![]() |
|
|||
|
|||
![]() mijn temperatuur teller komt nooit verder of 1/4 zoals op onderstaande foto, is dit normaal of is mijn thermostaat stuk?
de koelvloeistof heeft een bruine kleur ipv blauw hoe zou dit komen? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() werk jij in je auto?
![]()
|
||||
|
||||
![]() wss thermostaat kapot.
Kuis heel je koelsysteem is uit. De bruine kleur zal wel komen doordat er ergens wat roest in het systeem zit en daardoor zal 9/10 je thermostaat wel dicht zitten. Grtz Jel
|
|||
|
|||
![]() heeft er hier iemand thermostaat liggen voor 1.8 (90pk)
heb het eens even opgezocht en een nieuwe kost 20,4 euro met pakking (merk Vernet) Last edited by Mk2_power : 15-03-2010 at 17:53. |
|
|||
|
|||
![]() Een nieuwe thermostaat kost ongeveer 10 euro.
Dus ik zou niet lopen klooien met een 2e hands ding. Het bruine koelvloeistof kan ook komen door verschillende koelvloeistoffen door elkaar heen.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
was al bruin sinds vorige eigenaar, ga eens alles eruit laten en nieuwe insteken samen met nieuwe thermostaat en zien wat het geeft Last edited by Mk2_power : 15-03-2010 at 18:29. |
|
|||
|
|||
![]() Thermostaat die open blijft staan
Kost rond de 15 euro Kleur is roest doordat er wss water in zit ipv koelvloeistof Kan ook de ouderdom zijn[normaal om de +-2 jaar vervangen |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
de sensoren kunnen mss stuk zijn, hoe controleer ik dit best? bij het starten heb ik eens aan temperatuur gevoeld van expansievat en die werd zeer snel warmer dus thermostaat staat wrs gans de tijd open |
|
|||
|
|||
![]() En dan loopt het koelwater gelijk door de radiateur
Dat is de reden dat de temp niet omhoog komt |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja denk het ook dat het dat is. morgen bij de eerste start nog is voelen aan beide buizen van radiator als onderste wat kouder staat is het idd de thermostaat |
|
||||
|
||||
![]() Gewoon eerst thermostaat en KV vervangen,kan nooit kwaad!
Ik heb wat het koelsysteem betreft nu bijna alles wel vervangen. Waterpomp,koppakking,kleppendekselpakking,thermost aat, alle sensoren met huis,(bijna)alle flensen en slangen. Nu blijft het wijzertje wel mooi in het midden staan ![]() Het is vaak erg zoeken waarom de temp. ontregeld is!
|
|||
|
|||
![]() Quote:
hehe. het zijn heel toffe auto's maar als je er zelf niet kunt aan werken ruïneer jezelf ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Valt best mee,spul gaat lang mee! Er zijn ook mensen die het wel zelf doen en de auto naar de kloten helpen.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
spul gaat idd lang mee anders zou je er zoveel niet meer zien rijden. heb nu al een paar kleine dingen gehad door slijtage wat normaal is en beetje slecht onderhouden door vorige eigenaar doet er ook veel aan. ik vind het eigenlijk wel leuk om eraan te werken dus zo erg is het niet |
|
|||
|
|||
![]() thermostaat was niet stuk, heb hem toch vervangen toen alles open lag.
expansievat warmt onmiddellijk op en zit geen druk op, weet er iemand waar het probleem kan liggen? |
|
|||
|
|||
![]() niemand die nog iets weet? zit er ergens nog een klepje. lek kan het niet echt zijn want vloeistofpeil blijft constant
|
|
||||
|
||||
![]() Ik weet het ook niet,bij een lek stijgt de temp.meestal juist heel erg,
dat is wat ik vaak meegemaakt heb.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja idd, ik vind het ook heel raar. |
|
||||
|
||||
![]() is je temperatuursensor niet gewoon vies/kapot?
die zit als het goed is op het watermondje dat op je kop zit gemonteerd tussen de 3e en 4e cilinder, zit een blauwe en een oranje op, 1 van die beide is de temp sensor voor je tellerbak ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt! Bij mij is die vervangen,alleen...welke was nou waarvoor? Bij mij bleef het naaldje van de meter namelijk stil liggen,of hij werkte maar heel even. Dat is ook niet fijn,weet je nooit of er wat mis is.