Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-01-2010, 21:53
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default Stationair hoog toerental

Hey mensen,

M'n Golf II draait stationair 2000rpm en dat blijft zo totdat de olietemperatuur op 80 graden is..
Dat is mij veels te veel en het rijdt ook niet fijn.

Ik had een paar dagen geleden een lege accu en daar heb na het overstarten met een andere Golf nog mee kunnen rijden..Dat ging niet zo soepel.
Hortend en stotend op de weg,zo weinig stroom dat de motor zelfs inhield met het knipperlicht!

Anyway..De accu is weer opgeladen en de auto start als vanouds.

Nu is het geval dat ie dus zoveel toeren draait.

De choke lijkt ook in orde.Heb de vacuumslangetjes al nagelopen en dat zit wel goed.
Het klepje in de luchtfilterbak reageerd ook normaal..


Het betreft een Vw Golf II GT
Motorcode:RP 1781cc 66kW

Iemand een idee?

Vriendelijke groet Jarno
Reply With Quote
  #2  
Old 08-01-2010, 21:55
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

__________________
My Golf is my image
Reply With Quote
  #3  
Old 08-01-2010, 22:40
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default

Het is dus puur de vrieskou?
Reply With Quote
  #4  
Old 08-01-2010, 22:49
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default

Quote:
Originally Posted by Stefan2


Resetten d.m.v de accuklemmen tegen elkaar aan te houden?

En dan een toerental van 2500rpm krijgen?

Lijkt me geen strak plan dus..
Reply With Quote
  #5  
Old 09-01-2010, 12:58
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Ik heb dat ook niet verzonnen ik heb het ook aan een monteur gevraagd die bij de VW dealer werkt. Maar volgens mij is het inderdaad de vrieskou omdat je de 3e bent met hetzelfde probleem in deze tijd.
En de wagens voorheen wel goed reden.
__________________
My Golf is my image
Reply With Quote
  #6  
Old 09-01-2010, 13:02
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default

Quote:
Originally Posted by Stefan2
Maar volgens mij is het inderdaad de vrieskou omdat je de 3e bent met hetzelfde probleem in deze tijd.
En de wagens voorheen wel goed reden.


Ja het is ook wel extreem niet,deze winter. Daar is mijn Golfje vast niet op gebouwd.

Nou,ik hoop het maar dat het de vrieskou is. Dat betekent dus ook dat er niks stuk is
Reply With Quote
  #7  
Old 09-01-2010, 16:23
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Hoe is de koelwatertemp.
Als deze te laag blijft[met rijden]dan geven de sensoren een verkeert signaal[naar de computer]
Reply With Quote
  #8  
Old 09-01-2010, 16:41
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Hoe is de koelwatertemp.
Als deze te laag blijft[met rijden]dan geven de sensoren een verkeert signaal[naar de computer]


Die blijft idd laag..De meter komt net uit de hoek.

Wat is daar aan te doen dan?
Reply With Quote
  #9  
Old 09-01-2010, 16:50
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Ik heb dat probleem ook met mijn AEE motor komt door de kouw...
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #10  
Old 09-01-2010, 17:06
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Ik heb dat probleem ook met mijn AEE motor komt door de kouw...


Vind het maar raar.. M'n broertje rijdt een Mk2 1.6 cl en heeft nergens last van..
Reply With Quote
  #11  
Old 09-01-2010, 17:36
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

heb je de gaskebel niet te strak kan ook de stappemotor zijn die zit naast de monopoint,waar de gas kabel aanzit zorgt ook wel eens voor problemen,maar t kan ook een van die koelsensors zijn zoals hierboven al eens gezegd is, zwarte is tempmeter en die blauwe voor de motor,kan ook voor een hoop problemen zorgen dat zielige sensortje
Reply With Quote
  #12  
Old 09-01-2010, 20:24
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by VwJarnoGT
Die blijft idd laag..De meter komt net uit de hoek.

Wat is daar aan te doen dan?

Andere thermstaat erin
Die er nu inzit blijfwss iets openstaan
Koelwater gaat dan gelijk door de radiateur en met dit weer koelt het dan snel af en komt de motor niet op de juiste temp.
Reply With Quote
  #13  
Old 09-01-2010, 21:40
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default

Okeej..Nuttige info! Maarja,accu is volgens mij overleden nu.

Was net op weg en toen begon ie in te houden en uiteindelijk viel de motor stil..

Dus nieuwe thermostaat en accu op het boodschappenlijstje.
Reply With Quote
  #14  
Old 10-01-2010, 10:59
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Of spanningsregelaar
Reply With Quote
  #15  
Old 10-01-2010, 14:19
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Of spanningsregelaar


Hoezo? De motor liep goed,totdat ik begon te rijden. En voor dat ik begon te rijden had ik ook gewoon het kacheltje en de lampen aan..Niks aan de hand.

Zou dat niet gewoon door een kapotte accu komen?
Reply With Quote
  #16  
Old 10-01-2010, 17:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Als je de moror start en de dynamo geeft +-13.8volt is de spanningsregelaar nog goed
Dan is de accu overleden
Maar het kan ook zijn dat de dynamo niet genoeg stroom geeft en deze de accu niet voldoende laad
Zeker als je nu met dit weer wat verbruikers aan hebt
Reply With Quote
  #17  
Old 10-01-2010, 17:55
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Als je de moror start en de dynamo geeft +-13.8volt is de spanningsregelaar nog goed
Dan is de accu overleden
Maar het kan ook zijn dat de dynamo niet genoeg stroom geeft en deze de accu niet voldoende laad
Zeker als je nu met dit weer wat verbruikers aan hebt


Klopt,ik laat de accu testen. Kijken wat daaruit komt. Anders kan het idd ook nog de dynamo zijn..

Pfff...
Reply With Quote
  #18  
Old 13-01-2010, 15:31
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Deze kou kan een Golf zeker tegen!!
Als hij de problemen geeft tot de olietemp 80 C is, dan ga ik aan twee dingen denken: choke en inlaat verwarming. Beiden zijn ingeschakeld tot 60-80C.
Controleer de bedrading naar beide systemen. Deze systemen worden elektrisch verwarmd totdat de koeltemp hoog genoeg is. Bij deze temps heb je dat ook echt nodig, dan vriest de choke klep dicht
Reply With Quote
  #19  
Old 13-01-2010, 21:59
VwJarnoGT's Avatar
VwJarnoGT VwJarnoGT is offline
Volksforum Aandeelhouder - I love VAGinas
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,356
Send a message via MSN to VwJarnoGT
Default

Golf loopt weer prima!

Stroom probleem lag bij de dynamo..Accu doet weer 14v bij draaiende motor

Stationair ook goed nu,vraag me niet waarom.

KVS temperatuurmeter komt nog steeds niet uit de hoek..

Zaterdag ff nieuw thermosstaatje erin maar,morgen eerst de temp checken van de KVS leidingen. Om te zien of het ook daadwerkelijk de thermostaat is,het zou ook een sensor of slechte kabel kunnen zijn natuurlijk.

In ieder geval bedankt voor jullie tips mensen
Reply With Quote
  #20  
Old 13-01-2010, 22:19
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Komt hij helemaal niet uit de hoek, dus zelfde uitslag als zonder contact dan is de sensor stuk, komt hij een beetje op, maar nooit tot het midden dan thermostaat.

Dat stationair zal wel afgehangen hebben van iets wat 12V moet hebben, maar niet kreeg door slechte dynamo...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum