Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-07-2008, 17:29
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default Versnellingsbak keuze

Hallo,


Ik zoek een bak met korte verhoudingen maar kom er op doppelwobber niet uit. Het gaat hier om een 1600 EG onderblok met een FR kop. In het blok zitten audi zuigers (vlakke) en een bewerkte kop met speciale nokkenas en een weber carb. Hele draaiende gedeelte is verder uitgwogen enz... Zitten dus wel enkele pk`s in het blok maar ik cross dus met deze motor in een scirocco. Het geval is dat de bak die ik er nu achter heb deze komt achter een 95pk 1.8 vandaan (JH) maar de 2de versnelling is de lang (eigenlijk allemaal) waardoor ik terug moet schakelen naar de 1 in de bochten anders houd ik de motor niet op toeren (Is een op toeren gebouwd blok) waardoor de gang er dus uit is. Heb wel eens iets van een dieselbak gehoord... Wie kan mij verder helpen??

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr. Maurits
Reply With Quote
  #2  
Old 29-07-2008, 17:58
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Wat is je snelheid in de bochten ongeveer en tussen welk toerengebied is je motor het sterkst?
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-07-2008, 18:05
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Over de snelheid durf ik niks te zeggen zit geen km teller in.. Maar ga er maar van uit dat ie in de 1ste vol gas draait (ong. tot 9000 toeren) en in dat gebied en wat lager is ie het sterkst.. Rij wel kort in de eerste om alles op toeren en snelheid te houden maar dan is het gat naar de 2de versnelling te groot waardoor de motor dus inzakt.. Deze setup is ideaal voor circuit maar voor cross net te lang, Heb dus een kortere bak nodig..

Last edited by sciroccoGTII : 29-07-2008 at 18:15.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-07-2008, 22:31
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

een 9A bak of een GC
Reply With Quote
  #5  
Old 01-08-2008, 15:33
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Een 9A bak heb ik nog wel liggen is een van een 16V toch met een langere 5??
Maar is een 4A niet korter?? Heb er nu een AUG bak onder zitten.. Bij een 9A is de 2de versnelling gelijk aan die van een AUG..Wil echt kortere versnellingen omdat ik de motor anders niet op toeren kan houden..
Reply With Quote
  #6  
Old 01-08-2008, 15:35
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

En die GC zin de eerste 2 versnellingen identiek dus heb ik niks aan..
Maar toch bedankt!!
Reply With Quote
  #7  
Old 02-08-2008, 16:42
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Hab even een vraagje is een GF bakcode een 020 bak? Staat er niet bij op doppel-wobber.. Lijkt me wel een mooie bak met een grote eindvertraging en korte versnellingen.
Reply With Quote
  #8  
Old 30-11-2008, 17:28
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Hab even een vraagje is een GF bakcode een 020 bak? Staat er niet bij op doppel-wobber.. Lijkt me wel een mooie bak met een grote eindvertraging en korte versnellingen.


gf is idd 020.
mocht je eventueel bereid zijn voor een revisie of alleen tandwiel wissel dan kan ik je hierbij wel helpen.

heb bijna 30, 020 bakken liggen daar zal vast wel wat tussen zitten wat jij zoekt..
Reply With Quote
  #9  
Old 30-11-2008, 17:32
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
gf is idd 020.
mocht je eventueel bereid zijn voor een revisie of alleen tandwiel wissel dan kan ik je hierbij wel helpen.

heb bijna 30, 020 bakken liggen daar zal vast wel wat tussen zitten wat jij zoekt..


alleen geen 4 bakken.

gf heeft eind vertraging 4,50 deze heb ik niet liggen heb wel 4,25 dit zijn alleen nieuwe en geen gebruikte.
Reply With Quote
  #10  
Old 30-11-2008, 17:36
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Een 9A bak heb ik nog wel liggen is een van een 16V toch met een langere 5??
Maar is een 4A niet korter?? Heb er nu een AUG bak onder zitten.. Bij een 9A is de 2de versnelling gelijk aan die van een AUG..Wil echt kortere versnellingen omdat ik de motor anders niet op toeren kan houden..


probleem is dat versnelling 1 en 2 vast op de prise as zitten, nu kan ik je wel assen leveren waar wel losse tandwielen op kunnen en zelfs tandwielen leveren naar eigen wens. maar ik denk dat dat buiten het budget van jouw zit.

je hebt geloof ik voor de 020 2 of 3 soorten verschillende assen dus je zit al gauw met een beperking,

misschien een optie voor jouw..

tandwielen van en fd bak deze heb ik liggen daar is de 2de versnelling 2.118 van, dan met eind vertraging 4.25

als je dan met 195 50 15 rijd en je schakelt bij 9000 toeren ga je 66,schakel je over valt hij terug naar 5400 toeren, dit lijkt me wel genoeg.

schakel je bij 8000 kom je terug in 4900 toeren.

Last edited by vwmk2driver : 30-11-2008 at 17:41.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum