#1
|
|||
|
|||
komt niet op temperatuur
Hallo, ik ben nieuw hier, ik was vandaag wezen kijken bij golf 3 1.9 tdi 90 pk versie
ik heb een proefritje gemaakt en het valt mij op dat hij heeeeeel langzaam op temperatuur komt, tempmeter stijgt bijna niet op. (blijft op blauw staan) is dat normaal bij diesel? zo niet wat kan het zijn? en is dat wel goed voor de motor? ivm slijtage Alvast bedankt |
#2
|
|||
|
|||
als ik het zo hoor lijkt het alsof de termostaat open blijft staan................ en nee dat is inderdaad niet goed......
en ik weet het ook niet zeker natuurlijk!! en ook niet of het eventueel een dure reparatie zou zijn?? groetjes!! |
#3
|
|||
|
|||
even aan de slangen voelen die naar je radiateur lopen en voelen als die allebij ook warm worden als jenet rijdt zo ja dan blijft je termostaat open staan, nieuwe erop en klaar.
|
#4
|
|||
|
|||
slangen was lichtje warm na een proefritje,
oke het kan dus thermostaat zijn, maar nu mijn vraag, wat kan het slecht zijn voor de motor als hij koud heb gereden? |
#5
|
|||
|
|||
slecht voor de motor is het niet echt maar de vloeistoffen komen niet op werk temp, en daa toch wel het beste voor de motor.
|
#6
|
||||
|
||||
dit heeft onze vento ook........
kan het de temperatuursensor niet zijn??? hoor graag of t opgelost is!!!
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |
#7
|
||||
|
||||
Mk3 tdi's staan er om bekend dat ze langzaam warm worden , de mijne is ook pas na 5 km warm (kachel) , de temperatuurmeter komt pas na een km of 15 richting de 90 graden .
Soms wil het wel eens helpen er een andere termostaat in te zetten die later opengaat.
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
onze vento haalt de 90 graden lang niet.......
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |
#9
|
||||
|
||||
Ik had hier ook last van. Al een tijdje, die van mij bleef meestal rond de 80 graden zitten. Soms iets hoger, soms ook een stukje lager.
Echter, een nieuwe thermostaat deed wonderen, hij komt netjes op tot 90 graden [metertje exact in het midden zoals het hoort bij een Golf MK3]. Echter duurt het wel een kwartiertje of zo voordat die daar is, warm worden duurt dus wel even ja.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#10
|
|||
|
|||
thermostaat.
mijne van het weekend vervangen. werd eerst niet eens 70graden na 15km rijden. nu na 5min al 90graden en dat houdt ze netjes vast. (rijd wel benzine, weet niet of dat een verschil maakt)
__________________
- VW Golf MK3 Milestone - VW Golf MK4 TDI Master Edition |
#11
|
|||
|
|||
Vorige winter last van gehad, haalde 70 graden op de tellerpaneel
Thermostaat vervangen en nieuwe radiator (oud lekte ook nog) en m haalt nu 90 graden op een 3tal km's Zou al eens beginnen met de thermostaat te vervangen dan is het wrs opgelost hoor |
#12
|
||||
|
||||
heb je de thermostaat of de thermoschakelaar(zit in radiateur) vervangen??
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |
#13
|
||||
|
||||
ik rij zelf een 110pk tdi. met wat kouder weer komt zo'n tdi pas na lange tijd op 90 graden. zon 10 tot 15 km , net als jettaracing zegt.
__________________
|
#14
|
||||
|
||||
Ik had bij temperatuursensor kapot van mijn 1.9 tdi van mijn Passat. ( ja ik weet het, het is geen golf 3) En die steeg toen niet of bijna niet qua temperatuur. Maar ik kon het ook merken aan het verbruik. Dit vernieuwd en nu gaat alles weer prima.
__________________
Cars. Golf 7 tdi. Seat mii Golf 2 GTI 84' (origineel ned) |
#15
|
|||
|
|||
Pffffffff wat een conclusies allemaal.
Er wordt niet eens gevraagd hoe groot dat proefritje was en hoelang dus bij deze ? Klinkt mij namelijk als een blokje om als je over TJE praat. Laat de auto eerst lekker draaien en heb geduld en wacht tot de koelfan inslaat. Voel dan aan beide slangen zowel de bovenste en onderste van de radiateur of ze warm zijn. Als je dit bovenstaande nog niet gecheckt hebt kan je geen dingen gaan raden wat het wel en niet kan zijn. Met dit weer en een proefriTJE wordt ie zoiezo al niet snel warm aangezien de buitentemperatuur aardig koud is en je rijwindkoeling hebt onder het rijden. Succes
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Dan kun je met een tdi soms heeeeeel lang wachten , de mijne slaat zelfs zomers na lang draaien niet eens aan ,en blijft wel keurig op temperatuur altijd . Tdi's staan er om bekend dat ze niet heel erg warm worden , zijn thermisch bekeken 'koude' motoren , en duiurt dus (zeker bij een Mk3) langer voor ze warm worden , een proefrit van minimaal 20 km is dan ook zeker aan te raden !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
onze vento tdi komt de temperatuur weer richting de 90 graden na woon-werkritje.(joure-groningen)
de thermostaat was dus wel het probleem.
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |