![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik heb mijn 1.5 JB gedeeltelijk gereviseerd. Heb m'n kop eraf gehad en m'n zuigerveren vervangen. Nu heb ik alles weer gemonteerd en vandaag was het zover dat ik hem weer kon starten. Dit was geen enkel probleem, de choke sprong er automatisch op; de auto liep hoog stationair. Maar daarna viel de auto dood. Starten doet hij goed en normaal maar als ik even gas geef en daarna gas loslaat zodat hij 'stationair' kan gaan lopen, dan valt ie dood. Wat kan de oorzaak zijn? Ik wil de stationair sproeier nog schoonmaken, maar kan hem niet vinden op m'n 1B carb. Kan iemand mij vertellen waar het stekkertje ( rechts onderin ) op moet? ![]() alvast bedankt!
|
|||
|
|||
![]() als ik me niet vergis moet er spanning komen te staan op het klepje op de carburateur als deze klep dicht is loopt het niet stationair.
|
||||
|
||||
![]() Jep, dat is de stationaire afslagklep!
Je stationaire sproeier zit in. de carb,precies op de grens van boven en onderkant. Maar daar moet hij wel voor open... |
|
||||
|
||||
![]() Hierbij nog een foto waarbij ik het stekkertje heb omcirceld. Ik heb foto's gezocht op het internet maar heb het nog niet kunnen vinden waar die moet.
![]() Moet de carb open om de stationair sproeier schoon te blazen / te vervangen?!
|
|||
|
|||
![]() Zet er even 12 volt op, dan moet ie blijven lopen als ik het zo lees (en als de rest in orde is).
|
|
||||
|
||||
![]() Het is geluk! Hij blijft stationair lopen. Alleen de distririem loopt nu nog iets tegen de distributiekap aan. ( toen ik hem gister startte had ik die kap er nog niet op )
En betreft het stekkertje, ik heb ze aan gesloten, ik had 1 stekker verkeerd aangesloten. Die heb ik gewisseld en nu heb ik alles goed aangesloten!
|
|||
|
|||
![]() daar moet een geschakelde plus op is de afsluiter.
Edit sorry het is al opgelost zie ik net.
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog wel een vraag. Hij blijft nu stationair lopen. Maar als ik ga rijden en af rem op een kruispunt met de koppeling ingedrukt dan wil die vaak uitvallen. Dan hoef ik maar een keer de sleutel om te draaien en hij loopt weer en blijft ook stationair lopen. Wat kan dat zijn?! Valse lucht misschien?
En op de achterkant van mijn Pierburg 1B carburateur zit een slangetje welke zich opsplitst in 2 slangetjes. 1 tje gaat naar de groene bol in mijn motorruimt en de ander naar een ander aansluitpunt. Maar op welke nippel moet het begin van die slang?
|
||||
|
||||
![]() Als je foto hierboven met koude motor is, dan staat je choke klep wel erg ver dicht ben ik bang....ik stelde ze met een boortje op 4 tot 6mm. Verder is het uitvallen bij aanremmen te verhelpen door je stattionair iets op te schroeven. Mijn laatste JB liep koud ongeveer 1200 rpm en warm ongeveer 1000 rpm. Hij kan langzamer lopen, maar dan steekt het probleem van uitvallen bij aanremmen weer de kop op...
![]() Suc6 ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Dankje voor je uitleg! het is niet mijn carb op de foto, het is een foto van het internet. Bij mij staat ie een stuk verder open hoor.
Is dit de stationair schroef? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nee da's CO als ik het goed heb. Stationair zit aan de kant van de choke gewoon op het mechaniek.
|
|
|||
|
|||
![]() Volgens mij is dat wel de stationair schroef
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Aan gezien dit mijn carburateur is wil ik ook wel eventjes helpen
![]() En dat is zeker wel je stationair de co2 zit aan de andere zijde kleiner schroefje. "En op de achterkant van mijn Pierburg 1B carburateur zit een slangetje welke zich opsplitst in 2 slangetjes. 1 tje gaat naar de groene bol in mijn motorruimt en de ander naar een ander aansluitpunt. Maar op welke nippel moet het begin van die slang?" Die gaat hier naar de vacuüm aansluiting van de rembekrachtiger. Met een zwart wit tonnetje er tussen (zie foto) ![]() "Hierbij nog een foto waarbij ik het stekkertje heb omcirkeld. Ik heb foto's gezocht op het internet maar heb het nog niet kunnen vinden waar die moet." Deze komt op de koelwater aansluiting die op de o.k van de inlaatspruitstuk komt (Zie foto) Blauw ![]() Last edited by Style : 17-04-2012 at 18:07. |
|
||||
|
||||
![]() Super bedankt Style!
Dsus de schroef die ik in de afbeelding omcirceld had is wel de stationairschroef? Om maar even up te daten, hij blijft lopen in ieder geval. Maar ik heb nu weer een zoemend geluid dat van de distributiekant afkomt. Ik heb de ijzeren distributiekap al gedemonteerd, maar het geluid blijft. Dit zoemend geluid was nog niet toen ik de onderste en bovenste distributiekappen had gemonteerd. Dus dit weekend de poulies weer loshalen end e kappen loshalen en kijken of hier het geluid van weg gaat...