![]() |
|
|||
|
|||
![]() iemand ideen wat moet ik veranderen en kan het met het 1.3 i blok
|
|
||||
|
||||
![]() alles kan, maar het is verre van ideaal,. beter een compleet G40 blok zoeken
|
|||
|
|||
![]() Verander de auto om het blok heen: een polo 2...
![]() Even serieus: ben je serieus? Waarom wil je een G40 blok in een auto waarin je voor hetzelfde geld een 1.8 16v in kunt bouwen met veel meer power en koppel dan een 1.3 G40 blokje? ![]() Maar als je het echt wilt: koop dan een hele G40-motor en bouw die in je Golfje. Dat kost minder moeite en is even duur als het ombouwen van een standaard 1.3i-motor naar G40 (als dat al mogelijk is)...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kun je door er een G-lader in te zetten niet gewoon zo mee rijden zonder naar het RDW te gaan? Het blok is immers nog steeds origineel, er zit alleen wat opgebouwd. Als je er een G40 blok in zet zit je weer met de type-goedkeuring, al zal dat bij een goede ombouw niet echt een probleem moeten zijn... Verder zie ik er ook totaal geen voordeel in. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je kunt er toch niet zomaar een g-lader gaan opzetten ![]() En zo zijn er nog veel meer dingen die aangepast of vervangen moeten worden om betrouwbaar rond te kunnen rijden. Ik denk niet dat een standaard 1.3 golf blokje berekend is op meer dan 2x zoveel vermogen ![]() Dus neem gewoon een compleet G40 blok als je dit perse wilt. Aangezien je toch moet gaan omkeuren zou ik eerder voor een 16v of G60 gaan ![]()
|
||||
|
||||
![]() het gaat om vermogenstoename;
Max 40% toename op origineel 55pk = 77pk. Een G40 motor heeft er 115. Een G-lader op een motor die een compressieverhouding van 9,5:1 heeft is niet zo heel nuttig. Een G40 motor is nogal wat anders dan een normale 1300. Ik weet nog een helemaal gereviseerd 1.3 blokje staan, met compressie 8:1 (zelfde als G40). Als je weet wat dat aan geld en tijd gekost heeft, kan je beter een G40 blokje kopen als je het zelf wilt bouwen. Het blokje is te koop, PM maar als je interesse hebt.
|
||||
|
||||
![]() is een compresser niet makkelijker te maken?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een G-lader is een compressor, dus het principe blijft hetzelfde...
|
||||
|
||||
![]() en dan niet te bedenken wat er dan nog allemaal bij komt
de electronica. zal aangepast moeten worden een bezine pomp etc etc... ik zal het afraden en verder kijken wat voor een mogelijkheden er zijn er zijn namelijk vele andere manieren om een motor om te bouwen of snel te maken. |