#1
|
|||
|
|||
Benzinepomp aan het overlijden??
Gisteren wilde ik bij een vriend vandaan naar huis rijden.
Toen ik mijn auto bij hem startte, viel me al op dat de brandstofpomp bleef zoemen. Normaal hoor je deze even vlak voor het starten. Onderweg begon de auto in te houden. Zeker bij gasgeven kwam ik alleen maar schokkering vooruit. Ik heb het nog even volgehouden totdat de auto meer en meer bij constante snelheid begon te schokken en ben toen van de snelweg afgegaan en heb de auto gestopt. Ik heb de auto nog een paar maal gestart en 1 keer viel de motor na een paar seconden uit. Ook bleef de pomp maar zoemen en klonk de toon die je normaal hoort als je de auto op contact zet anders. Wat kan dit zijn? Ik dacht zelf meteen aan mijn brandstofpomp (degene onder de auto), maar het relais zou ook nog kunnen. Wat zou het nog meer kunnen zijn voordat ik meteen een dure nieuwe pomp ga kopen? |
#2
|
||||
|
||||
om wat voor blok gaat het?
__________________
Always VW |
#3
|
|||
|
|||
Sorry. Gaat om een golf 2 16V PL
|
#4
|
||||
|
||||
hmmmmm... kan best je relais zijn. ben niet zo thuis in 16v, maar ben bekend met dat gestotter en gestuiter. zo niet, brandstoffilter vervangen??? en blijft ie dan nog zoem zoem zoem doen, dan kan je de druk laten meten geloof ik. vw kan het meten, maar dat gaat veel geld kosten heb ik gister begrepen :biggrin:
__________________
Always VW Last edited by AZRAIL : 30-03-2005 at 08:36. |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb ook gehad met mijn 16v KR. Hij liep bij mij maar iets van 2 minuten en viel daarna uit.
- Het leek of de pompopbrengst niet genoeg was voor de motor. Wanneer ik de auto van het contact af zet, daarna weer op het contact (pomp brengt dan de benzine even op druk). Daarna starte hij gewoon weer en liep hij weer voor 2 minuten tot hij weer met stotteren tot stilstand kwam. Het rare bij mij was dat ik eerst geen benzinefilter had en wanneer ik er een benzinefilter op had gezet + een benzinedrukmeter was er niks aan de hand. De druk bleef mooi 5,4 bar. Als het goed is moet je pomp tijdens het rijden ook lopen. Dit zal je normaal gesproken niet horen met een lopende motor. - Ik heb ook al eens gelezen dat het aan je overdruk ventiel aan je spinnekop kan liggen. Deze gooit je overdruk in de retour leiding. Wanneer deze stuk is en continue je benzine in de retour gooit kan je benzinepomp geen druk opbouwen en heeft hij nagenoeg geen weerstand, wat als oorzaak heeft dat hij gaat 'zingen' Hoe naar het ook klinkt je kan het beste toch je benzinedruk maar ff meten.
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
hoe zet je er dan zo'n drukmeter tussen?
__________________
Always VW |
#7
|
|||
|
|||
Ik ga denk ik eerst een ander relais proberen.
Als dat het niet is, laat ik de pompen en druk maar doormeten bij een garage. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb het probleem dat mijn benzinepomp jankt bij stationair lopen en bijvoorbeeld tussen versnellingen (als de druk wegvalt). Weet iemand of er zo'n overdruk ventiel op een 2H (Digifant 1) blok zit, en zoja, waar? Ik heb namelijk al zo'n beetje alles vervangen (inclusief pompen), maar ik kom niet van het probleem af... |
#9
|
||||
|
||||
Wordt er met overdrukventiel een benzinedrukregelaar bedoeld?
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold) Mk 1 Cabrio G60 (For Sale) |
#10
|
||||
|
||||
Dat zou best eens kunnen...
In dat geval heb ik die ook al vervangen... probleem blijft helaas... |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Je kan in de motor ruimte van de golf 2 vanaf de aansluiting van je persleiding (blauwe leiding) tot je spinnekop zelf een leiding maken, met behulp van een benzine slang, banjobout, slangeklemmetjes en een 'wartel' (gaat op de blauwe leiding) Knip deze leiding op een gewenste plek door en plaats er een benzinedrukmeter tussen. De benzinedruk meter heeft wel een T-stuk nodig om hem tussen je leidingen te zetten. Let wel, zo heb ik dat gedaan bij mijn golf 2 16v in mijn golf 1. Dit wil niet zeggen dat dit de beste oplossing is maar is een beschrijving hoe ik het gedaan heb.
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#12
|
||||
|
||||
@ Arnus71: Datgene wat ik gelezen heb, was dat topic van jou. Wat me bij was gebleven is dat het bij iemand anders aan zijn benzinedrukregelaar lag. Deze gooide zijn benzine via de retour weer terug. Of heb ik het niet juist?
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij moet de benzinedrukregelaar juist benzine in de retourleiding weer teruggooien als de druk te hoog is. Ik dacht dat bij mij mogelijk de benziendrukregelaar dit te snel deed waardoor er niet genoeg druk in het systeem blijft...maar helaas. Het moet iets anders zijn... |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
DANK JE
__________________
Always VW |