#1
|
|||
|
|||
Info Golf 1 1981 Oranje
Hallo
Zaterdag ga ik voor deze Golf 1 kijken en als hij beetje goed is gelijk ophalen. Met origineel Nederlands kenteken. Met originele echte kilometers 64.000 volgens de boekjes. Het is 1500 JB automaat , in zeldzame oranje kleur , temminste ik heb ze niet vaker gezien in deze kleur (origineel dan) En vooral niet origineel NL. Heeft iemand nog foto's van precies dezelfde Golf 1 in deze kleur en horen de stoelen bij de auto? De auto heeft 4 jaar stilgestaan , wat is dan verstandig om allemaal uit te voeren? En te verversen/vervangen en na te kijken? Ik heb niet veel verstand van carbarateurs verder. loopt niet meer omdat de accu overleden is Ben benieuwd of hier nog meer van zijn en iemand er informatie Last edited by CAR-POOL : 30-09-2010 at 22:06. |
#2
|
||||
|
||||
motorisch zou ik um een hele grote beurt geven:
keerringen en koppakking en de daarbij behoorende pakkingen oa. olie + filter brandstof filter bakolie dan de rem slangen vervangen (zeker na 4 jaar stil staan) evenueel rubbers van het rem systeem vervangen. zijn toch belangrijk hè, die remmen. en ja uiterlijk is wat je zelf wil natuurlijk... maar bekijk um goed voordat je um koopt!! edit: even zelf een dopsleutel 19 mee nemen en de motor op de krukas proberen te draaien. eventueel een accu menemen om daarna te starten
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
Dit is de oude golf 1 van mijn broer, was een 1100 van '77. de auto is verkocht en de toenmalige eigenaar heeft hem volledig gerestaureerd. Een auto die 4 jaar heeft stilgestaan en eruitziet als degene die jij post heeft iig een hoop liefde nodig.. ik zou gewoon verversen wat er te verversen valt.. olie koelvloeistof, bakolie noem t maar op..
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs 1999 Transporter 2.5TDI |
#4
|
||||
|
||||
Heej mij oude auto, deze heb ik toen der tijd gerestaureerd
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |
#5
|
|||
|
|||
Wat is de vraagprijs van die golf?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#6
|
|||
|
|||
500 euro! dorpels moeten gelast worden , paar kleine stukjes , voor het mooie moet ie overgespoten worden.
Maar is ie dat wel waard? En heeft natuurlijk 4 jaar niet meer gelopen.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#7
|
|||
|
|||
Volgens mij moeten er wel meer stukjes gelast worden als alleen de dorpels. Achterste wielkastranden, voorste wielkastranden, onderkant deuren, zijscherm onderaan waar ook het front samenkomt. Waarschijnlijk ook aan de achterkant zelfde plek. (links en rechts)
Parafaan bij het voorraam zal wel niet helemaal hard zijn, reserve wiel bak, bodemplaat, binnenschermen. En ga zo maar door. Remmen zullen wel gangbaar gemaakt moeten worden. Rubbers van de ramen zullen wel uitgedroogd zijn. Lak is dof dus zoals je zelf al zegt moet hij gespoten worden. En dan heb ik het nog niet eens over de motor. Kortom het zal wel een compleet restauratieproject worden. Denk dat je beter kunt kijken naar een andere golf voor wat meer geld. Ben je op de langer termijn goedkoper uit. Ben zelf bezig met een restauratie van een swallowtail golf uit 1974. Afgaande op de bovenstaande foto zal ik deze golf nog niet eens kopen als donor voor mijn 74er. Maar om een goed beeld te krijgen zal je de golf toch eerst in het echt moeten zien. Foto's geven altijd een vertekend beeld. Positief of negatief.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#8
|
||||
|
||||
Zoals Steven zegt, zulk soort "projecten" moeten helemaal aangepakt worden wil je het goed doen. Toen ik mijn GTI kocht zag hij er op het oog 10x beter uit als deze bovenstaande oranje, en zelfs daar heb ik alle bekende punten moeten vervangen qua laswerk !!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
zeker is ie dat waard. zulke wagens worden met wat liefde en hard werken veel meer waard dan 500 euro. ik zeg DOEN!
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Is dat jou auto of zo die je wil verkopen? Een 81er golf met brede achterlichten in deze staat moet je dan wel heeeel veeel liefde geven wil hij meer waard worden. En wat je er dan in steekt haal je er echt niet meer uit hoor.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Maar als je het goed wilt doen denk ik dat je nooit het geld weer ervoor terug krijgt van wat je erin stopt. Maar neem aan dat de meeste het daar niet voor zullen doen. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
euhm.. nee. waarom zou dat moeten zijn? alleen maar omdat het mijn persoonlijke mening is dat het zonde zou zijn om golfjes 1 niet op te knappen. ik zeg toch niet dat je met 1000 euro uit te geven aan een auto die 500 euro waard is, hij meteen daarna voor 10.000 euro te verkopen is. van ongeveer elke wagen is wel wat moois te maken, je moet het alleen wel kunnen zien. en misschien heb ik wel een iets rijkere fantasie dan anderen, maar alles is mogelijk. je moet het alleen wel willen. jammer alleen dat er schijnbaar weer zo'n reactie voor nodig is.
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#13
|
|||
|
|||
Bij de meeste golfjes 1 niet. Maar er zijn natuurlijk zeldzame golfjes 1 die sowieso meer waard zijn. De eerste swallowtails, de eerst gti's, eerste diesels, golf 1 oettinger. Dat zijn zeldzame auto's die snel meer waard worden na mijn mening.
Maar een 'standaard' golf en dan ook nog 1 met brede achterlichten moet je puur opknappen voor jezelf en niet voor het geld. Maar 9 van de 10 keer haal je geen winst uit een restauratie. Vooral niet als je alle uren mee gaat rekenen.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
is dat niet met bijna alle auto gerelateerde projecten. je moet wel iets heel bijzonders doen wil je het geïnvesteerde bedrag terug krijgen. je doet het voor de hobby en de liefhebberij en niet voor de winst. althans, zo zie ik het.
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#15
|
|||
|
|||
Voel je niet aangevallen golfmania..
Peace!
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
zo kwam het wel over, maar het is al goed
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#17
|
||||
|
||||
Persoonlijk had ik m voor 500 laten staan,
maar uiteraard valt hier nog wel wat van te bakken en braden BTW: Als je deze koopt voor 500 en je gooit er 1000 tegen aan, denk ik niet dat ie 1500 waard is SucceS! |
#18
|
||||
|
||||
ben ik dan de enige die geld verdiend heeft met zijn golf 1...
Moet je het denk ik niet voor doen. |
#19
|
|||
|
|||
kun je al het werk zelf doen? denk aan lassen, plamuren, spuiten, revisteren en zo voort...
|
#20
|
||||
|
||||
Schroefset, APK en klaar.
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |