Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-03-2010, 14:40
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default vraag bedrijfstemperatuur

mijn temperatuur teller komt nooit verder of 1/4 zoals op onderstaande foto, is dit normaal of is mijn thermostaat stuk?
de koelvloeistof heeft een bruine kleur ipv blauw hoe zou dit komen?


Reply With Quote
  #2  
Old 15-03-2010, 14:53
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

werk jij in je auto?
__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #3  
Old 15-03-2010, 16:37
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

wss thermostaat kapot.

Kuis heel je koelsysteem is uit.

De bruine kleur zal wel komen doordat er ergens wat roest in het systeem zit en daardoor zal 9/10 je thermostaat wel dicht zitten.

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-03-2010, 17:50
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

heeft er hier iemand thermostaat liggen voor 1.8 (90pk)

heb het eens even opgezocht en een nieuwe kost 20,4 euro met pakking (merk Vernet)

Last edited by Mk2_power : 15-03-2010 at 17:53.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-03-2010, 17:53
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Een nieuwe thermostaat kost ongeveer 10 euro.
Dus ik zou niet lopen klooien met een 2e hands ding.
Het bruine koelvloeistof kan ook komen door verschillende koelvloeistoffen door elkaar heen.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #6  
Old 15-03-2010, 17:54
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by patjetta
Een nieuwe thermostaat kost ongeveer 10 euro.
Dus ik zou niet lopen klooien met een 2e hands ding.
Het bruine koelvloeistof kan ook komen door verschillende koelvloeistoffen door elkaar heen.


was al bruin sinds vorige eigenaar, ga eens alles eruit laten en nieuwe insteken samen met nieuwe thermostaat en zien wat het geeft

Last edited by Mk2_power : 15-03-2010 at 18:29.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-03-2010, 18:28
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Thermostaat die open blijft staan
Kost rond de 15 euro
Kleur is roest doordat er wss water in zit ipv koelvloeistof
Kan ook de ouderdom zijn[normaal om de +-2 jaar vervangen
Reply With Quote
  #8  
Old 15-03-2010, 18:31
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Thermostaat die open blijft staan
Kost rond de 15 euro
Kleur is roest doordat er wss water in zit ipv koelvloeistof
Kan ook de ouderdom zijn[normaal om de +-2 jaar vervangen


de sensoren kunnen mss stuk zijn, hoe controleer ik dit best?
bij het starten heb ik eens aan temperatuur gevoeld van expansievat en die werd zeer snel warmer dus thermostaat staat wrs gans de tijd open
Reply With Quote
  #9  
Old 15-03-2010, 22:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

En dan loopt het koelwater gelijk door de radiateur
Dat is de reden dat de temp niet omhoog komt
Reply With Quote
  #10  
Old 15-03-2010, 22:25
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
En dan loopt het koelwater gelijk door de radiateur
Dat is de reden dat de temp niet omhoog komt


ja denk het ook dat het dat is. morgen bij de eerste start nog is voelen aan beide buizen van radiator als onderste wat kouder staat is het idd de thermostaat
Reply With Quote
  #11  
Old 15-03-2010, 23:47
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Gewoon eerst thermostaat en KV vervangen,kan nooit kwaad!
Ik heb wat het koelsysteem betreft nu bijna alles wel vervangen.
Waterpomp,koppakking,kleppendekselpakking,thermost aat,
alle sensoren met huis,(bijna)alle flensen en slangen.
Nu blijft het wijzertje wel mooi in het midden staan
Het is vaak erg zoeken waarom de temp. ontregeld is!
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #12  
Old 16-03-2010, 11:03
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by Madison
Gewoon eerst thermostaat en KV vervangen,kan nooit kwaad!
Ik heb wat het koelsysteem betreft nu bijna alles wel vervangen.
Waterpomp,koppakking,kleppendekselpakking,thermost aat,
alle sensoren met huis,(bijna)alle flensen en slangen.
Nu blijft het wijzertje wel mooi in het midden staan
Het is vaak erg zoeken waarom de temp. ontregeld is!


hehe. het zijn heel toffe auto's maar als je er zelf niet kunt aan werken ruïneer jezelf
Reply With Quote
  #13  
Old 16-03-2010, 12:41
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Quote:
Originally Posted by Mk2_power
hehe. het zijn heel toffe auto's maar als je er zelf niet kunt aan werken ruïneer jezelf

Valt best mee,spul gaat lang mee!
Er zijn ook mensen die het wel zelf doen en de auto naar de kloten helpen.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #14  
Old 16-03-2010, 18:28
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by Madison
Valt best mee,spul gaat lang mee!
Er zijn ook mensen die het wel zelf doen en de auto naar de kloten helpen.


spul gaat idd lang mee anders zou je er zoveel niet meer zien rijden.
heb nu al een paar kleine dingen gehad door slijtage wat normaal is en beetje slecht onderhouden door vorige eigenaar doet er ook veel aan.

ik vind het eigenlijk wel leuk om eraan te werken dus zo erg is het niet
Reply With Quote
  #15  
Old 18-03-2010, 18:41
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

thermostaat was niet stuk, heb hem toch vervangen toen alles open lag.
expansievat warmt onmiddellijk op en zit geen druk op, weet er iemand waar het probleem kan liggen?
Reply With Quote
  #16  
Old 19-03-2010, 17:27
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

niemand die nog iets weet? zit er ergens nog een klepje. lek kan het niet echt zijn want vloeistofpeil blijft constant
Reply With Quote
  #17  
Old 19-03-2010, 17:36
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Ik weet het ook niet,bij een lek stijgt de temp.meestal juist heel erg,
dat is wat ik vaak meegemaakt heb.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #18  
Old 19-03-2010, 17:38
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by Madison
Ik weet het ook niet,bij een lek stijgt de temp.meestal juist heel erg,
dat is wat ik vaak meegemaakt heb.


ja idd, ik vind het ook heel raar.
Reply With Quote
  #19  
Old 19-03-2010, 18:36
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

is je temperatuursensor niet gewoon vies/kapot?

die zit als het goed is op het watermondje dat op je kop zit gemonteerd tussen de 3e en 4e cilinder, zit een blauwe en een oranje op, 1 van die beide is de temp sensor voor je tellerbak
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #20  
Old 19-03-2010, 20:17
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Quote:
Originally Posted by mk2 td driver
is je temperatuursensor niet gewoon vies/kapot?

die zit als het goed is op het watermondje dat op je kop zit gemonteerd tussen de 3e en 4e cilinder, zit een blauwe en een oranje op, 1 van die beide is de temp sensor voor je tellerbak

Klopt!
Bij mij is die vervangen,alleen...welke was nou waarvoor?
Bij mij bleef het naaldje van de meter namelijk stil liggen,of hij werkte maar heel even.
Dat is ook niet fijn,weet je nooit of er wat mis is.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum