![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hey mensen,
M'n Golf II draait stationair 2000rpm en dat blijft zo totdat de olietemperatuur op 80 graden is.. Dat is mij veels te veel en het rijdt ook niet fijn. Ik had een paar dagen geleden een lege accu en daar heb na het overstarten met een andere Golf ![]() Hortend en stotend op de weg,zo weinig stroom dat de motor zelfs inhield met het knipperlicht! Anyway..De accu is weer opgeladen en de auto start als vanouds. Nu is het geval dat ie dus zoveel toeren draait. De choke lijkt ook in orde.Heb de vacuumslangetjes al nagelopen en dat zit wel goed. Het klepje in de luchtfilterbak reageerd ook normaal.. Het betreft een Vw Golf II GT Motorcode:RP 1781cc 66kW Iemand een idee? Vriendelijke groet Jarno ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
|
||||
|
||||
![]() Het is dus puur de vrieskou?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Resetten d.m.v de accuklemmen tegen elkaar aan te houden? En dan een toerental van 2500rpm krijgen? Lijkt me geen strak plan dus.. |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb dat ook niet verzonnen ik heb het ook aan een monteur gevraagd die bij de VW dealer werkt. Maar volgens mij is het inderdaad de vrieskou omdat je de 3e bent met hetzelfde probleem in deze tijd.
En de wagens voorheen wel goed reden.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja het is ook wel extreem niet,deze winter. Daar is mijn Golfje vast niet op gebouwd. Nou,ik hoop het maar dat het de vrieskou is. Dat betekent dus ook dat er niks stuk is ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hoe is de koelwatertemp.
Als deze te laag blijft[met rijden]dan geven de sensoren een verkeert signaal[naar de computer] |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die blijft idd laag..De meter komt net uit de hoek. Wat is daar aan te doen dan? |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb dat probleem ook met mijn AEE motor
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vind het maar raar.. M'n broertje rijdt een Mk2 1.6 cl en heeft nergens last van.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() heb je de gaskebel niet te strak kan ook de stappemotor zijn die zit naast de monopoint,waar de gas kabel aanzit zorgt ook wel eens voor problemen,maar t kan ook een van die koelsensors zijn zoals hierboven al eens gezegd is, zwarte is tempmeter en die blauwe voor de motor,kan ook voor een hoop problemen zorgen dat zielige sensortje
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Andere thermstaat erin Die er nu inzit blijfwss iets openstaan Koelwater gaat dan gelijk door de radiateur en met dit weer koelt het dan snel af en komt de motor niet op de juiste temp. |
|
||||
|
||||
![]() Okeej..Nuttige info! Maarja,accu is volgens mij overleden nu.
Was net op weg en toen begon ie in te houden en uiteindelijk viel de motor stil.. ![]() Dus nieuwe thermostaat en accu op het boodschappenlijstje. |
|
|||
|
|||
![]() Of spanningsregelaar
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoezo? De motor liep goed,totdat ik begon te rijden. En voor dat ik begon te rijden had ik ook gewoon het kacheltje en de lampen aan..Niks aan de hand. Zou dat niet gewoon door een kapotte accu komen? |
|
|||
|
|||
![]() Als je de moror start en de dynamo geeft +-13.8volt is de spanningsregelaar nog goed
Dan is de accu overleden Maar het kan ook zijn dat de dynamo niet genoeg stroom geeft en deze de accu niet voldoende laad Zeker als je nu met dit weer wat verbruikers aan hebt |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt,ik laat de accu testen. Kijken wat daaruit komt. Anders kan het idd ook nog de dynamo zijn.. Pfff... |
|
|||
|
|||
![]() Deze kou kan een Golf zeker tegen!!
Als hij de problemen geeft tot de olietemp 80 C is, dan ga ik aan twee dingen denken: choke en inlaat verwarming. Beiden zijn ingeschakeld tot 60-80C. Controleer de bedrading naar beide systemen. Deze systemen worden elektrisch verwarmd totdat de koeltemp hoog genoeg is. Bij deze temps heb je dat ook echt nodig, dan vriest de choke klep dicht |
|
||||
|
||||
![]() Golf loopt weer prima!
![]() Stroom probleem lag bij de dynamo..Accu doet weer 14v bij draaiende motor ![]() Stationair ook goed nu,vraag me niet waarom. KVS temperatuurmeter komt nog steeds niet uit de hoek.. Zaterdag ff nieuw thermosstaatje erin maar,morgen eerst de temp checken van de KVS leidingen. Om te zien of het ook daadwerkelijk de thermostaat is,het zou ook een sensor of slechte kabel kunnen zijn natuurlijk. In ieder geval bedankt voor jullie tips mensen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Komt hij helemaal niet uit de hoek, dus zelfde uitslag als zonder contact dan is de sensor stuk, komt hij een beetje op, maar nooit tot het midden dan thermostaat.
Dat stationair zal wel afgehangen hebben van iets wat 12V moet hebben, maar niet kreeg door slechte dynamo... |