Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-02-2014, 14:44
BobvanRemmen BobvanRemmen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 2
Default Abs pomp vervangen Polo 1.6 AUT 1999 + hoe ontluchten

Hoi ik ben Bob uit de buurt van Deventer, nieuwe hier op het Forum. Rij al een tijdje rond in een Polo 1.6 1999.

Nu moet ik de ABS pomp vervangen voor de Apk.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? het vervangen lijkt me redelijk duidelijk, (Stekker los, leidingen los draaien en nieuwer erin zetten) alleen vroeg ik me af of het ontluchten nog anders is/werkt met ABS? (wel ervaring met standaard remmen ontluchten) het lampje brand nu ook op het dashbord van het ABS dus moet hij vervolgens nog op de computer aangesloten worden? (om gereset te worden oid)


alvast bedankt voor het mee denken, ben benieuwd naar de tips of waar nog op te letten.



Groet, Bob


PS. ik heb een ABS pomp gekocht met nummer: 1j0614117a. dit komt niet overeen met het nummer van de pomp die er nu inzit? of zijn ze allemaal vergelijkbaar en uitwisselbaar? hoe zou ik dit kunnen checken?
Reply With Quote
  #2  
Old 21-02-2014, 14:57
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,866
Default

Voor het ontluchten is er evt. speciale apparatuur op de markt die druk zet op je remvloeistofreservoir.
Wat ik meestal doe is reservoir vullen, nippels opendraaien, bakje koffie pakken en wachten tot de vloeistof door de module stroomt. gaat langzaam maar werkt goed en nog nooit problemen mee gehad. pompen met je pedaal helpt niet, hoef je dus ook niet te proberen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 21-02-2014, 15:14
BobvanRemmen BobvanRemmen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 2
Default

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb een easybleed. ik begrijp dat het daarmee zal moeten lukken zonder het pedaal in te drukken?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum