Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-09-2008, 18:52
Dasher's Avatar
Dasher Dasher is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,636
Default inbouwen 2E motor

Heb al gezocht met de searchfunctie maar helaas niks gevonden daarom maar even topicje.

Heb vandaag een 2e motor gekocht voor de Golf GL. Is een 115pk uit een Passat.

Krijg alles erbij wat ik wil hebben maar nu!!!!!

Waar loopt dat ding op; anders gezegd; voeding aan het kastje onder de motorkap (computerkastje) inspuiting aansluiten en gaan met die banaan of zit er in de auto nog een kast verborgen waar het blok niet zonder kan. En moeten er andere pedalen in? Gaat brandstofpomp van de Pasja passen........?

Krijg ook bak, aandrijfassen, en steunen erbij past dit een beetje of beter de 5bak gebruiken die er nu inzit?

Dit alles moet in een 85er Golf 1.6 GL met carb.

Als iemand hier wat tips of tricks heeft graag melden.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death
Reply With Quote
  #2  
Old 22-09-2008, 16:57
Dasher's Avatar
Dasher Dasher is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,636
Default

Wow dacht dat hier wel wat experts rondhingen op dat gebied
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death
Reply With Quote
  #3  
Old 22-09-2008, 17:48
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Denk dat de meesten zich afvragen waar je in godsnaam aan gaat beginnen gezien je vragen....
Niet rot bedoeld hoor, maar het komt over alsof je er heel weinig verstand van hebt en ik denk dat je het dan beter aan iemand kan overlaten die daar ervaring mee heeft.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-09-2008, 20:22
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

motor+ ECU en motorkabelboom = lopen. Misschien moet je de startblokkering opnieuw inlezen/verwijderen, maar echt lastig is dit niet.

Ff uitzoeken wat voor benzinedruk de 2E gebruikt. Je kan dan de benzinepomp van een ABS/RP/PF motor misschien wel gebruiken, en ws. ook de originele van de passat. Motor heeft geen electronisch gaspedaal, dus je kan gewoon de oude pedalerie gebruiken.

Fusee's/ aandrijfassen/bakflenzen is allemaal VW-lego en moet niet voor problemen zorgen. Alleen zorgen voor een juiste combi van onderdelen. Motor gebruikt dezelfde steunen als de golf, dus omlepelen!

(doe je de andere 5-bak weg, give me a call)
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 22-09-2008, 20:28
Dasher's Avatar
Dasher Dasher is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,636
Default

Danku martiepartie

@Bolku
Heb al vaker motoren omgebouwd maar dat was iedere keer op Webers. Dit was even een vraag mbt het meenemen van e passat spullen en aandachtspunten voor ombouw.

En als die andere bak van de pasja past gaat die erin zal iets beter bestand zijn tegen de daaropvolgende plannen. En startblokkering zit er niet op gelukkig. Maar mag alles meenemen van de Passat wat ik wil en kan gebruken dus er gaat een hoop mee

Wel komt er uiteraard niewe koppeling, drukgroep en lager in.............als het toch losligt beter gelijk doen kan er gelijk een Sachs in

Aandrijfassen heb ik nog wel een paar liggen, ook nog van Golf III 2.0, zijn iets sterker dan de standaard Golf II dingen. Ook de nw uitlaat die nu onder die Passat zit mag eronder uit..................maar denk dat ik er een mooie RVS onder gooi.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death

Last edited by Dasher : 22-09-2008 at 20:33.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-09-2008, 20:47
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

zit verschil in de diameter van de bakflenzen van verschillende types VW;
90 vs 100mm.

je kan;
flenzen wisselen
homokineten wisselen
hele aandrijfasgebeuren wisselen.

Maar goed, daar kom je vanzelf achter!
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum