#1
|
|||
|
|||
Golf 3 houdt in boven ong. 3000 toeren
Goedenavond allemaal,
Ik heb een Golf 3 benzine 1.8, motorcode ADZ. Sinds 2 dagen heb ik ineens het probleem dat hij zwaar inhoud boven ongeveer 3000 toeren. Hij is echt niet vooruit te branden, kan alleen rustig rijden, snelweg begin ik niet aan. Gisteravond stond ik even te klooien toen ie geparkeerd stond en toen was het probleem ineens heel even weg. Vandaag de hele dag was het probleem er weer. Ik heb oktober vorig jaar grote beurt gedaan en onder andere de bougies, rotor, onstekingshuis, brandstoffilter en luchtfilter vervangen. Hij start en loopt verder ook als een zonnetje. Na die grote beurt heb ik wel af en toe dat hij maar ong. 800 toeren stationair draaide (randje van uitvallen). Motor uit en weer aan verhielp dit 9 van de 10 keer meteen. Soms had ik hier een week bijna elke dag last van en dan weer 1 of 2 maanden helemaal niet. Vreemd.. Ik heb er niet bijster veel verstand van (misschien iets meer dan basiskennis) maar het lijkt wel of het een elektronisch probleem is (ook omdat het probleem gister heel even weg was), verkeerd lucht/brandstof mengsel bij hogere toeren door een kapotte sensor ofzo ? Hij lijkt wel te verzuipen, ruik een behoorlijk benzinelucht als ik flink gas geef. Kunnen jullie me in de juiste richting wijzen ? Eerste stap is zeker laten uitlezen ? Alle hulp en info wordt gewaardeerd Last edited by BennyB : 18-08-2013 at 20:48. |
#2
|
|||
|
|||
De enige keer dat ik met onze ADZ toen last van inhouden had, waren het de bougiekabels. Die mis ik in je lijstje nog.
|
#3
|
|||
|
|||
Ik heb de bougiekabels toen wel doorgemeten en ze waren toen nog goed. Maar dat is alweer een half jaar geleden dus ik zal ze nog eens doormeten.
|
#4
|
|||
|
|||
voetpakking onder carburateur(singlepoint injectie) kapot(rubber gescheurd)
Bij draaiende motor even de carburateur met de hand heen en weer bewegen, valt motor wel uit als die kapot is. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Bingo. Hij valt uit als ik hem naar voren trek.. Zo even nieuwe pakking halen. |
#6
|
|||
|
|||
Ook weer opgelost, daar hebben we dit forum voor.
|
#7
|
|||
|
|||
Helaas toch niet opgelost Voetpakking vandaag vervangen (lag zowat door de midden), probleem is er nog steeds.
Uitgelezen en er kwam een foutcode uit van de gaskleppositie sensor. Ga er morgen weer mee verder. |
#8
|
|||
|
|||
Helpen we verder!
Kijk ook even naar de slang van de rembekrachtiging, bij de aansluiting op het inlaat spruitstuk wil de slang wel inscheuren. Temperatuur voeler al vernieuwd?(4 polig zit aan voorkant cilinderkop)kun je ook vreemde storingen door krijgen. |
#9
|
|||
|
|||
Ik kreeg geen bij uitlezen geen foutcode van de temperatuur voeler maar als vervangen van gasklepsensor niks doet dan ga ik die toch maar vervangen.. Omstebeurt alle mogelijke oorzaken afgaan tot het is opgelost.
Slang van rembekrachtiging zal ik controleren maar denk dat die nog goed is. Dit zou wel oorzaak kunnen zijn van het inhouden mocht er een scheurtje in zitten ? |
#10
|
|||
|
|||
Ja, die voetpakking is bij ons indertijd ook vervangen (nog voor die problemen gaf).
Een storing in het gasklephuis zat er aan te komen toen we de wagen verkochten. Was nog niet merkbaar maar wel uit te lezen. |
#11
|
|||
|
|||
Update: vorige week alles doorgemeten, 5 uur mee bezig geweest met iemand die er redelijk wat verstand van heeft: niks raars uitgekomen. Alleen bij de gasklep sensor een waarde die ietsjes afweek.
Bij uitlezen kwam de gaskleppositie sensor storing er ook niet meer uit dus alles leek normaal maar het probleem was er nog steeds. Toen maar even rijden en ineens hield ie niet meer in.. Heel apart. Toen paar dagen zonder problemen gereden en gisteren was het probleem heel even terug, 1 minuut later deed ie weer normaal.. Er is dus nog steeds iets niet in orde, misschien kabelbreuk ? Of toch de gasklep sensor die kuren heeft ? Ik ken iemand die 30 jaar diagnose heeft gedaan bij VW en ik kan hem bij hem laten uitlezen met een vag-com ? Moet ik het probleem hiermee kunnen vinden ? Ook als het kabelbreuk is ? |
#12
|
|||
|
|||
je hebt opzij van die monopoint een gasklepdoseur zitten als je die vervangt of een andere monopoint dan is het opgelost die doseert de benzine met gasgeven,heb t eens op een rp motor kapot gehad ook suf na gezocht en dat was het ik heb toen een andere eropgezet van een monopoint wat ik nog had liggen,proberen waard.
|
#13
|
|||
|
|||
Het probleem is weer terug en erger dan ooit, max 2000 toeren, valt telkens uit. Nieuwe gasklepsensor erop gezet, maakte niks uit. Toen naar garage geweest, uitgelezen, geen storingen gevonden. Volgens hun is het 95% zeker de katalysator die verstopt zit. Zometeen naar de sloop zoeken naar een andere.
Inleren van de gasklepsensor was niet nodig zeiden ze.. Daar twijfel ik over maar merk het snel genoeg als er andere katalysator op zit. |
#14
|
|||
|
|||
Luchtmassameter? Geen idee of je deze hebt?
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#15
|
|||
|
|||
Volgens mij heb ik die niet. Heb een nieuwe katalysator besteld.. Laat nog weten of het probleem hiermee is opgelost.
|
#16
|
||||
|
||||
Lambdasonde, temperatuur sensor, mapsensor, vacuüm lekjes, kan alles zijn
__________________
*****down to earth***** Golf 3 GTI sold Golf 3 1.6 Wrecked Golf 2 1.6 project car STOLEN!!! Polo 6n 1.6 still runing project |
#17
|
|||
|
|||
Kapotte katalysator was dus de boosdoener. Compleet nieuwe uitlaat onder gehangen en hij doet het weer perfecto Inleren van gasklep was dus ook niet nodig.
|
#18
|
|||
|
|||
Mooi dat het toch is opgelost!
|