Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-07-2010, 21:41
GaryVW's Avatar
GaryVW GaryVW is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 580
Default koelslangen omleggen i.v.m Dubbele carbs.

Ik ben bezig met het ombouwen naar dubbele solexen op mijn 1500JB.en nu heb ik een paar vragen. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de koelslangen moet omleggen ivm dubbele solexen? Hiermee bedoel ik de slangen die op het oude inlaatspruitstuk zaten. en de koelslangen van de oude carburateur. en er zit ook een slang van de rembekrachtiger op het oude inlaat spruitstuk wat moet ik hiermee?(op de foto rood)

Ook heb ik nog een vraag over de benzine leidingen. op de foto (groen)
kan ik deze 2 dingen weg laten of afdoppen?


En mijn ontsteking heeft vacuumvervroeging moet ik dan een andere ontsteking zonder vacuumvervroeging nemen ? of kan ik dat anders oplossen?

alvast bedankt !


__________________
Seat Ibiza 6K2

Last edited by GaryVW : 08-07-2010 at 21:44.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-07-2010, 10:00
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

die koelslangen komen uit je inlaatspruitstuk, waar een verbinding met je cilinderkop is.
Die aansluiting zal je dus af moeten doppen of omleggen

Als je op je Solexen geen vacuum-aansluiting hebt (waarschijnljk niet) kan je die op de verdeler afdoppen, moet je hem wel wat vroeger zetten (afstellen met stroboscooplamp) of inderdaad een verdeler met mechanische of electronische vervroeging zoeken

Als het goed is zit er op je nieuwe spruitstukje ook een aansluiting voor je rembekrachtiger.

Benzineleidingen kan je zo laten zitten, de slang die nu de carb in gaat moet dan naar je solexen

Last edited by Marcski : 09-07-2010 at 10:04.
Reply With Quote
  #3  
Old 09-07-2010, 10:49
caddy ron caddy ron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 383
Default

duidelijker kan de vraag niet gesteld worden met deze foto's en duidelijker kan ik het antwoord niet geven helemaal mee eens
Groetjes ron
Reply With Quote
  #4  
Old 09-07-2010, 11:15
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 776
Default

Quote:
Originally Posted by caddy ron
duidelijker kan de vraag niet gesteld worden met deze foto's en duidelijker kan ik het antwoord niet geven helemaal mee eens
Groetjes ron



En natuurlijk wel het eindresultaat laten zien he!!
Voor de volgende persoon handig die zich er ook aan wil wagen..

__________________
Bad news : Time Flies
Good News:
You're The Pilot
Reply With Quote
  #5  
Old 09-07-2010, 17:21
GaryVW's Avatar
GaryVW GaryVW is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 580
Default

heel erg bedankt ! ik ga er mee aande gang en de foto's volgen in mijn topic
__________________
Seat Ibiza 6K2
Reply With Quote
  #6  
Old 09-07-2010, 17:50
GaryVW's Avatar
GaryVW GaryVW is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 580
Default




deze 2 pijpjes komen uit mijn spruitstuk.. moet daar de slang voor de rembekrachtiger op ? maar deze pijpjes lopen helemaal door?

waar is die slang eigenlijk voor van de rembekrachtiger ?daar loopt toch geen vloeistof doorheen ofzo ?

en net onder de rechter groene omcirceling zit ook nog een klein gaatje. waar is die voor ? of kan die ook afgedopt worden?

gr. GaryVW
__________________
Seat Ibiza 6K2
Reply With Quote
  #7  
Old 10-07-2010, 16:31
GaryVW's Avatar
GaryVW GaryVW is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 580
Default

niemand?
__________________
Seat Ibiza 6K2
Reply With Quote
  #8  
Old 10-07-2010, 18:37
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

die slang van de rem bekrachtiger is voor vaccum dan werken je remmen beter anders is er haast niet mee te remmen en sorry maar kan je geen antwoord op de pijpjes geven
Reply With Quote
  #9  
Old 10-07-2010, 18:45
caddy ron caddy ron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 383
Default

als ik het goed heb moet je de slang van de rembekrachtig op 1 van de 2 pijpjes, en de ander goed afdoppen, de slang van de rembekrachtiger werd op druk, als ie er niet is heb je niets aan de rembekrachtiger.
Groetjes ron
Reply With Quote
  #10  
Old 10-07-2010, 19:49
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

Quote:
Originally Posted by caddy ron
de slang van de rembekrachtiger werd op druk, als ie er niet is heb je niets aan de rembekrachtiger.
Groetjes ron


Het is vacuum,dus onderdruk.
Reply With Quote
  #11  
Old 10-07-2010, 22:13
GaryVW's Avatar
GaryVW GaryVW is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 580
Default

okey dus gewoon 1 pijpje gebruiken voor de rembekrachtiger.. en de ander dichtmaken.. en dat gaatje dat onder het rechter groene circeltje is ook nergens voor en kan ook gewoon afgedicht worden?
__________________
Seat Ibiza 6K2
Reply With Quote
  #12  
Old 11-07-2010, 06:04
caddy ron caddy ron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 383
Default

dat bedoel ik onderdruk
Naar mijn weten kun je dat kleine gaatje gewoon afdichten.

Maar als ik jou was zou ik het toch iemand laten monteren die dit vaker heeft gedaan, het monteren gaar meestal wel maar goed aan het lopen krijgen is een ander verhaal en aangezien je er geen ervaring mee hebt zou ik erover nadenken om iemand erbij te halen die het vaker heeft gedaan.
Succes,
Groetjes ron
Reply With Quote
  #13  
Old 11-07-2010, 09:19
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Kleine gaatje [op het spruitstuk]kan de vervroeging van de ontsteking op
Reply With Quote
  #14  
Old 11-07-2010, 10:36
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Is alleen niet handig om dat op 1 cilinder aan te sluiten, dan krijg je een heel erg pulserende ontstekingsvervroeging bij 750-1500tpm omdat de onderdruk nog te pulserend is.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #15  
Old 11-07-2010, 11:29
KoeAuto KoeAuto is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 91
Default

Quote:
Originally Posted by caddy ron
dat bedoel ik onderdruk
Naar mijn weten kun je dat kleine gaatje gewoon afdichten.

Maar als ik jou was zou ik het toch iemand laten monteren die dit vaker heeft gedaan, het monteren gaar meestal wel maar goed aan het lopen krijgen is een ander verhaal en aangezien je er geen ervaring mee hebt zou ik erover nadenken om iemand erbij te halen die het vaker heeft gedaan.
Succes,
Groetjes ron


Idd! als je er geen ervaring mee hebt zou ik het ook laten doen.. Dan kunnen ze de carburateurs gelijk afstellen en eventueel andere sproeiers monteren als dat nodig is.. Heb zelf ooit mijn filters in de fik gehad door een 'backfire'. Dit kan gebeuren als de carbs niet goed zijn afgesteld. Het is geen plug 'n play dus!

Maar wel ontzettend vet als het strax goed werkt!!
Reply With Quote
  #16  
Old 12-07-2010, 20:16
GaryVW's Avatar
GaryVW GaryVW is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 580
Default

Quote:
Originally Posted by KoeAuto
Idd! als je er geen ervaring mee hebt zou ik het ook laten doen.. Dan kunnen ze de carburateurs gelijk afstellen en eventueel andere sproeiers monteren als dat nodig is.. Heb zelf ooit mijn filters in de fik gehad door een 'backfire'. Dit kan gebeuren als de carbs niet goed zijn afgesteld. Het is geen plug 'n play dus!

Maar wel ontzettend vet als het strax goed werkt!!


nou bij deze .. iemand die in de buurt van zwolle/Harderwijk en daar tussen,
met verstand van carburateurs afstellen die een zaterdagje wil komen helpen ?
__________________
Seat Ibiza 6K2
Reply With Quote
  #17  
Old 06-08-2010, 22:17
GaryVW's Avatar
GaryVW GaryVW is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 580
Default

De boel is gemonteerd. Het bokje loopt.. maar heb de vacuum aansluiting weer losgemaakt van het inlaat spruitstuk.. ik had dit even tijdelijk met een stukje doorzichtige slang aangesloten en nu ging er steeds benzine door de slang heen.. en als ik het rem pedaal indruk slaat er een vlam door de slang heen .. dus mijn vraag: is dit wel goed ?
__________________
Seat Ibiza 6K2
Reply With Quote
  #18  
Old 06-08-2010, 22:51
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Als het goed is zit er halverwegen je vacuum slang een klepje die zorgt dat er geen lucht in je rembekrachtiger gaat maar dat er wel lucht uit kan worden gezogen.
Een terugslagklepje die zou de vlam tegen moetten houden.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum