![]() |
|
||||
|
||||
![]() Goedendag ik heb vandaag net mijn versnellingsbak stuk gereden er zit een gtd motor motorcode sb dus 80 pk. Er zat een golf 3 1.9 td versnellingsbak achter met latere type golf cabrio aandrijfassen.
Nu is mijn vraag wat is de beste bak die ik kan gebruiken voor mijn blokje? 4s 4t tdi? En als ik een golf 2 4s of 4t bak gebruik moet ik dan ook andere aandrijfassen gebruiken? Zijn de bakflenzen 100 of 90 mm van de golfjes 2? En dan kan ik gewoon golf 1 gti assen gebruiken?? voor op de golf 2 bak? |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog wel een pas gereviceerde bak liggen, deze komt ook van een
golf-3 TD af. Is tevens een boutset ingekopem (ipv de klinknagels) Deze bak heeft 100mm flenzen, waar de later golf 1 cabrio assen zo op passen Bij interesse stuur je maar een PB |
|
||||
|
||||
![]() Jah ik heb nu ook een golf 3 td bak erachter maar eerlijk gezegd vond ik die niet fijn achter me blokje!
Wat voor bak zit er standaard achter een gtd motor(sb) 4t?? En dan als deze 90 mm flenzen heeft kan ik gewoon golf 1 gti assen gebruiken? Aangezien ik deze nog heb liggen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() 4T is standaard voor een SB motor. (uit mijn hoofd dan he
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Achter een SB zit normaal gesproken een 4T. Dat is de langste bak van de 020 types. (op de FF na wellicht)
Er kan vanalles achter, maar een 4s is veel te kort voor een TD met K14 of T2 turbo, dan blijf je schakelen. TDI is ook een fijne bak, maar erg lang. Is ook iets lastiger inbouwen vanwege steunen, hydrokoppeling, kabelschakeling en andere koppeling/vliegwiel.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Welke bak raadt jij me aan om te gebruiken? Gewoon de originele 4t bak of een FF bak want zag net een FF bak op marktplaats of raad je mij een andere bak aan Alvast bedankt |
|
||||
|
||||
![]() Je kun de bak van Vossie wel nemen dat is een ATH.
Die is hetzelfde als een 4T alleen heeft die 100 mm flenzen. En een FF eindoverbrenging is een beetje langer dan een 4S. Last edited by Mtdi : 27-06-2010 at 13:25. |
|
||||
|
||||
![]() Dus een FF is nog korter dan een 4s dan moet ik die niet hebben ik zal eens morgen onder de auto kijken wat voor bak code mijn 1.9 td bak heeft
|
|
|||
|
|||
![]() een FF is volgens mij de langste bak van de MK1's, vandaar de bijnaam Fast Fucker, heb ik hier ooit op het forum gelezen. De FF is bijna gelijk aan de 4T, een beetje korter. Voor tabellen met overbrengingen kun je uiteraard terecht op doppel-wobber.de
Dus FF is zeker geschikt voor achter een TD, heeft wel 90mm flenzen, maar dat zou nog iemand voor de zekerheid moeten bevestigen. |
|
||||
|
||||
![]() 4T 3.67
FF 3.89 4s 3.94 FF is een 4+e en zit tussen een 4S en 4T in. |
|
||||
|
||||
![]() flenzen kan je overzetten
|