#1
|
||||
|
||||
Golf 1 20v t radiateur
Met wat voor radiateur ryden de mensen met n Golf 1 met 20v t?
Ik ry nu met n messing radiateur met Golf 1 gti maten en n Spal fan, in de stad of in n file word hy my te warm, 110 graden. Wil nu n custom radiateur laten maken met de maximale maten die ik kwyt kan, aansluiting links en rechts voor de koelvloeistof slangen en 2 kleinere Spal fans erop. Was s benieuwd wat anderen hebben
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#2
|
||||
|
||||
Zo is t nu by my
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#3
|
||||
|
||||
Dacht dat er vaak een Mercedes-Benz Sprinter radiateur geplaatst werd met een dergelijke ombouw.
|
#4
|
||||
|
||||
Zo te zien kun je ook een diesel radiator of g60 radiator van het airco model kwijt en dan kun je dubbele spalfan kwijt. Het is jammer dat ik links geen foto heb zodat ik de ruimte nog kan zien tot de flens van je IC. Spal fans in behuizing bouwen is ook nog een stukje winst.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#5
|
||||
|
||||
Naar links heb ik nog n cm of 8 ruimte. Ik wil sws de koelvloeistof slangen links en rechts voor circulatie en ruimte. Heb n 2e waterpomp erop die moet ik dan ergens anders plaatsen.
Intercooler laat ik ook nog wat zakken voor wat extra rywind
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#6
|
||||
|
||||
Ik zit zelf te kijken naar deze:
http://www.ebay.com/itm/CUSTOM-ALUM...8-/121159309560 Misschien heb je er iets aan.
__________________
MK2 G60 1990 - Sold MK1 1.5 GLS 1975 - Current |
#7
|
||||
|
||||
ik had er 1 inzitten van een corrado vr6
|
#8
|
||||
|
||||
|
#9
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties, ik ga s ff naar de radiateur specialist hier in de buurt en kyken wat mogelyk is. Hou jullie op de hoogte
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#10
|
||||
|
||||
Ik heb ditzelfde ook gehad bij mijn 1.8T. Ik heb de radiateur vervangen door die van een Passat met Airco met dubbele spal ventilator. Dit heeft niet geholpen. Vervolgens de thermostaat vervangen door 1 die bij 81gr open gaat. Motor blijft nu netjes rond de 87 - 90gr.
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ik wou het niet zeggen...dit zit aan het eind van de straat bij jou
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#12
|
||||
|
||||
Gti is verkocht, heb de nieuwe eigenaar de tip gegeven om er n koudere thermostaat in te zetten. De messing radiateur zou genoeg moeten koelen in combi met koudere thermostaat
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#13
|
||||
|
||||
Ga je nu sjouwen dan?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je misschien een onderdeelnummer hiervan? |
#15
|
|||
|
|||
|
#16
|
|||
|
|||
Bedankt!
|
#17
|
|||
|
|||
De credits zijn voor Pim!
|
#18
|
|||
|
|||
Gewoon radiateur van een seat ibiza cupra 2liter 16v pakken past perfect en is groot genoeg 50 euro splinternieuw passat vr6 met airco kan ook kost 9 tientjes nieuw.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#19
|
|||
|
|||
Inmiddels heb ik de 82 graden thermostaat van Neuspeed gemonteerd i.c.m. een 84 graden schakelaar voor de ventilator. Gevolg is wel dat deze snel aanslaat natuurlijk. Zo wil ie ook na een relatief korte rit nog wel s aanslaan terwijl de motor al enkele minuten uit is. Vind dat niet erg, geeft me i.e.g. geval een gerust gevoel dat ie het doet. Pim had er trouwens ook een constante schakeling tussen gezet, die laat ik er mooi tussen voor 'het geval dat'. Het temperatuur issue van deze motor lijkt hiermee opgelost! Enige kanttekening erbij, is dat het buiten nu natuurlijk ook een stuk koeler is dan in augustus. De echte testcase zal dus pas medio volgend jaar plaats kunnen vinden, maar so far so good...
Last edited by NielsDub : 28-11-2015 at 22:06. |