Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-02-2009, 14:25
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default Schijfremmen

Hallo

Ik heb een golf mk1 cabrio zonder remdrukverdeler onder de as 87. Kan ik dan wel schijfremmen achter plaatsen?


Hoe moet ik mijn remdruk instellen achter?

Alvast bedankt


M.v.g

Ingmar
Reply With Quote
  #2  
Old 03-02-2009, 16:05
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Je hebt bij cabrio's de remkrachtregelaars voor bij de hooftremcilinder zitten.
die zijn druk af hankelijk.
dat zijn 2 bussen tussen de rem lijding,zitten op de hooftremcilinder.

-dan heb je achter geen REMKRACHTREGELAAR (zoals bij oudere modellen).
(die ist Last af hankelijk).

Je kan achter schijfremmen plaatsen,maar dan moet je de voorste 2 remkrachtregelaars vervangen,die van een 16v cirocco nemen.
De 3/15 moet er op staan zo ver ik weet.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-02-2009, 21:49
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Bedankt voor je reactie,

Kan ik die zo bij de dealer bestellen?
Reply With Quote
  #4  
Old 07-02-2009, 22:41
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

nee,zijn niet meer leverbaar,je zal de 2 busjes druk af hankelijk gebruikt moeten kopen van een scirocco 16v.
of op een duitse forum zoeken nieuw.
heb ze er gezien,prijsen liggen tussen de 160 a 250 euro voor 2 nieuwe.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-02-2009, 21:36
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

of je zet er een drukregelaar tussen,

http://biesheuvel.nl/shop/detail/4130
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #6  
Old 10-02-2009, 12:06
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Waar kan ik die drukregelaar het beste plaatsen?

Onder de achteras?
Reply With Quote
  #7  
Old 10-02-2009, 14:22
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

ik denk in de auto.
dit is niet origineel.
het makelijkste zijn de 2 busjes die druk af hankelijk .
Reply With Quote
  #8  
Old 11-02-2009, 17:44
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Ik haak even mee in op dit topic...

Kan het zo zijn dat ik door het plaatsen van rondom schijven op een mk1 te weinig druk opbouw om het hele zaakje aan te sturen? Er zitten nergens drukverdelers of iets dergelijks tussen nu en het wil maar niet lukken om alles goed te krijgen.

Mijn setup:

gti klauwen/schijven voor
klauwen/schijven van golf 2 gti 8v achter
originele leidingen van een 1100 mk1
nieuwe hoofdremcilynder
bekrachtiger is 100%

na 1 keer pompen zit ik net onderin, na 2 of drie keer pompen is er ietwat druk en NEE er zit GEEN lucht in de leidingen en hij is nergens lek...

Zou er teveel druk naar achteren gaan?
Reply With Quote
  #9  
Old 11-02-2009, 19:05
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

wat voor hooftremcilinder heb je en hoeveel inch is je rembekrachtiger?
7 , 8 of 9 inch?
Reply With Quote
  #10  
Old 11-02-2009, 19:08
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Hij staat al ff bij een locale garage die er wat aan werken als ze een uurtje over hebben. Sinds vandeweek zit er een lange hoofdremcilinder op, de rembekrachtiger weet ik zo niet...
Reply With Quote
  #11  
Old 11-02-2009, 22:31
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Dit heb ik er onder zitten :

-9 inch Rembekrachtege (Origineel 1.8 GTI MK1)
-hoofdremcilynder 20.64 mm (Origineel GTI MK1)
-Scirocco 16v klauwen + schijven voor (256x20mm)
-originele leidingen van een GTI 1.8 mk1 (met RVS Remslangen)
-Voordrukventiel tussen de lijdings naar achteren 2x (Origineel 1.8 GTI MK1)
-Rembekrachtiger achter onder bij achteras Lastafhankelijk (Origineel 1.8 GTI MK1)
-klauwen & schijven van Scirocco 16v achter (226x10mm)

En het remt Super nergens nog problemen mee gehat.
Reply With Quote
  #12  
Old 12-02-2009, 19:23
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

En zo vlug kan het gaan... Nadat hij vier maanden in een hoek gestaan heeft loopt zojuist de monteur (kameraad van me) hier binnen met de mededeling dat ie nu remt! Probleem van mij is dus opgelost, nu Ingmar nog?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum