Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-12-2010, 22:31
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default Motor slaat niet meer aan?

Omdat ik zelf redelijk krapjes in de tijd zit, en het bovendien verre van warm is bij mij in de garage, hoop ik dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Mijn probleem: Golfje (1H G60) staat al heel lang stil. Wel sinds een half jaartje redelijk frequent laten lopen en een paar meter naar voor en achter gereden. (garage in en garage uit ) Vorige week maandag nog maar eens de tank in de auto gezet om de auto te laten lopen. (deze ligt eronder uit wegens laswerk)
Slangen aangesloten, opvoerpomp aangesloten, sleutel omgedraaid en de motor sloeg direct aan en liep weer als vanouds. Deze vervolgens een flinke tijd stationair laten warmtokkelen en beetje gasgegeven. Uiteindelijk de wagen weer terug binnen gezet en uitgezet.
De volgende dag sloeg de wagen niet meer aan, en doet dat tot op heden nog niet. Bij het starten lijkt de wagen even aanstalten te maken, maar na die paar hikjes draait alleen de startmotor nog maar en hoor je niks meer gebeuren. Stoppen, even wachten en weer lijken er wat tekenen van leven te komen, maar leven zit er helaas niet in.

Anyway, motor slaat dus niet meer aan. Brandstofpompen draaien beide (ook al rechtstreeks aangesloten zodat ik zeker weet dat brandstofdruk behouden blijft tijdens starten) Bougies vonken ook.
Starten zonder blauwe sensor helpt niet, zonder luchthoeveelheidsmeter ook niet.
Auto ruikt naar benzine tijdens het starten dus denk dat de Digifant werkt en de injectoren aanstuurt.

Iemand wellicht tips om naar te kijken of dingen die ik kan testen, zodat ik mijn trial-and-error tijd in de garage met deze kou tot een minimum kan beperken?

Wie weet overigens hoevaak het bij de G60 voorkomt dat de krukasbout losloopt? (en dus de boel van tijd af kan geraken)
Dit wil ik overigens spoedig even controleren. Alsmede de brandstofdruk testen. (al wordt er wel ingespoten, dus vermoed dat deze in orde is)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl

Last edited by Turbo-Variant : 14-12-2010 at 22:36.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-12-2010, 22:49
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ik zal het ontstekings tijdstip even controleren..

het is wel vreemd,maar dat is met storingen altijd zo.

distributie sowieso even controleren,
ik vermoed toch dat het injectie systeem niet goed is, of de druk niet goed of de inspuittijd niet goed.

het is lastig, maar je moet gewoon beginnen bij de basis.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #3  
Old 16-12-2010, 00:00
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Misschien stom, maar heb je met het eronder zetten van die tank niet gewoon alle zooi onderin de tank zo opgeschud dat je die bende naar de motor gepompt hebt?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 16-12-2010, 11:13
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Wil inderdaad even de statische timing van de motor nog checken, alsmede de krukasbout. Ontstekingstijdstip lijkt me lastig checken omdat hij niet loopt. (kan natuurlijk wel ongeveer)

Hall-gever is ook goed naar mijn weten. Injectoren worden tenslotte aangestuurd en toerenteller zit ook rond de 1000 te schommelen tijdens starten. Denk dat ik toch een beetje aan de ontsteking moet gaan draaien, hoewel deze nog mooi vast zit en dus niet verlopen kan zijn.

Zooi opgepompt zou kunnen, maar heb ondertussen al extra brandstof de tank in gegooid en dan zou het ook vreemd vinden dat ik de auto netjes binnen parkeer en de volgende dag nog niet meer wil aanslaan... Zoektocht gaat verder...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 12-03-2011, 11:29
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Topic een beetje uit het oog verloren.

Gister toevallig na lange tijd nog eens een uurtje over gehad voor de Rallye. Injectorrail even uitgebouwd, en die doen dus net niks.

3 stuks lieten niets door, 1tje alleen een zeikstraaltje. Zelfs na laten schrikken met 12v geen doorlaat. Volgende week ofzo maar eens even een dagje in een ultrasoonbad leggen, kijken of ze nog willen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum