Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-04-2011, 10:49
razert razert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1
Default Jetta 2007 problemen

Hallo,

Ben nieuw hier en stel me vlug even voor.
Ben eigenaar van een volkswagen Jetta, bouwjaar 2007 (98.000Km).
Het gaat hier om een 1,9Tdi standaard 105 Pk die ik een jaar na aankoop heb laten herprogrammeren via het OBD systeem. Nu zit ik standaard met een 145Pk en 320Nm Koppel.

Nu die OBD heeft me nu reeds 2 jaar meer plezier gegund, maar ik heb nu de laatste tijd problemen met de wagen. Ik denk dat dit eventueel aan die OBD kan liggen.

Problemen :

Als ik rij met de wagen en je weet ook wel, met 145Pk durf je zo wel eens te duwen natuurlijk (eerlijk nogal veel, maar wel steeds verstandig!). Ik kan dit bvb een week aan een stuk doen zonder enig probleem, maar kan evengoed bij het accelereren hebben dat de de toerenteller boven de 2,5k toeren plots tot 4,5k slaat en de auto nog heel traag verder accelereert. Ik Kom dit probleem wel redelijk weinig tegen en meestal als ik al ettelijke Km gereden heb. Bvb west-vlaanderen -> Gent. Dan komt het probleem op eens ik toekom in Gent en door t'stad rij en daar enkele malen tot 3,5k redelijk vlug accelereer. Ik heb al enkele garages gedaan en de 1 spreekt de ander tegen. Originele VW garage zegt : wliegwiel, drukmeter en koppeling vervangen. All around garage zegt me, er is totaal geen probleem met de wagen, ligt gewoon aan uw koppelingsriem die wrijft doordat hij warm is en dan nog eens zo (redelijk) ferm accelereert. Kijk door zoveel verschillende versies te horen, ben ik opzoek naar iemand of meer, die mij kan vertellen wat echt mijn probleem is. Je moet weten als ik heel mijn koppeling laat opengooien door die all arround garagist en die ziet dan totaal geen probleem, dan ben ikzelf al 500+€ kwijt aan werk alleen zonder dat er iets gebeurt is. + de prijzen van die 3 dingen zijn alles behalve om mee te lachen
Reply With Quote
  #2  
Old 02-04-2011, 11:40
Maasje Maasje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 208
Default

als die hoger in toeren gaat maar de auto versnelt in verhouding niet evenveel, dan slipt te koppeling.
Reply With Quote
  #3  
Old 02-04-2011, 15:50
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Maasje
als die hoger in toeren gaat maar de auto versnelt in verhouding niet evenveel, dan slipt te koppeling.

Inderdaad en moet deze vervangen worden.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-04-2011, 16:16
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

hebben deze ook een dubbelmassa vliegwiel?
Reply With Quote
  #5  
Old 04-04-2011, 18:30
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,659
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Volgens mij wel. (De Leon van een van mijn vrienden wel iig en die van de vriend van mijn zus ook, beide wagens zijn ongeveer even oud.)
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum