Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-03-2009, 12:15
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default probleem met koelstysteem 16v kr 1986

Hallo allemaal

Ik ben jullie hulp even nodig,


Heb een probleem met mijn koeling van mijn golf mk2 gti 16v kr.

Ik zal bij het begin beginnen, gisteren reed ik op de snelweg(140/150)(nog niks aan de hand) toen liet ik de auto uitrollen op de afrit, begon het tempereatuurlampje, het olielampje+zoemer te knipperen/joelen). Dit begon bij het uitrollen rond de 3000 rmp in 5

Auto aan de kant gezet en uitgezet. kijkje onder de motorkap genomen.
Het volgende nam ik waar:

-veel druk op de bovenste radiatorslang en op het kvs vaatje.
- kvs kookte niet, maar kwam wel een beetje omhoog in het vaatje(stroomde klein beetje over).
-verder niks bijzonders


Vervolgens auto weer gestart, en rustig verder gereden op binnenwegen +/- 5km. tijdens deze 5km gewoon rustig gereden en er was niks bijzonders aan de hand. totdat na die 5km het temperatuurlampje weer ging branden.

dus ik auto uit(was bijna thuis), en ik keek weer onder de motorkap, motor was erg warm. dus even af laten koelen +/- 15min. daarna auto weer gestart, en naar huis toe gereden(naar huis was nog 2 km). direct bij het starten ging het temperatuurlampje al weer knipperen. (terwijl de motor echt niet meer te warm was). toen naar huis gereden en auto weggezet.


vanmorgen weer even gekeken

dit nam ik waar:
-olie gewoon op peil zoals altijd
-kvs op peil (was heel klein beetje uit, maar dat heb ik er gisteraaf zelf uit zien stromen.)


daarna de auto gestart en warm laten draaien(direct bij het starten ging het temperatuurlampje al branden)
toen de temperatuurmeter bedrijfstemperatuur aangaf nam ik het volgende waar:
-veel druk in de bovenste radiatorslang en koelvloeistofpotje
-bovenste radiatorslang was ook erg warm
-onderste radiatorslang en radiateur waren koud
-kachel vol aan en werd totaal niet warm
-als de motor te warm wordt slaat de fan niet aan(deed ie een dag geleden nog wel)

daarna de motor weer uitgezet(omdat ie te warm werd), en daarna dit hele verhaal getypt.

ik gok zelf op de thermostaat, maar wat denken jullie hiervan?
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #2  
Old 16-03-2009, 13:12
mark_84's Avatar
mark_84 mark_84 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 413
Default

geen doorstroming je je koelcircuit . Aangezien je radiateur koud blijft heb je een verstopping lijkt mij
__________________
Scirocco gti
Reply With Quote
  #3  
Old 16-03-2009, 17:07
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

thermostaat.
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-03-2009, 17:45
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

ik vind het wel bizar dat je lampje gelijk aangaat met koude start
__________________
Golf MKII 16v
Reply With Quote
  #5  
Old 16-03-2009, 18:37
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

Quote:
Originally Posted by Fast Eef
ik vind het wel bizar dat je lampje gelijk aangaat met koude start


precies dat vind ik ook raar, want dat controlelampje en thermostaat staan toch los van elkaar?

ik ga zsm even de thermostaat uitbouwen en testen (dit is een &^*klusje want de stuurbekrachtegingspomp hangt vreselijk in de weg, ben bang dat ik deze ook nog eerst mag demonteren)
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #6  
Old 16-03-2009, 20:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by denzo
thermostaat.

Sluit ik mij bij aan
Aangezien de onderste slang koud blijft[zit de thermostaat in]
Lampje is een storing in de sensor van het expansievat
Reply With Quote
  #7  
Old 17-03-2009, 17:05
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

mijn lampje blijft ook wel eens knipperen en als ik de auto dan opnieuw start is het weg
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-03-2009, 17:32
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,423
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Sluit ik mij bij aan
Aangezien de onderste slang koud blijft[zit de thermostaat in]
Lampje is een storing in de sensor van het expansievat


Dat klopt
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #9  
Old 17-03-2009, 23:35
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

Heb vandaag de thermostaat eruit gehaald, en daarna even een rondje gaan rijden +/- 20min. Zonder dat de motor warm liep. de koelvan slaat ook weer aan(als ie ff 5 min stationair draait) en de druk in het koelsysteem is ook stukken minder geworden

De kachel wordt ook weer warm.


Het lijkt dus de thermostaat geweest te zijn, maar als ik de thermostaat kook in een pannetje water gaat deze wel gewoon open ???
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #10  
Old 18-03-2009, 13:29
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

dat kan wel kloppen hoor zo,n thermostaat kan ook stroef gaan.

maar goed probleem opgelost
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #11  
Old 18-03-2009, 20:16
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by mk2 td driver
Heb vandaag de thermostaat eruit gehaald, en daarna even een rondje gaan rijden +/- 20min. Zonder dat de motor warm liep. de koelvan slaat ook weer aan(als ie ff 5 min stationair draait) en de druk in het koelsysteem is ook stukken minder geworden

De kachel wordt ook weer warm.


Het lijkt dus de thermostaat geweest te zijn, maar als ik de thermostaat kook in een pannetje water gaat deze wel gewoon open ???

Maar niet ver genoeg
moet zeker 7mm zijn
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum