ik je helpen om te zien of je juist bent,
in zwijdrecht is er op 15/12/02 een LPG installatie ingebouwd zijn keuring is vervallen op 30/10/2003 Is in Aarschot op 05/09/05 verkocht geweest voor 830€ aan iemand uit gavere (Nabij Oudenaarde-en zou toen compleet geweest moeten zijn) Persoon waar ik hem van gekocht heb, heeft hem enkel gestript voor onderdelen Last edited by DeNB3rt : 03-04-2006 at 18:20. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Wat je zegt kan inderdaad kloppen. Ik ken de vorige eigenaar niet. Maar die daarvoor wel. Die heeft wel eens onderdelen van mij gekocht. Ik woon zelf in Nederland.
Hij had er veel uren in zitten. Heb er foto's van gezien. Maar weet dus niet 100% zeker of het dezelfde is.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#16
|
||||
|
||||
![]() Maar de hamvraag, welke moter die erinpast, hangt het minst laag met zen karter, om de heuvelige wegen hier in .be te kunnen trotseren met lage golf 1
![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
motersteunen? past die 1300cc uit polo dan niet zo op de steunen van die golf? |
#18
|
|||
|
|||
![]() bert, je moet de motor uit de polo pakken, daar de baksteun en motorsteun vanaf schroeven... bijbehorende golf bak en motorsteun zoeken, die erop schroeven, en het geheel in je golf schroeven en klaar... dus de motorsteunen in je golf zijn bruikbaar, alleen die op het polo blok zitten ff vervangen!
small-blocks, 1100-1300 zijn de kleinste motoren, daarmee heb je ook geen last dat je je carter raakt! |
#19
|
||||
|
||||
![]() Duz... Ziet er goed uit kerel,
alleen jammer van de sierlijstjes. Maar las dat dat ook zal goedkomen ![]() succes ermee |
#20
|
||||
|
||||
![]() een 1400cc met 60pk uit een Golf 3 is ook een zg. "small-block", zelfs de 1600cc versie met 75pk uit een Golf 3 behoort tot deze "small-blocks".....
Maar of deze twee kleine Golf 3 motoren kwa hoogte zo makkelijk onder de kap van een Golf 1 passen is een ander verhaal.....(experts gevraagd!). |