Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-10-2008, 22:36
airwolf's Avatar
airwolf airwolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 76
Default 1300cc golf2 inbouwen in golf 1 is 1100 met mk2 bak geworden...

Wie heeft ervaring in het inbouwen van een 1300/1400cc injectieblokje in een golf1? Heb zelf en 83 golfje waar de 1100cc motor nu van kapot gelopen is en heb nu uit een golf 2 een injectieblokje gehaald compleet met alles erop en eraan. Nu vroeg ik mij af of iemand dit al eerder succesvol heeft gedaan.

Last edited by airwolf : 16-10-2008 at 22:14.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-10-2008, 23:07
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

ja, dat is heel vaak gedaan.

Motor is hetzelfde qua bouw/motorsteunen en uitlaat. Dus zorgen dat alle delen van de golf 2 (vergeet brandstofpomp niet!) over gezet worden.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #3  
Old 06-10-2008, 23:41
airwolf's Avatar
airwolf airwolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 76
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
ja, dat is heel vaak gedaan.

Motor is hetzelfde qua bouw/motorsteunen en uitlaat. Dus zorgen dat alle delen van de golf 2 (vergeet brandstofpomp niet!) over gezet worden.


qua kabelboom dan?
kwestie van andere zekeringskast golf 2 en klaar? of moet ik dan solderen als een grote?
Reply With Quote
  #4  
Old 07-10-2008, 08:12
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Hangt van het bouwjaar van de (donor)golf af. Ik weet niet precies wanneer het nieuwe type zekeringkast ingevoerd is. Als het nieuwe blok nog uit een golf met oude zekeringkast komt is het volgens mij geen probleem.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 07-10-2008, 19:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Wat heb je nu voor zekeringen
Porselijne staafjes of steekzekeringen
Heb je de steekzekeringen is de kabelboom van de golf 2 tot 90 zo over te steken
Reply With Quote
  #6  
Old 07-10-2008, 22:19
airwolf's Avatar
airwolf airwolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 76
Default

heb steekzekeringen maar weet niet pcies uit welk bouwjaar de motor komt.
Weet wel dat de zekeringenkast, die erbij zit, groter is als orgineel die er nu in zit.
Kan ik dit ook checken met de motorcode? ( ben nog een leek op golf gebied van kevers weet ik bijna alles) Waar staat dit op het blok?
Zaterdag ga ik intensief bezig en zal het stap voor stap fotograveren zodat een ander er ook wat aan heeft.
Zal morgen ff wat fototjes klikken van het blok met de onderdelen erbij en posten zodat alles wat duidelijker wordt.
Mijn doel is dus het plaatsen van de injectiemotor met zo weinig mogelijk ingrijpende veranderingen. Qua steunen en uitlaat kom ik waarschijnlijk prima uit. Echter er zit wel een andere kabelboom bij de motor.Logisch het is een injectie. Die moet ik natuurlijk aansluiten. Echter ik wil alleen wijzigen in het motor compartiment (voor de zekeriningskast) en de rest van de bedrading laten zitten zoals het is. Heb geen ervaring dus wat pcies en hoe?

Last edited by airwolf : 07-10-2008 at 22:29.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-10-2008, 07:13
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Je heb dan wss een NZ blok [1300 golf 2]
Is niet zo aan te sluiten
Je moet dan ook de kabelboom naar achter hebben[voor de brandstofpomp]
Heb zelf ook een golf 1 waar ik een nieuw model golf 2 kast in ga zetten
Zelf zet ik alles over van de kabelboom
Moet dan wel de tellerbak aansluiting aanpassen en de stekkers van de golf 1 overzetten
Reply With Quote
  #8  
Old 13-10-2008, 23:18
airwolf's Avatar
airwolf airwolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 76
Default

Daar ben ik dus ook achter gekomen.....
Is me dus nu eingelijk te veel tijd en aangezien ik dat niet veel heb zijn de plannen gewijzigd.
Heb een ander 1100 blokje gepakt en deze erin gezet. Net toen ik de takel boven de motor ruimte had, zag ik dat de versnellingsbak een gat vertoonde bij de plaats van de aandrijfas. Klote!!!
Gelukkig had ik nog een bak van de golf2 motor en deze overgeplaatst op de 1100. Weet niet hoe de overbrenging is qua vergelijking met de orginele bak.
Heb wel de stille hoop dat dit wat gunstiger is.
Bij het plaatsen van de steun van de versnellingsbak hoefde ik gelukkig maar een heel klein stukje weg te slijpen van de bak zodat de steun past.
Heb ook nog de koppelingsplaat uit de 1300i gepakt. Deze was splinternieuw en is pcies hetzelfde als die van de 1100. Scheelt weer 75 euries.
Morgen de boel weer aansluiten en testen die hap.
Ga in de winter verder met het 1300 project, dan heb ik meer vrije tijd en kan ik mooi even op zoek naar een orginele kabelboom van een golf2 1300.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-10-2008, 14:59
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 722
Default

Ik heb nog een 1.3 blokje liggen met bak van een golf1,
die past er ook zo in maar je hebt wel wat meer vermogen.
misschien wat voor jouw?
Reply With Quote
  #10  
Old 15-10-2008, 21:42
airwolf's Avatar
airwolf airwolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 76
Default

nou de boel is weer aan de praat.
Alleen niet zonder problemen. Mijn vorige blok had twee sensoren aan de cilinderkop en de nieuwe maar 1 dus ik zit met 1 draadje over en heb gepiep in mijn dasboard.


op de afbeelding kan je zien dat de oude cilinderkop waar het open gat zit heeft een sensor gezeten.
En stuitte ik weer op een schakelprobleem ik heb de koppelingskabel bijna op het uiterste gespannen en toch heb ik geen ontkoppeling. De auto blijft in de versnelling staan. Dahmm!!! PAst een mk 2 bak van een 1300i (nzblok)waarschijnlijk dan niet?

Last edited by airwolf : 15-10-2008 at 22:08.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-10-2008, 22:12
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

sensor die je mist is je oliedruk sensor. deze kun je nu waarschijnlijk vinden boven opje olie filterhouder. van je bak kan ik je helaas zo niet zeggen.
Reply With Quote
  #12  
Old 15-10-2008, 22:19
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

NZ blok past op een 1100 blok. Zijn beide 084 bakken. Het enige verschil kan de koppelingsplaatdiameter zijn (180mm vs. 190mm geloof ik).

Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar voor zover ik weet moet het gewoon passen en goed gaan.

Je nieuwe blok heeft maar 1 sensor, de kabel/stekker van de oude sensor is massa geschakeld. Dus als je die aan de massa legt, gaat het piepje weg geloof ik
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #13  
Old 16-10-2008, 17:10
airwolf's Avatar
airwolf airwolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 76
Default

he jongens, wat is zo een forum toch fijn. Ga het proberen.
Ik snap alleen niet waarom mijn bak niet ontkoppeld. Heb de koppelingskabel helemaal ingedraaid en nog als ik de koppeling intrap doet ie het nog steeds niet.
Het enigste wat ik gedaan heb aan wijziging aan mijn blok is de koppelingsplaat overgezet van het nz blok (was van een 91er golf). Het diameter was gewoon 180. Had het vergeleken met de oude koppelingsplaat.
begin nu te twijfelen aan mijn kabel. zal het is gaan checken....
Heb er wel de balen in dat ik de bak weer moet loshalen. Maarzal eerst alle andere opties bij langs lopen wat het kan zijn.
Reply With Quote
  #14  
Old 16-10-2008, 20:04
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Druklager er wel inzitten?
Als je de draden over steekt is het zoemen over
Je hebt dan alleen bij op het cotact zetten even een knipper van het oliedruk lampje
Je kan er ook een verloopstuk op zetten en de andere sensor erbij zetten
Reply With Quote
  #15  
Old 16-10-2008, 21:37
airwolf's Avatar
airwolf airwolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 76
Default

dat met de dat lampie is gelukt thanks!
morgen maar weer ff de bak er af schroeven en kijken of ik niets vergeten ben....
dacht het niet eingelijk, maarja we zullen zien.
zo'n golf is niet goed voor je family life trouwens.
Reply With Quote
  #16  
Old 27-10-2008, 21:48
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,682
Default

Excuses als ik je topic kaap, maar ik zit ook te denken om een 1300 injectie in mijn Jetta 1 te gooien.
Nou is mij wel het een en ander duidelijk over het ombouwen van carburateur naar injectie, maar hoe zit dat nou precies met de kabelbomen.
Zoals ik uit een reactie hierboven heb begrepen, zijn de kabelbomen tot '90 gelijk met die ik nu in mijn Jetta heb zitten. (steekzekeringen)

Zijn er al Golfjes/Jetta's met een 1300i geleverd vóór '90?
Oftewel, zodat het hele zooitje redelijk plug&play is?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum