![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik kan een 5-bak van een 1.3 AAV motor van een polo overnemen. De bedoeling is dat deze op mijn MH 1.3 motor van mijn golf 2 komt. Past dit zomaar? ik heb het via de zoekfunctie al geprobeerd maar kan het niet vinden. Indien het niet past, is het mogelijk om een AAV motor in een golf2 in te bouwen i.p.v mijn MH motor? Is alleen een ander kabelboom dan voldoende of gaat het zo ie zo niet passen?
Iemand hier iets zinnigs over te melden? ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Een AAV motor is het nieuwere type van de MH motor. Is volgens mij een 1300 maar dan met injectie. De versnellingsbak past er in ieder geval op.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() versnellingsbak past. 1300 is smallblock. en mh is ook 1300
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#4
|
|||
|
|||
![]() NZ is ook 1300 met injectie. Ook van Golf 2.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Ok, de versnellingsbak zou dus zonder problemen moeten passen. Iemand ook enig idee of het mogelijk is om de MH motor te vervangen door de AAV, eventueel inclusief kabelboom enzo? of lijkt dit helemaal niet op elkaar?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() AAV is injectie, MH carburateur. Alles kan natuurlijk, maar dan moet je nagenoeg alles vervangen (complete motor met inlaat en lucht en compu en ontsteking) en een beetje handig zijn in het aanpassen van een kabelboom...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Lijkt me niet voor het omwisselen van een vbak.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hij vraagt of je de motor ook kan omwisselen... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Complete kabelboom van een golf2 van 91 met 1.3 NZ blok
Zekeringkast Brandstofpompen [tank en onder de auto] Contactslot[ivm andere stekker aan de kabelboom] Stuurhandels [ivm alarmlichtschakelaar] kipperlichten en parkeerlampjes [ivm andere stekkers] Tellerbak [ ivm 1 stekker ipv2] Dimlichtschakelaar [ivm ander stekker bezetting] Als je de bak over zet[het past gewoon op je MH blok] let wel op de er de juiste bakflenzen op zitten |
#10
|
|||
|
|||
![]() Als je echt serieus overweegt om de motor om te zetten, kan je de boom beter laten zitten en aanpassen, vooropgesteld dat je beetje handig bent.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de info. Motor ombouwen geeft dus wel wat meer werk dan alleen kabelboom aanpassen/vervangen. Ik denk dat ik dan maar voor de optie ga voor een 5 bak en mijn eigen motor laten opknappen.
Wat betreft die bak flenzen, zijn deze verschillend voor polo en golf? en kan ik niet toevallig de oude bakflenzen van mijn 4bak gebruiken indien nodig? |
#12
|
|||
|
|||
![]() Jep,passen
Vraag maar aan tim j |
#13
|
|||
|
|||
![]() gisteren de 5 bak opgehaald. Zag er prima uit en had volgens die kerel minder dan 70000 km gelopen.
![]() Nu weet ik dus alleen niet meer of ik die complete injectie motor (AAV) moet gaan inbouwen of dat ik ik die AAV ombouw tot MH, dus met carburateur enzo. Is injectie veel beter dan de carburateur versie? of maakt het niet zoveel uit? wat raden jullie me aan? ![]() Last edited by kosmo2k : 21-02-2010 at 20:50. |
#14
|
||||
|
||||
![]() deze ga ik ff volgen, ik zit in dezelfde situatie.heb ook een MH in m'n jetta en wil er misschien een 5-bak ingooien.
maar 240.000 is toch niet zoveel?volgens mij gaan die blokjes nog makkelijk een ton meer mee hoor... de mijne heeft ook ruim 230.000 op de klok en die loopt nog prima.en tja die carbs... het blijven pierburgs... |
#15
|
|||
|
|||
![]() 240.000?? dan is ie net lekker ingelopen... ;-)
Maar die motor erbij voor 25E, dat is of een super deal of er is iets mis... |
#16
|
||||
|
||||
![]() Bak overzetten is geen probleem, let inderdaad even op de flensen. De bakken willen nog wel eens een rechter langere flens hebben.
Zorg ook voor een versnellingsbaksteun voor een 5-bak. Deze kun je bijvoorbeeld van een golf 3 smalblock pakken 1.4/1.6 maakt niet uit. Die steunen zitten ook in een cordoba of ibiza. Draadboom is ook uit te komen. Maar vergeet idd niet de pompen. Zolang de MH het goed doet zou ik die erin houden. Ombouwen kan altijd nog. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Ja, probleem is dus juist dat mijn huidige motor niet echt fris meer is. Ik denk dat ik ga kijken of ik de AAV motor kan ombouwen met carb. Dat lijkt me de simpelste en goedkoopste oplossing. Enige probleem lijkt me de brandstofpomp. Deze hoort bij MH op de cilinderkop te zitten. Voorbereiding zit er al wel op op de AAV, maar er onbreekt een gat voor as van de benzine pomp. Eens kijken of ik die er hier of daar kan laten boren. En dan nog opzoek naar vacuum onderdelen van de carb. Zijn die nog ergens te verkrijgen? kan op internet niet direct wat vinden namelijk.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Voor een pierburg maak je meer kans op een 2e hands. wat is er dan gaar aan de MH als ik vragen mag?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#19
|
|||
|
|||
![]() NZ blok naar carb gaat niet lukken
Ivm brandstofpomp op de kop Wat je dan wel eventueel kunt doen is een externe pomp ertussen of de pomp van een NZ PB KR PL of iets anders met injectie De pomp die in de tank zit |
#20
|
|||
|
|||
![]() Wat een gedoe allemaal joh... waarom kijk je niet voor een ander MH nlok als de jouw gaar is. Afhankelijk van wat er gaar is kan je ook kleinere onderdelen vervangen of alleen de carb.
Tenzij je zin hebt in een ombouw project, maar anders zou ik het lekker eenvoudig houden! |