Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-06-2010, 14:16
RichardMK2's Avatar
RichardMK2 RichardMK2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 189
Default Hoe kan ik dit plekje mooi weg werken? (zie foto's)

Ik heb op mijn MK2 net schuin onder/naast het achterlicht een roestig en beetje rot plekje zitten, dit wil ik wel graag weg hebben.

Hoe kan ik dit het beste doen?
Weg slijpen/schuren, klein plaatje aan de binnenkant lassen, strak plamuren en spuiten of zijn er mensen die een andere manier hebben.
En wat met de ''roestdruipers'' die eronder lopen, zou dit weg te poetsen zijn of ook meteen meepakken met schuren en spuiten?

Aangezien het plaatje onder het achterlicht ook rot is zal daar ook een ander plaatje moeten komen, dus heb ook aan zitten denken om daar nieuw plaatje in te lassen en de achterplaat te vernieuwen en dan eventueel de lasnaden en logo weg te laten.








__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction)

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Als je me niet gelooft stap je maar uit.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-06-2010, 14:40
marcel #2 marcel #2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 574
Default

Vervang de hele achterplaat.
Het vergt wel wat werk maar het is wel de netste methode
Reply With Quote
  #3  
Old 28-06-2010, 17:16
RichardMK2's Avatar
RichardMK2 RichardMK2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 189
Default

Is zo'n achterplaat makkelijk aan te komen?
En hoeveel werk is dat, zo'n achterplaat lassen?
Ik ben zelf geen held in lassen, mn vader kan wel lassen maar niet super goed en wil het dan wel netjes hebben.
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction)

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Als je me niet gelooft stap je maar uit.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-06-2010, 17:31
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Ik neem aan dat het toch gespoten moet worden, waarom laat je het niet doen dan door de spuiterij die hem ook gaat spuiten?

Die gasten doen dit werk dagelijks, en zo duur is het niet als hun het voor je lassen.
Reply With Quote
  #5  
Old 28-06-2010, 17:48
RichardMK2's Avatar
RichardMK2 RichardMK2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 189
Default

Spuiten zou dan toch thuis gebeuren met spuitbusje...

Kans dat de auto eind dit jaar de deur weer uitgaat is er, maar wil het dan wel netter hebben dan het nu is
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction)

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Als je me niet gelooft stap je maar uit.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-06-2010, 18:44
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Ik denk zeker met een spuitbusje en rode verf, dat je idd beter het hele deel kan vervangen/spuiten.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-06-2010, 10:22
RichardMK2's Avatar
RichardMK2 RichardMK2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 189
Default

Ik denk idd dat het het beste is om de gehele achterplaat te vervangen.
Tegen die tijd maar ff opzoek naar iemand die beetje kan lassen.
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction)

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Als je me niet gelooft stap je maar uit.
Reply With Quote
  #8  
Old 29-06-2010, 10:53
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Voor een tijdelijke en goedkope fix. Ik zou dit nooit doen maar is voor jou het goedkoopste:

- Roest uit steken
- Kaalmaken
- Glasvezel matje met polyesther erachter om gaten te dichten
- Opvullen met plamuur
- Schuren
- Aflakken

Alles kan jezelf en je hoeft niet te lassen. Wel netjes melden als je de auto verkoopt
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #9  
Old 29-06-2010, 14:06
RichardMK2's Avatar
RichardMK2 RichardMK2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 189
Default

Tja dat is ook de manier...
Maar weet nog steeds niet zeker of ik de auto wel verkoop.
Vergeleken met hoe de auto was en hoe ie er nu bij staat zit er wel een aardig groot verschil in.
Denk dat ik (net als met mn 1e MK2) spijt ga krijgen dat ik de auto verkoop.
Ik denk dat ik er zelf nog even goed over na denk en beetje overleg en na vraag wat me zou gaan kosten om een complete achterscherm eruit te slijpen en een ander erin te lassen.
Heb al wel gezien dat zo'n achterscherm het meeste ook niet kost.
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction)

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Als je me niet gelooft stap je maar uit.
Reply With Quote
  #10  
Old 05-07-2010, 22:10
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

richard.
zoals je in het begin schreef was je goed op weg om een deel-reparatie te maken.

"Weg slijpen/schuren, klein plaatje aan de binnenkant lassen, strak plamuren en spuiten"

let wel op dat je de roestplek 2cm rondom ook goed kaal maakt.
lassen en het koolstof wat vrijkomt bij de las goed weg halen.
gebruik voor deze reparaties "staal palamuur"en zeker geen poly putty zooi.
het geheel afsluiten met filler die direct op kaal metaal kan.
reparatie plek aftoppen en sprietsen maar. liever te doen door een spuiter ivm 2k producten die we gebruiken.

eeh ik doe het dagenlijks en je kosten hoeven niet hoog te zijn.
veel sucses.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum