![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo. Ik heb weer een vw gekocht.
Had eerst een 1.6 golfje 2, toen een 1.6 diesel mk2, daarna een toyota mr2, daarna een corrado vr6. Toen een 16v mk2 kr, Die heb ik geruild tegen deze rode mk2 16v kr. Echter een paar probleempjes. -Als hij koud is, en ik wil hem starten, moet ik een beetje gas bij geven om hem te starten. Ook valt ie de hele tijd uit als ik het gas los laat. Dit duurt een paar minuutjes. -Olietemperatuur geeft soms goed aan, en soms oppeens 160, Dit wisselt vaak. (draadbreuk? of sensor?) -Als ik hard rem, begint mijn rechter achterwiel te slippen. Er zitten nieuwe klauwen op achter. Hoe kan ik zoiets afstellen? -25000 km terug is de distributie vervangen. Echter komt hier een zoemend geluid weg. Heb even gekeken en volgens mij staat de riem niet te strak, Je kan hem ongeveer 2cm op en neer bewegen en een kwart slag draaien lukt ook wel. Ook is het niet de dynamo riem. En heb ook even aan het beschermkapje gefrutseld en dat helpt ook niet. Akls ik wat verder er mee ben post ik wel wat meer foto's. Dit is m: ![]()
__________________
16 kleppen ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Slecht starten:STK die vervuild is,stuwklep die te zwaar is door olie
Olietemp:stekker op de sensor,tellerbak Remmen:afstellen van de blokken [tussen remzadel en buitenste remblok 1mm] Lastafhankelijke remkrachtregelaar afstellen Krukaspoelie die tegen het onderste deksel aan loopt |
#3
|
|||
|
|||
![]() Is de spanrol ook vervangen??
Of hij is verkeerd gespannen (verkeerde kant op gedraaid) waardoor hij(DB-riem) tegen de kap aan komt. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb met starten hetzelfde probleem, maar het kan aan mij liggen maar wat is 'STK' ![]() Toch niet de koudestartsensor of wel.........
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#5
|
||||
|
||||
![]() Stationair Toerental Klep, ook wel stappenmotor
FF vraagje tussendoor, waar hangt die olietempsensor uit op een kr?
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Die STK kan je eerst eens proberen schoon te maken met remreiniger en daarna even inspuiten/weken
![]() ![]() suc6 ermee |
#7
|
||||
|
||||
![]() Zoemen, niet toevallig een zingende waterpomp?
Wordt de olie wel goed door het blok gepompt? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Die stk, waar zit die?
Weet wel waar de gasklep zit. En onder die spinnekop zit ook nog een klep toch? Kan je dat er allemaal zo afhalen? Hoe controleer ik of de olie goed gepompt word? Met een druk meter?
__________________
16 kleppen ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Naast het inlaatspruitstuk (met die stekker):
![]()
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#10
|
||||
|
||||
![]() ok, thx. Zal er eens naar kijken!
__________________
16 kleppen ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Motor laten draaien, vuldop eraf en kijken of je olie ziet (bij stationair draaien), bij mijn auto (Santana) zie je dus niks, olie blijft allemaal onderin het blok, want de peilstok geeft wel aan dat er genoeg in zit.
Zou goed het gevolg kunnen zijn van langere tijd stilstaan, dat de boel allemaal zo dik is geworden dat de pomp verstopt is oid. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Onder de onsteking Groene of groen/rode draad |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Danku!
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |