![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Heb een mk2 uit 1992 1.3 met het volgende probleem.
Auto loopt stationair netjes echter bij gas geven hoor je een tikkend geluid, alsof het een klep o.i.d. is. Laat ik het gas los, getik ook weg. Is dit te stellen ? Of zitten er hydraulishce klepstorers in o.i.d. ? Wellicht een ander veelvoorkomend probleem ? ps. De kleppendekselpakking lekt behoorlijk, deze ga ik deze week vervangen, zou dit ermee te maken kunnen hebben ? Wederom bedankt voor jullie reacties ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een 1.8i (RP) '90
Ook de kleppen van mijn Golf tikken. Kleppendekselpakking en koppakking zijn bij hem al vervangen,maakt niks uit wat tikken betreft! Als het tikken erger wordt(dus langer dan dat het nu is,nu is het meestal zo over) denk ik erover nieuwe klepstoters te laten monteren. Ik hoorde laatst dat ook dat geen garantie geeft dat het tikken wegblijft! M'n andere Golf(precies dezelfde,paar dagen ouder)heeft het ook, maar dat laat ik maar zo. Ik houdt dit topic even in de gaten,wel interresant!
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 31-05-2010 at 23:30. |
#3
|
||||
|
||||
![]() waarschijnlijk heeft die golf al hydroulische stoters.
en het getik komt meestal doordat er een klein gaatje (gaatjes) in de klepstoter zitte, waardoor olie eruit wordt geduwd. daarom wordt na een tijd die pakking doorweekt met olie denk ik. ik heb ditzelfde probleem, maar bij mij loopt mn auto nu nog maar op 3 cilinders. waarschijnlijk doordat de klepstoters zo verweg zijn, dat ze waarschijnlijk niet open of dicth blijven staan, en er in die cilinder dus geen ontploffing plaats vind. dus om het getik weg te krijgen, koop nieuwe klepstoters, kosten niet de hoofdprijs. groeten. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je de olie al eens ververst [inclusief filter]? Soms wil dat nog wel eens wat verbetering geven. Daarnaast heb je hydraulische stoters. Die kunnen overigens wel stuk dus het kan zijn dat er 1 of meerdere vast zitten. En ja, het is een veel voorkomend probleem en nee het zal niet aan de lekkende klepdekselpakking liggen. Nieuw bij de dealert € 27,- ps. Imitatie heb je een setje van 8 voor € 50,- á € 60,-
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Geld dit ook voor ene Jetta Mk2 1.3??
Niet dat ze tikke blokkie lopt 100% netjes ![]() ![]() Maar gewoon ff handig om te weten leek me
__________________
EX: '94 Escort '92 Golf Mk3 GL '90 Jetta Mk2 Pacific '87 Golf Mk2 GTI KR '00 Bora Mk4 Highline '00 Bora Mk4 Highline '87 Jetta Mk2 Coupe '95 Golf Mk3 GTI ABF Current: '85 Jetta Mk2 GT 8V EV '01 Passat 3BG V5 Highline |
#6
|
|||
|
|||
![]() Okay,
Dan de klepstoters maar vervangen lijkt me. Heb de kleppendeksel eraf gehaald en moet nu de nokkenas eruit halen. Moet dit nog op een speciale manier ? Ik snap kruislings losdraaien etc, echter als hij er weer in moet, hoe gaat dit ? Zal tevens olie e.d. verversen. Thanx |
#7
|
||||
|
||||
![]() Je distributieriem! Dus op tijd zetten, en dan loshalen.
![]() Monteren moet kruislings van binnen naar buiten. Het liefst op moment vast. De schalen even mooi schoonmaken en goed insmeren met olie, en dan de nokkenas plaatsen. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Thanx eelco, op tijd zetten bedoel je mee zorgen dat ie niet verspringt ?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() ook ja, op tijd zetten is de riem juist plaatsen op de nok/krukas-wielen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Okay duidelijk,
Heb ff gekeken en moet goedkomen, een vraagbaak erbij doet wonderen. Alleen vraag ik me het volgende af: Is zo'n klepstoter te testen o.i.d ? Ik las ergens dat je ze moet kunnen indrukken met een houten stokje. Als ze '' veren '' zijn ze goed, als ze vast blijven zitten zijn ze defect. Klinkt logisch........... Thanx |