|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
|||
|
|||
Golf MK2 GTI 8V PF uitgevallen en stinkt naar benzine tijdens starten
Graag jullie advies:
Heb een Golf MK2 GTI van 1990 een 1.8 8V PF motor. De auto heeft weer een paar maanden stil gestaan en vandaag uit de stalling gehaald. Liep gewoon goed, maar hield af en toe in bij vollast. Bij koude motor direct aanslaan en lopen, bij warme motor duurde het een stuk langer. Nu een paar kilometer mee gereden, uitgezet en toen weer gestart. Ineens liep ie op 3 poten. Bougiekabels vervangen en hij liep na even stationair draaien weer op 4 poten. Na 1 kilometer te hebben gereden ineens slecht lopen, inhouden het leek erop dat ie verzoop. Ineens helemaal niet meer reageren op het gaspedaal en de motor viel uit. Niet meer aan de praat te krijgen. Verdelerkap vonkte zichtbaar dus deze samen met de rotor vervangen. Accu was ook leeg dus die ook maar vernieuwd. Auto start wel maar slaat niet aan en stinkt naar benzine. Bougie cilinder 1 eruit gehaald, aan massa gelegd en vonkt niet. Ik gok op de bobine??? Brandstofpomp hoor je lopen bij aanzetten contact. Iedere tip is welkom!
__________________
VW Passat 3BG TDI '04 VW Bora 2.0 '02 Seat Cordoba Coupe TDI '00 (sold) Skoda Octavia RS '03 (sold) Opel Corsa 1.2 16V '01 (sold) VW Polo 1F 0.9 '80 (sold) VW Polo 1F GT '80 (sold) VW Golf MK2 GTI '90 (sold) VW Golf MK3 VR6 '95 (sold) Last edited by Joan : 07-03-2014 at 22:51. |
#2
|
||||
|
||||
Idd even bobine wisselen.
Controleer ook ff je massa. En ne bougiekabel van bobine naar verdeler.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |