![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo forummers,
Ik tik normaal best wel veel, maar ik zal het proberen wat korter houden... De Vento is 15 oktober j.l. verkocht, dus heb ik 'rustig' gezocht naar een waardige opvolger, die de Vento GT doet vergeten. Dat is volgens mij gelukt! zoektocht Eerst een beetje gekeken naar TDI-'s vanwege de grote trekkracht (voor onze caravan), maar eigenlijk keek ik door de hoge TDI-km-standen ondertussen wel naar Ã*lle modellen in de kleur LC5L....(mystic blue) Ik zocht dus een gewone daily, maar 'gewoon' bestaat niet in het vocabulair van Vento Vice... het moet altijd Ã*nders... Op een gegeven moment zag ik (dus) een 'GTI-edition' (nooit eerder van gehoord) in Vaassen (Gld.); blijkt dat daar dus een bijzonder fraai interieur in zit! Daar was ik meteen verliefd op, maar dit exemplaar had een ongespoten vóórbumper en een grillelijst + motorkap in een afwijkende kleur (dusty mauve), zag ik later pas... (gevalletje vóórschade mss ![]() Die wordt het dus niet! Verder zoeken: er stond er nog ééntje op, alleen helemaal in Bedum (Gr.); da's voor mij 205 km verderop... Na wat heen en weer gemail ben ik nu tòch zover, dat ik morgen ga kijken. (overschrijven?) Deze? Dit exemplaar heeft buiten de normale uitrusting o.a. nog alarm, een chippie (124 Pk), volledig gespoten bumpers, nèt nieuwe schokbrekers en banden achter, nieuwe remschijven en blokken vóór en... een open luchtfilter, heldere knippers en mistlampen en de verkeerde (= 'foute'?) velgen. Dit zijn de (bewerkte) foto's van de huidige eigenaar: GTI-edition informatie/ uitrusting (Als iemand meer info heeft over dit speciale model, hoor ik het graag ![]() Wat ik zelf o.a. heb gevonden: -2.0 8V 2E motor; -geleverd alleen in Duitsland, dus ingevoerd; -in modeljaar '94-'95; -in zwart, rood, groen, zilver, of mystic blue geleverd met: -RECARO interieur (zie foto boven), hetzij met blauwe, rode of groene 'blokjes-striping' en bijpassend gekleurd stiksel; -ter ere van het 20-jarig bestaan van de Golf; -alu. GTI-edition bades in de stootstrips bij de achterwielkasten; -standaard ABS, elektrische ramen, spiegels, dakje; -15" 'Speedline'-velgen, fabriek-af; -750 van gemaakt, waarvan 100 stuks 16V's en VR-6. (Zeg het, als iets niet klopt!!!) plannen Als dit inderdaad 'de nieuwe' wordt, heb ik al een adresje waar een setje 'Speedline's' gereserveerd ligt, zodat-ie weer snel in originele staat terug wordt gebracht! Verder weinig plannen: -origineel luchtfilter weer terug; -'Speedline"-velgen eronder; -LED zijknippers erin; -heldere koplampen blijven; -heldere knippers en mistlampen vóór weer verwisselen voor origineel VW. -trekhaak erop.... ![]() (dit wordt zéker een afneembare en probeer hem wel (in ongebruikte toestand) óók onZICHTBAAR te monteren!) Na een 1984 MkII 1,3 CL Kamei X1, een 1989 MkII GTI 8V Edition One, een 1993 VENTO GT 2.0, een 1989 Corrado G60, een 1991 MkII GTI 8V Fire and Ice (nog steeds in bezit!), wordt dit dan VW #6!!! (...tòch weer een lang verhaal... ![]()
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 31-10-2009 at 00:03. |
#2
|
||||
|
||||
![]() foto's? waar?
![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
![]() de pul; sneller dan het geluid (en sneller dan de topicstarter kan 'uploaden'...)
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#4
|
||||
|
||||
![]() haha,en idd toch weer een lang verhaal
![]() leuke golf,interieur is echt ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Die bumpers: bij een GTI zijn ze in '94-'95 toch origineel deels zwart? Zou het een schadebakkie zijn geweest, waar ze goedkopere ééndelige bumpers op gezet hebben?
Kijk goed naar rotterij van (met name) de dorpels. Ik heb een paar jaar geleden een '95 TDI gehad in deze kleur. Wat kunnen die Golfjes rotten zeg. Jens |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
- 750 exemplaren klopt niet. Is niet gelimiteerd geweest. Er zijn ook TDI's met 110 pk geleverd. - 'ter ere van 20-jaar GTI' is een andere uitvoering geleverd met rode gordels, golbalpook, donkere knippers en mistlampen, speciale bekleding, enz. - elec. dakraam was optie, de mijne had het niet, zo ook airco of clima, nokia soundsystem, enz. - 16v's zijn er volgens mij ook niet, wat ik zeker weet is dat er geen VR6en geleverd zijn. (wel VR6-edition's, maar dat is weer anders...) Verder klopt het vrij aardig ![]() Mvg.
__________________
***The Benchmark*** Golf Cabriolet '85 Golf VR6 Highline '95 Polo SDI '00 www.lvwcn.nl |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe die in het echt is.. Zie je snel!
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Leuke wagen !
Is je al opgevallen dat er immitatie bumpers op zitten ?
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jij zult hem nooit in het echt zien...... Ik heb hem namelijk vandaag bekeken en hoewel de buitenkant en het interieur er prachtig uit zagen, zaten er verschillende roestige plekken en één gat in de bodem waar je vuist doorheen past..... ![]() Had ik niet verwacht van een volkswagen. Ik heb hem dus niet gekocht. Ik ga nu rustig verder kijken, maar ben wel teleurgesteld...... ![]()
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Goed dat je er op het moment zelf er achter kwam... Weet zeker dat je snel wat beters vindt. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat zeg ik: golfjes 3 zijn roestbakken. Vraag maar aan José Ignacio López de Arriortúa hoe dat kan.... dat was de inkoopmanager die VW zo nodig bij Opel vandaan moest halen ![]() Jens |
#12
|
||||
|
||||
![]() gelimiteerd waren de 20 jahre jubi's
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ook niet verwacht na je vorige auto waar het nodige laswerk aan zat? (Vento GT) Nu misschien teleurgesteld, maar wat als je 'm gekocht had en er na de aankoop achterkwam...!? Ben maar blij dat je deze rotte krant niet gekocht hebt! ![]() Misschien op zoek naar een nette IV, of een Passat 3B? ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat verklaart inderdaad een hoop! Heb je zijn E-mail? ![]() Wat ik bij deze bodem zag heeft me eigenlijk best wel teleurgesteld in de Volkswagen in het algemeen, nogmaals ![]() Bij mij heeft/had de VW de reputatie roestvrij te zijn... De Cl uit '84, de edition one uit '89 en mijn huidige Fire and Ice zijn allemaal kei-en keihard! Mijn (ex-)Vento heb ik de laatste twee keren APK moeten laten lassen aan de bodem; één van de redenen, dat-ie verkocht is. Ik dacht echter, dat dit door schade kwam; er zat ook een beetje een deuk in de dorpel, dus hij zal vast wel eens op een vluchtheuvel o.i.d. zijn blijven hangen, dacht ik... Ook de '95-er TDI van een kameraad heeft maar één wielkast zonder roestblaasjes... Ik vind het allemaal zo on-Volkswagen! [Ik wist wel dat de eerste type's Polo 6N/ Seat Ibiza ook veel roest (aan carrosserie en dorpels) hebben, maar mij is verteld dat dit komt door een verkeerd lak-procedé in de Seat-fabriek in Spanje. (was die 'José' soms ook spaans? ennuh, Seat was toch vroeger van Fiat en die roestten vroeger ook zo veel... ![]() En natuurlijk vind je roest bij alles van vóór de Golf II, maar da's gewoon een kwestie van ouderdom en een generatiekloof... ![]() Wat betreft de MkIII: Het vuist-dikke gat zat midden in het vlakke(!) gedeelte, nèt vóór de stoel (dus links onder het tapijt) Ik zag/ voelde iets aan de onderkant en geloofde het zelf eerst niet; maar toen ik vervolgens de plastic 'sierdorpel' aan de binnenkant verwijderde en het tapijt omhoogtrok, moest ik het wel geloven ![]() Kom ik meteen op de volgende vraag: Er zitten aan de onderkant allemaal ronde gaten, al dan niet met een rubber dop erin. Vaak beginnen de roest-blaasjes juist rondom zo'n rubber dop, omdat daar vocht tussen blijft zitten, natuurlijk. Ook goed om op te letten is de felsnaad van de dorpel zèlf... MAAR WAAROM ZIJN DAN TOCH DEZE GATEN EN/OF RUBBER DOPPEN? (beter voorkomen, dan genezen, toch?) WELKE VOLKSWAGEN IS NU HET BESTE VOOR MIJ? (maximaal 1250 kg, goede caravantrekker èn weinig roest...) Ik wilde een MkIII van ná de facelift, maar weet het nu effe niet meer...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Zoals ik al zei; een IV? Of misschien een nette 35i facelift (B4)?
![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#16
|
|||
|
|||
![]() Golf 3 91-94 is erg roest gevoelig. Vanaf halverwege 95 is de carosserie verzinkt en zouden ze niet mogen roesten/rotten aan de bodem. Mochten ze wel rotten dan is de onderkant beschadigd of ooit ergens tegen op gereden.
De voorspatborden zijn bij de hele reeks golf 3 gevoelig. Omdat water en bagger achter spatkuip ophoopt en blijft staan. Hierdoor kan de dorpel achter de spatkuip ook gaan rotten. Ondanks dat zijn er ook genoeg die niet roesten door dat ze een goede eigenaar hebben gehad.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#17
|
|||
|
|||
![]() je kan toch best een mk3 kopen, t is ook niet zo dat ze allemaal gaar zijn..
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs ![]() 1999 Transporter 2.5TDI |
#18
|
||||
|
||||
![]() De Golf 3 heeft erg vaak zowieso wel wat roest. De achterklep is ook zo'n bekende
![]() ![]() Je moet erg veel mazzel hebben wil je een roestvrije vinden volgens mij..
__________________
Prius3 ![]() Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269 ![]() Boxster S 987 48dkm ![]() Ducati 916, 748SP, 999S Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Dat je geluk moet hebben met een MKIII is mij ook duidelijk. Mijn zwager en ik rijden er beide 1 van '96. Die van mij roest echt he-le-maal nergens (ff afkloppen) en die van mijn zwager heeft bijv. midden op de bijrijdersdeur onder de strip een roestplek van formaat tennisbal! En die roest komt van binnenuit!
Dus verzinkt of niet is geen garantie.....helaas. Succes met de verdere zoektocht!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#20
|
||||
|
||||
![]() Neem een corrado...geen roest te vinden
![]() |