![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hey
Ik heb een golf 1.1 uit 81. Van achter zijn geen gordels aanwezig. Is dit dan niet verplicht of hoe moet ik dit zien? |
|
|||
|
|||
![]() Naar mijn weten is dit niet verplicht.Met mijn 82'er mk 1 heb ik ook geen problemen gehad. De 5 gtt 88 van mijn pa heeft dit ook niet. Veilig is anders uiteraard.
|
|
||||
|
||||
![]() Bij mijn weten is de aanwezigheid van gordels achter pas vanaf 1990 of 1991 verplicht.
|
||||
|
||||
![]() Oké dat is goed. Vroeg het even na omdat ik 'volgens mij' ooit een foto zag met gordels achter in een golf 1.. Maar dat zal dan wel niet.
Bedankt |
|
|||
|
|||
![]() Ja dat is er wel
Heb ik ook namelijk |
|
|||
|
|||
![]() Ik ook. Duitse golf mk1 gls van 81...
|
|
||||
|
||||
![]() Dito
![]() Golf 1 CL van 1982, oorspronkelijke toelating in Duitsland. Het merendeel van de 1er Golfje's hebben gordels achter.
|
||||
|
||||
![]() Mijn MK1 uit 1981 heeft ze ook niet en ging glansrijk door de keuring
![]() |
|
|||
|
|||
![]() En als ze erin zitten moet je ze wel omdoen
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() In mijn LX zitten ze ook niet in. In mijn eerste Golf CL van '82 weer wel....
|
|
||||
|
||||
![]() Allemaal bedankt!
Last edited by Van Limburg : 16-05-2012 at 22:05. |
|
||||
|
||||
![]() Ze zijn niet verplicht achterin, maar voor zover ik het weet, mag je dan ook GEEN mensen vervoeren achterin de auto. Verzekeringstechnisch of op last van de juten weet ik niet...
Maar dat is in Nederland ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Geldt pas vanaf een bepaald bouwjaar (in Nederland dan hè) ![]()
|
||||
|
||||
![]() hier in België zijn ze nite verplicht achteraan bouwjaar 82 ' , echter wel is een 2puntsgordel achteraan verplicht vanaf 86' dacht ik ., maarja :p België ook
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Volgens mij niet ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan zoek het maar eens op en post het hier maar! ![]() EDIT; ik ben je al even voor. Et voilÃ*. link
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk Last edited by Yellowbug : 18-05-2012 at 15:57. |
|
||||
|
||||
![]() Veiligheidsgordels
1 januari 1971 Bevestigingspunten en gordels voorin in nieuwe auto’s verplicht. 1 juni 1975 Gordeldraagplicht op voorzitplaatsen. 1 januari 1980 Bevestigingspunten voor gordels achterin verplicht. 1 januari 1990 Gordels achterin verplicht. 1 april 1992 Gordeldraagplicht ook op achterzitplaatsen. Zijn er op de achterbank gordels bevestigd, dan mogen er niet méér passagiers worden vervoerd dan er gordels zijn. Achterin een oldtimer zonder gordels mogen slechts kinderen worden vervoerd die langer zijn dan 1.35 of volwassenen. Bestuurder en alle passagiers zijn verplicht de beschikbare gordel te gebruiken.
|
|||
|
|||
![]() Er zijn toch wel voorberijdingen ervoor of niet
Dan kan je ze alsnog plaatsen |