![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een paar vragen mbt de draadboom/electra van mijn Golf1 projekt. Ben nu bezig met aansluiten van de draadboom, alleen kom ik met de volgende zaken niet verder:
Knipperlicht/alarmlicht werkt niet. Het indicatielampje in het dashboard gaat wel branden(niet knipperen) als ik de richtingaanwijzer gebruik, maar de knipperlichten werken niet. Lijkt mij een aardingsprobleem, maar ik kan niet ontdekken waar of wat. Verder doet de claxon het niet. Ik meet wel spanning op de draden die op de claxon komen als ik hem bedien, maar de claxon werkt niet. Als ik hem afzonderlijk test direct op de accu, werkt hij wel. Heeft iemand ideeën waar ik de oorzaak moet zoeken? Thx Coen |
|
||||
|
||||
![]() Voor de knipper lichten kan je ook de gevaren lichten knop controleren
Die zit ook in verbinding met je knipper lichten bij mij was hier een keer de aarde niet goed. En toen had ik het zelfde probleem als jouw en anders je knipper relais eens testen.
|
||||
|
||||
![]() Op je alarmlicht schakelaar horen nog 2 losse amp stekkers. 1 is een geschakelde 12v die ongeisoleerd is en een amp met massa. Die geschakelde mis je of die heeft sluiting gemaakt en ligt je zekering eruit.
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! Last edited by Jeff : 13-01-2013 at 20:48. |
|
|||
|
|||
![]() Hee,
Hoeveel Volt meet je op de claxon? Of heb je hem getest met een spanningszoeker met led of zo iets? Want een spanningszoeker met led gaat op 3 volt ook al branden alleen dan werkt de claxon nog niet. gr marco |
|
|||
|
|||
![]() Kijk Je Zekeringenkast Maar Na
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat lijkt me een beetje over dreven als de rest het wel doet ![]()
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor jullie reacties!
![]() Style:Ik zal nog eens kijken naar de aarding van de alarmlichtschakelaar. Ik heb al twee knipperrelais getest; beiden met hetzelfde resultaat. Het lijkt me sterk dat beiden kapot zijn, met name omdat 1 vd 2 relais het altijd goed heeft gedaan in mijn vorige Golf1. Jeff: even uit mijn hoofd: bij mijn Golf zit op de alarmlichtschakelaar een witte stekker met meerdere aansluitingen. Daarnaast zitten er nog twee losse stekkertjes voor de verlichting van de schakelaar. Wat bedoel je met "amp"? Ampère? Het zou best kunnen dat ik ergens iets mis, want ik heb de auto niet helemaal compleet overgenomen. Af en toe kom ik bij het opbouwen erachter dat ik iets mis. Misschien is dat hier ook wel het geval. Ik zal er eens naar kijken. Marco: ik heb met de multimeter ongeveer 10 volt gemeten. Lijkt me voldoende om de toeter af te laten gaan. Vwfiel: ik hou de zekeringkast zeker in de gaten, maar tot nu toe is er geen zekering doorgebrand |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Op de alarm lichten schakelaar zit idd een witte stekker en dan heb je nog twee contacten over nr 15 is er daar 1 van hier moet een 12v + aansluiting op ![]() http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=104073
|
||||
|
||||
![]() Dit wordt ook wel een amp genoemd. Kabelschoen dus. De ene losse kabelschoen is niet voor de verlichting van de schakeling. Dit is namelijk de voeding voor het geheel.
|
|||
|
|||
![]() Ok jongens bedankt. Ik denk dat ik eea moet gaan aanpassen. Style ik zag dat jij al met dit bijltje gehakt hebt. Ik ga het deze week eens uitzoeken.
Dat "amp" kende ik nog niet, weer wat geleerd ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Wat betreft je claxon. Heb je wel aarde op je stuur? Deze miste ik bij mijne. De aarde krijgt hij door een draadje binnen je motorruimte op je stuurhuis.
|
|
|||
|
|||
![]() He Spike,
Ik dacht al: waar is dat draadje voor? Nu heb jij dit vraagstuk opgelost. Super. Bedankt! |