Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 26-03-2011, 19:22
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC

Default Remklauw blijft hangen

M'n rechtse achterremklauw heeft het bekende kwaaltje dat de handrem blijft hangen, nou had ik dus gisteren een gloeiend hete en stinkend rechterachterwiel, schijf en klauw....
Ik heb even de kabel losgegooid en het heveltje terug geduwd, toen draaide hij weer vrij en ben ik maar naar huis gegaan.
Kan ik hier nog gewoon even mee blijven rijden, wetende dat m'n handrem niet werkt, of heb ik kans dat ie weer vast gaat zitten?
Remklauw geef ik binnenkort dan even een revisie.
Reply With Quote
Old 26-03-2011, 19:31
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic

Die zul je moeten vervangen. Hij zal na verloop van tijd weer vast gaan zitten. Ik heb vorige week de remklauwen achter ook moeten vervangen omdat ze vast zaten. Het lijkt mij niet verstandig om hier mee door te rijden je komt altijd in een situatie waar je de handrem nodig bent. Een revisie is zelf bijna niet te doen, je moet iets binnen in de klauw vervangen en daar voor heb je speciaal gereedschap nodig.

Last edited by hummer : 26-03-2011 at 19:39.
Reply With Quote
Old 26-03-2011, 19:52
Gertjan's Avatar
Married to PC

Volgens dit topic is dat reviseren best te doen, en anders is Jan blijkbaar best bereid om er even naar te kijken.
Ik ben niet van plan om een wereldreis te gaan maken zonder handrem, ik hoef in principe alleen even naar Den Haag en terug, ik heb gelukkig nog reserve voertuigen staan
Reply With Quote
Old 26-03-2011, 19:56
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict

Hey Gertjan, echt naatje van je achterklauw, volgens mij kan je inderdaad revisie setjes kopen. De cilinder gaat vast zitten vanwege roest vuil etc. opschuren nieuwe afdicht ringen, ben je volgens mij al een heel eind.

Mocht het morgen allemaal niet lukken, heb ik verder niet ontzettend haast hoor. Leuk is het natuurlijk wel
Reply With Quote
Old 26-03-2011, 19:57
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

is inderdaad makkelijk te doen zonder speciaal gereedschap, hoor
Reply With Quote
Old 29-03-2011, 21:02
Gertjan's Avatar
Married to PC

Nou ik rij er alweer een paar dagen mee rond, gaat eigenlijk prima zolang je de handrem maar niet nodig hebt
Revisiesetje ook bij de dealer besteld en de volgende dag alweer op kunnen halen, kosten voor 2 keerringen en het revisiesetje: 37 euro.
Kan je geen nieuwe klauwen voor kopen dacht ik zo
Reply With Quote
Old 29-03-2011, 21:20
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict

Hey Gertjan,
Ik heb t blokje er al inhangen, alleen nog even de sensoren, carbs en pijp er op en gummen maar
Reply With Quote
Reply

Posting Rules