Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-03-2013, 13:26
aaarrie aaarrie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 179
Default slecht startende 1.0 hz

hey allemaal..

ik ben sinds kort in het bezit van een polo 86c 1.0 uit 89.
deze auto heb ik van de 2e eigenaar gekocht en heeft de laatste 10 jaar ongeveer 4000km gereden.

voor ik de auto ben gaan gebruiken heb ik het volgende vernieuwd..
bougies, rotor, verdelerkap, benzine filter, olie filter, olie, kleppendeksel pakking, olie sensor (lekte) en het luchtfilter.

in het begin wou de motor niet stationair blijven lopen dat bleek uit eindelijk de carberateur flens te zijn (deze is vernieuwd)

maar nu heb ik het volgende probleem... smorgens als de motor koud is slaat de motor wel gelijk aan, maar begint dan snel onregelmatig te lopen (op 3 en soms op 2 cilinders volgens mij) ik moet de motor dan echt even helpen met gas geven zodat deze niet uitvalt. zodra de chocke eraf is loopt hij wel regelmatig.

en wanneer de motor warm is en ik wil de motor starten, dan moet ik echt een dot gas geven en lang door starten voor deze aanslaat..

voor de rest loopt de motor goed wanneer deze warm is..

wie o wie ziet het probleem en kan mij hiermee helpen.

gr arjan
Reply With Quote
  #2  
Old 10-03-2013, 20:13
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

kan aan de carb zelf liggen. Toevallig een pierburg 2E3? Daar zijn nogal eens problemen mee namelijk.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 10-03-2013, 20:49
aaarrie aaarrie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 179
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
kan aan de carb zelf liggen. Toevallig een pierburg 2E3? Daar zijn nogal eens problemen mee namelijk.


nee het gaat om een pierburg 1b3.. deze is al uit elkaar geweest en nagekeken.
mischien dat het aan de afstelling van de idle speed screw ligt, maar hoe kan ik dat controleren?
Reply With Quote
  #4  
Old 17-03-2013, 10:45
aaarrie aaarrie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 179
Default

he jongens... het is nog steeds niet opgelost.

ik heb de bougies nagekeken en afgesteld, brandstof verwarming gescheckt (deze werkt), kabels en contacten schoongemaakt, rotor geschekt (deze was wel alweer redelijk ingebrand)

ik ben bang dat het toch aan de carberateur ligt, maar aan welk deel van de carberateur kan dit liggen?

ik lees graag jullie mening.

gr
Reply With Quote
  #5  
Old 17-03-2013, 23:32
polo86c polo86c is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 211
Default

Werkt je vacuumvervroeger wel en zijn alle slangetjes van het vacuumsysteem aangesloten ?
En zitten ze op de juiste plaats aangesloten ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum