Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-06-2010, 14:27
tinus gti tinus gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2009
Posts: 60
Default distributie tijdstip gti

hallo mede forumers

ik had een vraagje aangezien mijn auto nogal zuipt 1:11 normale rijstijl
en hij koud heel beroerd loopt laag stationair en onregelmatig.

heb ik laatst maar eens co gemeten en dat was 6% erg rijk dus

nou is mijn auto afgelopen jaar gekeurd en kwam hij in een keer door heen zonder opmerkingen en er was co gemeten

nou heb ik sinds de apk alleen de distributie vervangen

alles op de merktekens gezet

nokkenas tandwiel gelijk met kleppendeksel dopje uit bak gehaald en op volgende streepje gezet




hulpas gelijk gezet met krukas poelie

staat hij zo goed? volgens mij namelijk wel alleen de garage had het er over dat er ook een streepje moest staan voor 5 graden voor ontsteking maar die zie ik niet

het gaat om een 83'er gti met dx motor

bij voorbaad dank
Reply With Quote
  #2  
Old 17-06-2010, 14:51
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Volgens mij is 1:11 nog een behoorlijk nette waarde voor zo'n ouderwetse benzine verkwistende motor.

Heb ooit een 1.1 gehad en die zoop meer.
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #3  
Old 17-06-2010, 15:02
tinus gti tinus gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2009
Posts: 60
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_vw
Volgens mij is 1:11 nog een behoorlijk nette waarde voor zo'n ouderwetse benzine verkwistende motor.

Heb ooit een 1.1 gehad en die zoop meer.


k-jetronic moet mits goed afgesteld 1:14 a 1:15 wel kunnen halen

en met een 1.1 moet je natuurlijk meer gassen om om verkeer bij te houden


maar kun jij me zeggen of hij zo op tijd staat
Reply With Quote
  #4  
Old 17-06-2010, 15:44
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Heb zelf geen GTI gehad dus ik zou het niet durven zeggen.
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #5  
Old 17-06-2010, 15:49
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

je kan het ook controleren door even bougie 1 of 4 eruit te draaien

maar als hij verder wel genoeg kracht heeft zou ik het niet in de distributie zoeken maar in je k-jectronic, dat spul is immers ook al bijna 30 jaar oud
Reply With Quote
  #6  
Old 17-06-2010, 17:07
tinus gti tinus gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2009
Posts: 60
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
je kan het ook controleren door even bougie 1 of 4 eruit te draaien

maar als hij verder wel genoeg kracht heeft zou ik het niet in de distributie zoeken maar in je k-jectronic, dat spul is immers ook al bijna 30 jaar oud



ja stond keurig op bdp op cilinder 1

dan vrees ik dat het een nieuwe warmdraai regelaar word weer 400 euro armer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum