![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo
zijn er hier mensen met een chip op maat voor een 130 asz tdi motor? hoeveel vermogen is er alleen met chippen en een grotere ic mogelijk? er komt een ic bij op van een s3, fmic past niet ivm airco radiateur
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ![]() ![]() Audi Allroad v6 Bi-Turbo ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() http://www.jdengineering.nl/
met een normale chip (van JD dan) is er al 160PK uit te trekken. met andere IC en chip op maat zal daar nog wel wat bij komen.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Interessant ![]()
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ja je kan toch nooit vantevoren zeggen hoeveel verschil een andere IC gaat maken?
Ik zou gewoon ff een belletje plegen naar een specialist die kan daar wel een betere schatting van maken.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#5
|
||||
|
||||
![]() Een intercooler maakt het verschil niet zo met een TDI motor.
Bij een benzine heb je veel meer rendement als je een grotere intercooler plaatst. Bij een diesel is dat redelijk te verwaarlozen.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#6
|
||||
|
||||
![]() daarom heeft een arl een extra grote fmic?
ik ga zowieso de inlaat temp meten en zien of het veel uit maakt het blijft zo hoe kouder de lucht hoe meer volume dit is ook de kracht achter een ic
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ![]() ![]() Audi Allroad v6 Bi-Turbo ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Zo warm wordt de inlaatlucht niet bij een TDI, dus inderdaad geen noemenswaardig verschil.
ARL heeft een fmic vanwege de grotere turbo die iets meer druk creeert en meer lucht moet verplaatsen. Wel zorgt een grotere intercooler ervoor dat de inlaatluchttemperatuur wat langer onder controle blijft bij zware belasting. Dit dan ook weer alleen bij flink trappen op lage snelheden. Dat een lagere inlaatluchttemperatuur beter is, ben ik zeker met je eens. De dichtheid aan verschillende gassen in 'lucht' (waaronder zuurstof) is groter bij een lage temperatuur. (moleculen, trilling, temperatuur enz.)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl Last edited by Turbo-Variant : 15-01-2011 at 04:06. |