Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-12-2008, 22:21
polo 6n heteren polo 6n heteren is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 4
Default golf 2 1.3 ombouwen naar g40

iemand ideen wat moet ik veranderen en kan het met het 1.3 i blok
Reply With Quote
  #2  
Old 09-12-2008, 22:30
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

alles kan, maar het is verre van ideaal,. beter een compleet G40 blok zoeken
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 09-12-2008, 22:33
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Default

Verander de auto om het blok heen: een polo 2...

Even serieus: ben je serieus? Waarom wil je een G40 blok in een auto waarin je voor hetzelfde geld een 1.8 16v in kunt bouwen met veel meer power en koppel dan een 1.3 G40 blokje?

Maar als je het echt wilt: koop dan een hele G40-motor en bouw die in je Golfje. Dat kost minder moeite en is even duur als het ombouwen van een standaard 1.3i-motor naar G40 (als dat al mogelijk is)...
__________________
AKA 'Paul'
Reply With Quote
  #4  
Old 10-12-2008, 13:46
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
alles kan, maar het is verre van ideaal,. beter een compleet G40 blok zoeken


Kun je door er een G-lader in te zetten niet gewoon zo mee rijden zonder naar het RDW te gaan?
Het blok is immers nog steeds origineel, er zit alleen wat opgebouwd. Als je er een G40 blok in zet zit je weer met de type-goedkeuring, al zal dat bij een goede ombouw niet echt een probleem moeten zijn...

Verder zie ik er ook totaal geen voordeel in.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 10-12-2008, 13:51
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Kun je door er een G-lader in te zetten niet gewoon zo mee rijden zonder naar het RDW te gaan?
Het blok is immers nog steeds origineel, er zit alleen wat opgebouwd. Als je er een G40 blok in zet zit je weer met de type-goedkeuring, al zal dat bij een goede ombouw niet echt een probleem moeten zijn...

Verder zie ik er ook totaal geen voordeel in.


Je kunt er toch niet zomaar een g-lader gaan opzetten Wat denk je dat dit blokje inwendig te voorduren krijgt? Je zult sowiezo de compressie van het blok omlaag moeten brengen, en het verstandigste om dit te doen is door er andere zuigers in te zetten.
En zo zijn er nog veel meer dingen die aangepast of vervangen moeten worden om betrouwbaar rond te kunnen rijden. Ik denk niet dat een standaard 1.3 golf blokje berekend is op meer dan 2x zoveel vermogen

Dus neem gewoon een compleet G40 blok als je dit perse wilt. Aangezien je toch moet gaan omkeuren zou ik eerder voor een 16v of G60 gaan
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #6  
Old 10-12-2008, 13:52
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

het gaat om vermogenstoename;

Max 40% toename op origineel 55pk = 77pk. Een G40 motor heeft er 115.

Een G-lader op een motor die een compressieverhouding van 9,5:1 heeft is niet zo heel nuttig. Een G40 motor is nogal wat anders dan een normale 1300.

Ik weet nog een helemaal gereviseerd 1.3 blokje staan, met compressie 8:1 (zelfde als G40). Als je weet wat dat aan geld en tijd gekost heeft, kan je beter een G40 blokje kopen als je het zelf wilt bouwen.
Het blokje is te koop, PM maar als je interesse hebt.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #7  
Old 11-12-2008, 07:31
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

is een compresser niet makkelijker te maken?
__________________
Golf MKII 16v
Reply With Quote
  #8  
Old 11-12-2008, 08:35
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by Fast Eef
is een compresser niet makkelijker te maken?


Een G-lader is een compressor, dus het principe blijft hetzelfde...
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #9  
Old 11-12-2008, 09:38
egon's Avatar
egon egon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 976
Default

en dan niet te bedenken wat er dan nog allemaal bij komt
de electronica. zal aangepast moeten worden een bezine pomp etc etc...

ik zal het afraden en verder kijken wat voor een mogelijkheden er zijn
er zijn namelijk vele andere manieren om een motor om te bouwen of snel te maken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum