Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-10-2008, 11:58
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default Motorsport koppakking

Hallo,

Ik heb voor mijn crossauto dit afgelopen jaar een nieuwe motor gebouwd maar heb koppakkingproblemen. Elke 2 wedstrijden de koppakking vervangen is niet leuk meer . Dan eerst de setup van de motor maar even :

EG onderblok
FR bewerkte kop met schrick nokkenas en verstelbaar tandwiel
Weber carburateur van een Lancia i.c.m audi inlaatspruitstuk
Krukas geslepen,verlicht en alles gebalanceerd
Audi 100 zuigers (volledig vlak! in tegenstelling tot GTI zuigers)
Afgedraaid vliegwiel met sachs cinterbrons koppeling
5B bak van een caddy 1 (hele korte bak)

Nu monteer ik elke keer weer een orginele koppakking (met alu ringen dus) maar deze houd het dus niet lang uit . Wat ik nu zoek is een stalen koppakking voor de 1600. Dit blijkt nogal lastig voor een 1800 zijn ze zat te vinden maar voor 1600 kan ik ze nog nergens krijgen. Nu bestaat er voor de 1800 een koppakking die vw motorsport gebruikte van Goetze geloof ik die dus stalen ringen had en ook nog dunner is als een orginele dus je compressieverhouding wordt ook hoger, dit zoek ik eigenlijk ook voor mijn 1600.. Hij wil nog niet pingelen dus er is meer uit te halen, heb nu bijna 14,5/15bar compressie. Heel verhaal maar zo is het hopelijk een beetje duidelijk wat ik zoek.

Alvast bedankt!

Gr. Maurits
Reply With Quote
  #2  
Old 15-10-2008, 12:46
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Ik heb het ook nog even voor je nagevraagd ,maar dit is idd een lastig verhaal.
Koppakking in staal is niet leverbaar.
Je kan hem volgens mij wel laten maken in koper.
Met wat voor kopbouten rij je nu trouwens?
Het is misschien een idee om ARP bouten te monteren.

Gr Jan.
Reply With Quote
  #3  
Old 15-10-2008, 13:16
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

ik heb nog 2stalen koppakkingen van een polo gti motor!! geen idee hoever ze overeen komen ma ik denk meld het effe...
alle 2 0,5mm dik...

pakkingen zijn dus voor een 1.6i16v motorcode ajv.. alle 2 te koop ma nogmaals ik weet dus niet of de kanalen overeen komen!!
Reply With Quote
  #4  
Old 15-10-2008, 13:55
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

@jan: Bedankt voor het nakaijken. Een 1800 koppakking past mischien wel bedenk ik me nu een 1600 mist immers alleen het grote olie terugloopkanaal aan de voorkant de rest is gelijk toch? Op mn werk kan ik waterstraalsnijden en lasersnijden dus een uit koper maken is denk ik nog niet eens zo`n gek idee.. Gebruik elke keer nieuwe orginele rekbouten. Maar die ARP`s zijn toch alleen voor meervoudig gebruik of ook sterker?


@richard-polo: Denk dat die pakking niet gaat passen i.v.m oude type motor die ik heb en geen 16V..maar toch bedankt!


Gr. Maurits
Reply With Quote
  #5  
Old 15-10-2008, 15:21
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Als je toch een watersnijder tot je beschikking hebt zou ik proberen er zelf 1 te maken.
Nu alleen de juiste koperlegering zien te achterhalen.
De ARP bouten zijn bij mijn weten ook sterker dan de gewone bouten.

Succes.
Gr Jan.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-10-2008, 16:56
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Maurits ARP kun je meerdere keren gebruiken.
Wel de voorschriften van ARP opvolgen.

Ik zou idd een plaat koper nemen en zelf snijden.
Uitgloeien en monteren.

Om je compressie iets terug te brengen, misschien de zuiger licht afdraaien?
Of als dat niet mogelijk is een bus in je drijfstang plaatsen? En zo de penhoogte laten zakken.


Naar Duitsland gaan een Vpower100 halen is ook een optie
Reply With Quote
  #7  
Old 15-10-2008, 20:25
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Hej andre,

alles goed? G60 project staat momenteel op een laag pitje i.v.m autocross seizoen.. Gaat deze winter weer helemaal goedkomen.

Maar compressie mag wat mij betreft wel hoger of zo blijven rij nu gewoon met super 98 met zelf octaan toegevoeg dus zeg maar euro 103.. Maar zonder octaanbooster pingelde hij ook nog niet dus er is misschien nog meer uit te halen
Motor loopt verder in iedergeval heel leuk kan normaliter zonder problemen de GSI`tjes 16V bij houden met mijn 1600..

Maar dicht je de kop nog wel goed af met een koperen pakking je mist immers de ringen die je anders afknijpt..en kun je hier gewoon koper voor gebruiken?

ARP bouten zijn vanmiddag gelijk besteld.

http://www.youtube.com/watch?v=VgO69axS3Yg

Linkje van de laatste cross waarbij hij in het begin al niet meer goed liep en later al helemaal niet gezien de rookwolken Normaal houd ik die groene GSI gewoon bij. (ben diegene in de grijze scirocco met oranje velgen)

Gr. Maurits
Reply With Quote
  #8  
Old 16-10-2008, 13:00
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Het is wel belangrijk dat je cilinderkop en onderblok 100% vlak zijn.
Verder moet het geen probleem zijn.
Reply With Quote
  #9  
Old 16-10-2008, 13:21
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Jazeker blok is met het opbouwen iets afgevlakt i.v.m compressieverhoging, kop is weer afgeperst en gecontroleerd op vlakheid en weer goed bevonden.
Nu even kijken of de kop en het blok afgevlakt moeten worden i.v.m de te krijgen diktes plaatmateriaal van koper..Ga toch weer een nieuw onderblok opbouwen en alles overzetten uit dit blok, zoek dus bij deze ook nog een EG,FR of FP onderblok of een soortgelijke boring x slag onderblok (79,5x80).

Normaal koper pakken en nagloeien?



Gr. Maurits

Last edited by sciroccoGTII : 16-10-2008 at 18:22.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum