Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-03-2011, 16:16
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Talking rare diesel vraag?

stel ; ik koop een volkswagen met daarin een :

1100 cc
1300 cc
1500 cc
1600 cc
1800 cc
2000 cc
2200 cc
2500 cc
2800 cc

en ga maar door, en vervolgens vraag ik hoe die sneller kan, zegt iedereen of de meeste RVS spruitstuk, uitlaat lijn volledig RVS, andere nokkenas,
bij een diesel hoor ik dat nooit,

is dat omdat iedereen zegt lepel dan maar een TDI in je polo 1.9D,
of is dat gewoon omdat er geen andere nokkenassen zijn of RVS spruitstukken voor een diesel?
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #2  
Old 02-03-2011, 17:43
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Voor de diesels worden bijna geen andere spruitstukken gemaakt.
En dit is ook niet gelijk nodig als je meer vermogen wilt.
Zeker bij een turbo diesel heeft het weinig nut.
Je kan bij een oude diesel beter je brandstof pomp wat opschroeven en zo gemiddelt 10 pk winnen.
Of bij een wat nieuwere tdi o.i.d. latten chippen.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #3  
Old 02-03-2011, 17:44
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default

Jonge, met een diesel heb je verder gewoon niks nodig.
__________________
VW-Speed.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 02-03-2011, 18:22
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

En zeker of het nut heeft bij een diesel ! Gooi maar eens de kat leeg bij een turbodiesel,en een dikkere downpipe vanaf de turbo eronder,dan merk je wel verschil !
En ook voor de diesels zijn er wel andere nokkenassen hoor ,alleen zijn die erg duur ,in verhouding tot het vermogen wat je er extra mee wint .

Ik heb bij mijn jetta de hele uitlaat van RVS (turbodiesel) en dan merk je heel wat verschil tov de oude originele uitlaat !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #5  
Old 02-03-2011, 18:24
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Sorry ik had het over het spruitstuk.
Vanaf de turbo heeft het wel zin inderdaad.
Maar voor de turbo weinig.
Verder een open inlaat scheelt ook wel wat en een grote intercooler helpt ook veel mee.
Maar echt veel meer heb je niet nodig.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #6  
Old 02-03-2011, 18:32
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

dikke downpipe word vaker gedaan hoor.
Nokkenstokken van een diesel heb ik geen verstand van.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #7  
Old 02-03-2011, 19:26
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

ja maar dan zit je inderdaad met het verhaal : vanaf de turbo, helaas gaat het om een 1.9D dus geen TDI TD of SDI, ik heb zoals wytse ook zegt wel eens wat gehoord over dat het spruitstuk en RVS uitlaat heel veel verchil kan maken bij een diesel, maar vooral het gebeuren rond een conventionele 1.9D hoor je niets over, dat was meer de richting die ik op wou met mijn vraag, neemt niet weg dat ik de rest van de posts niet interesant vindt
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #8  
Old 02-03-2011, 20:27
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Waarom zoek je dan geen 1.9 td?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #9  
Old 02-03-2011, 22:28
api api is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 36
Default





Zocht je zoiets?
Reply With Quote
  #10  
Old 03-03-2011, 00:22
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

damn zo'n spruitstuk zou ik alleen al monteren voor de looks :P.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #11  
Old 03-03-2011, 08:03
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

oeh knap stukje staal

de reden dat ik geen TD zoek is omdat ik nu een goeie diesel heb uit '98 met maar 195.xxx op de teller, dat is voor een diesel een hele lage km stand, dus mijn motor moet dan nog 2 ton aankunnen, bij een andere motor zit je vaak met een hogere km stand, en dat wil ik niet, vandaar.
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #12  
Old 03-03-2011, 18:42
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

schroef de dieselpomp maar is op, scheelt wel een stukkie vermogen
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 03-03-2011, 19:44
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

neej dat kan niet want ik heb een vaynes dieselpomp, daar kan je helemaal niks mee, alleen hopen dat ie heel blijft
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #14  
Old 09-03-2011, 19:24
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,660
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

brandstofpomp vervangen door een waar dat wel bij kan en dan gelijk een turbotje er bij?
of anders gewoon wennen aan dat t traag is waarschijnlijk..?
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #15  
Old 09-03-2011, 20:03
Robbbert's Avatar
Robbbert Robbbert is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 493
Default

Spoilers en stickers
__________________

Passat 2.0 FSI 2006
Transporter 1.9TD 2001
Passat TDI 1998 -> Verkocht
Hoog en droog
Reply With Quote
  #16  
Old 09-03-2011, 21:17
Wij-be's Avatar
Wij-be Wij-be is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 425
Default

racegaas?
Reply With Quote
  #17  
Old 09-03-2011, 21:23
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

ja en de bestuurdersstoel in ambulance stand en een petje op,

wennen dat ie traag is? nouja zo erg traag vindt ik hem niet, vindt het alleen raar dat er voor een diesel zo weinig is, en ombouwen naar 1.9TDI gaat hem al helemaal niet worden, dan bouw ik hem nog liever om naar een 1.6 TD, GTD of GTD met intercooler.
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #18  
Old 11-03-2011, 21:31
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

uit een 1.6GTD met intercooler is toch wel leuk vermogen te halen
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum