![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zoals de titel al zegt, ik wil m'n kilometerstand terug draaien.
Ik heb een vr6 motor ingebouwd in een mk3 cabrio en daarbij is dus ook de complete teller mee over gebouwd. Nu zit ik alleen met dit probleem, de cabrio had een tellerstand van 120.000 NAP. En de vr6 teller die ik erin heb gezet heeft een tellerstand van 230.000km. Nu is het zo volgens de wet dat de tellerstand (NAP) bij het voertuig hoort en niet bij het motorblok. Dus ik wil mijn tellerstand weer terug op 120.000 hebben en hij zelf bij hoeveel de motor dan heeft gedraaid (de vr6 motor is compleet gereviseerd) De teller van de cabrio is uit '97 en de teller van de vr6 uit eind '96. Is dit zelf te doen met bv. vagcom? Of moet ik dit ergens laten doen? |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat is inderdaad een heel eind weg, dat is echt helemaal aan de andere kant van het land :O
|
|
||||
|
||||
![]() mischien weet ie iemand bij jouw in de buurt of voor goede raad
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik hoop het, vandaar deze post
![]() Ik kon er met de search weinig over terug vinden. Het probleem is dat ik mijn auto wil laten omkeuren en omdat mijn kilometerstand dan niet meer klop kan dat problemen geven hebben ze mij daar verteld. Want dan zou ik opeens 2x zoveel kilometers op de teller hebben staan :S Dus wil gewoon graag terug naar mijn oude kilometerstand. De oude teller terug plaatsen is geen optie denk, want dan heb ik geen MFA computer meer en klopt de toerentellen en snelheidsmeter ook niet meer. |
|
||||
|
||||
![]() met vagtacho kun je het zelf doen is glf ik bij obdtools te krijgen en anders wel op ebay.de
|
|||
|
|||
![]() Rij anders even lang een Turkse garage in de buurt, die kunnen het vaak wel even regelen is mijn ervaring
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hahah ja inderdaad ![]() Maar heb liever niet dat hun aan mijn auto 'rommelen' ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Na wat research op google denk ik dat het niet te doen is via vagcom.
De tellerstand wordt normaal terug gedraaid in de teller zelf. Maar in de ecu is dan altijd nog de oorspronkelijke stand te vinden, dus wil eigenlijk dat daar ook de stand wordt gewijzigd ![]() Ik dacht ik ben vast niet de enige die een motorswap doet hier op het forum dus er zullen vast mensen zijn met ervaring hierin ![]() Last edited by Sven-GTI : 03-04-2012 at 21:12. |
|
||||
|
||||
![]() Weer even in het zicht, hopen dat iemand mij hier mee kan helpen
![]() |
|
|||
|
|||
![]() deze vraag heb ik ook al eens gevraagd echter dit blijkt niet te gaan !!
dit was het antwoord wat ik heb gekregen Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() Mijn tellers zijn van het nieuwer type en lijken totaal niet op de teller van de foto hierboven.
Toch zijn er zat bedrijven die hiermee adverteren maar hier in de buurt kan ik er geen vinden. Is er ook een mogelijkheid dan om mijn oude teller om te bouwen naar vr6 en mfa? Want ik hoorde dat de tellerstand ook in de ecu zit opgeslagen? |
|
|||
|
|||
![]() Gewoon een vraagje uit nieuwschierigheid.
Hoe loopt dat, een VR6 in een cabrio? Want een cabrio is van zichzelf toch iets zwaarder dan een gewone VR6, en dan het gewicht van het blok zelf er nog bij. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Loopt heel goed, je merkt wel dat hij een stukje zwaarder is op de neus. Maar ik heb een schokbrekerset met vaste verlaging van Koni gemonteerd van een VR6, die voorste schokbrekers/veren zijn wat zwaarder dan die van de 1.6 die er oorspronkelijk in lag. Het geluid is natuurlijk om van weg te kwijlen zo met het dakje open ![]() Hou het watergekoeld project topic in de gaten want ik wil van de week even het hele verslag met foto's en al plaatsen van de revisie en ombouw ![]() |
|
|||
|
|||
![]() je hebt 3 soorten tellers voor een golf3
VDO Motometer TRW
|
||||
|
||||
![]() Ja bij oude golfjes 3 zie ik meestal vdo of motometer staan tussen de snelheidsmeter en toerenteller.
Bij mij staat er achterop de tellerbak VDO VW, met het datum: 18-2-1997 Andere tellerbak komt uit augustus 1996. Last edited by Sven-GTI : 04-04-2012 at 19:50. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Goed jij je zin ![]() VDO ![]() Motometer ![]() TRW ![]() En het maakt gewoon niet uit welke je hebt vanaf 0KM of vanaf 20KM Met of zonder MFA Diesel of Benzine uitvoering ze zijn allemaal voor de VW GOLF III en allemaal zijn ze niet mogelijk terug te zetten Bel ze maar eens op die er mee adverteren ik weet het antwoord al |
|
|||
|
|||
![]() ze kunnen gewoon teruggedraaid worden, geen enkel probleem.
Meerdere malen laten doen. LET WEL als bij je teller het woord TOTAL weg is, komt die ook niet meer terug nadat je de km stand terug hebt laten draaien.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat heb ik dus al lang gedaan en die bedrijven geven aan dan het WEL mogelijk is, schijnt nog makkelijk te zijn ook bij die tellers. Mijn enige probleem is dat ik niet het hele land wil afrijden om mijn teller terug te draaien, dan kan ik beter een nieuwe gaan halen met km stand 0, want die kun je gelijk door de VW dealer op de gewenste stand laten zetten. |
|
||||
|
||||
![]()