![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb onlangs een stoeprandje geraakt waarna het linkervoorwiel behoorlijk scheef stond, dat was gelukkig op te lossen bij de uitlijnspecialist.
Een ander probleem is sindsdien een bonkend geluid in de buurt van de aandrijfassen/vernellingsbak. Het geluid openbaart zich bij hogere snelheid (> 50 km/u) en het gebonk neemt in frequentie toe naarmate je harder gaat rijden. Bochten naar links/rechts maken geen verschil, koppeling aan/uit ook niet. Ik heb de auto van een heuvel af laten glijden met uitgeschakelde motor en dan hoor je niks. Ik denk dat het dus met de aandrijving te maken heeft. Er zit echter geen speling op de assen. Bekend probleem? Waar kan ik het beste naar de oplossing zoeken? Toch aandrijfas? |
#2
|
||||
|
||||
![]() homokineet?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad waarschijnlijk 1 van de buitenste homokineten, mits je een kind omver heb gereden dan houd het gebonk na 3 dagen meestal vanzelf op
![]()
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Hmm, dank voor de reacties. Ik dacht dat je homokineten vooral in de bochten hoorde?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Dat is volgens mij meer het geval bij 'normale' slijtage
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Homokineet ligt inderdaad voor de hand. Nog een vraagje voor ik morgen weer onder de brug ga staan: Ik heb ook het idee dat er olie uit de versnellingsbak lekt. Kan het zijn dat de binnenste homokineet een oplawaai heeft gehad zodat ie dat geluid gaat maken en bij de aansluiting aan de bak ook wat lekt?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Wanneer je fusees los zitten kan dat wel gebeuren. Maar dan stond je wiel er nog steeds scheef onder. Al geprobeerd de homokineet terug de bak in te duwen?
Mij is dit ook eens overkomen bij het vervangen van een fuseekogel, toen kon ik hem zo de bak weer in drukken.
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#8
|
|||
|
|||
![]() Hmm, dat is wel interessant. Ik heb het wiel door de uitlijnman recht laten zetten. Volgens mij heeft hij alleen het camber versteld en het wiel zodoende rechtgezet. Kan natuurlijk zijn dat de fusee nog altijd krom is of los zit..?
|