![]() |
|
|||
|
|||
![]() heeft iemand weleens een hele cabrio gespoten met spuitbussen?
Graag tips en trucs om dit mooi te doen? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heel de wagen spuiten met spuitbussen? ik denk dat dit vrij duur gaat uitkomen.. Kan je beter wat autolak gaan halen en zelf proberen te spuiten met de compressor! Resultaat zal ook wat mooier zijn. Nadeel van spuitbusjes is ook dat er een licht kleur verschil kan zijn tussen verschillende busjes, dus 2de spuitbusje net iets donkerder of lichter dan het eerste spuitbusje dat je gebruikt hebt. Zelf al eens aan de hand gehad met Motip spuitbussen. |
|
||||
|
||||
![]() Zonde zal ik niet aan beginnen...
Rollen is een betere optie als je het mij vraagt ![]()
|
||||
|
||||
![]() wij hebben al heel wat auto's gespoten met busjes.. maar wel allemaal mat. busje of 7 a 8 is genoeg, voor een cabrio nog minder.
|
|||
|
|||
![]() ik heb er 18 echt voor weinig dus daarom wil ik het gaan proberen.
heb wel trucs gehoord als je sputbussen in warm water zetten en als het een beetje warm is gaan spuiten. |
|
||||
|
||||
![]() ja geen heet water.. maar beetje verwarmen idd.. en bij de plaatselijke skate/graffiti winkel even wat fatcaps halen.. dat scheelt ook al de helft.
|
||||
|
||||
![]() wij zijn bezig aan een golf 3 met brico spuitbussen in het paars te doen
![]() ![]() kan nog niet zeggen hoe het gaat want we hebben enkel nog maar de motorkap gedaan maar daar moeten nog wel wat laagjes over ![]()
|
|||
|
|||
![]() wat zijn fatcaps heb ik nog nooit van gehoord?
|
|
|||
|
|||
![]() Ik geloof dat Tjaap met fatcap een het gedeelte waar de verf uitkomt bedoelt, het knopje wat er boven op zit als het ware. Met de standard-cap kun je niet heel makkelijk een groot oppervlak spuiten, met een fatcap kan dat wel..
|
||||
|
||||
![]() yup
|
|
||||
|
||||
![]() Zijn dat van die dopjes waarme je rechte lijnen spuit, in plaats van ronde plekken?
Het verwarmen van de spuitbus zorgt overigens voor een hogere druk in de bus. De spuitnevel is dan dus veel fijner, waardoor je mooi dunne en egale lagen spuit, met minder kans op zakkers ed.
|
||||
|
||||
![]() En de verf plakt beter
|
||||
|
||||
![]() Dat is een goeie tip! Ik ben tegenwoordig hele dagen legerauto's aan het bij spuiten zodat ze er weer strak bij staan. Zal het eens proberen.
|
|||
|
|||
![]() ik heb van die fastcaps besteld.
ook nog een motorkap staan ga ik dat eerst proberen bedankt voor de reacties |
|
||||
|
||||
![]() succes ik ben wel benieuwd,al je klaar bent even fotos posten!
gr marc |
|
||||
|
||||
![]() Fatcaps zitten standaard op de bussen die ik op maat laat maken bij de autolakken winkel.
Dat werkt stukken beter.