![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb al gezocht met de searchfunctie maar helaas niks gevonden daarom maar even topicje.
Heb vandaag een 2e motor gekocht voor de Golf GL. Is een 115pk uit een Passat. Krijg alles erbij wat ik wil hebben maar nu!!!!! Waar loopt dat ding op; anders gezegd; voeding aan het kastje onder de motorkap (computerkastje) inspuiting aansluiten en gaan met die banaan of zit er in de auto nog een kast verborgen waar het blok niet zonder kan. En moeten er andere pedalen in? Gaat brandstofpomp van de Pasja passen........? Krijg ook bak, aandrijfassen, en steunen erbij past dit een beetje of beter de 5bak gebruiken die er nu inzit? Dit alles moet in een 85er Golf 1.6 GL met carb. Als iemand hier wat tips of tricks heeft graag melden.
|
||||
|
||||
![]() Wow dacht dat hier wel wat experts rondhingen op dat gebied
![]()
|
||||
|
||||
![]() Denk dat de meesten zich afvragen waar je in godsnaam aan gaat beginnen gezien je vragen....
Niet rot bedoeld hoor, maar het komt over alsof je er heel weinig verstand van hebt en ik denk dat je het dan beter aan iemand kan overlaten die daar ervaring mee heeft.
|
||||
|
||||
![]() motor+ ECU en motorkabelboom = lopen. Misschien moet je de startblokkering opnieuw inlezen/verwijderen, maar echt lastig is dit niet.
Ff uitzoeken wat voor benzinedruk de 2E gebruikt. Je kan dan de benzinepomp van een ABS/RP/PF motor misschien wel gebruiken, en ws. ook de originele van de passat. Motor heeft geen electronisch gaspedaal, dus je kan gewoon de oude pedalerie gebruiken. Fusee's/ aandrijfassen/bakflenzen is allemaal VW-lego en moet niet voor problemen zorgen. Alleen zorgen voor een juiste combi van onderdelen. Motor gebruikt dezelfde steunen als de golf, dus omlepelen! (doe je de andere 5-bak weg, give me a call)
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() @Bolku Heb al vaker motoren omgebouwd maar dat was iedere keer op Webers. Dit was even een vraag mbt het meenemen van e passat spullen en aandachtspunten voor ombouw. En als die andere bak van de pasja past gaat die erin ![]() ![]() ![]() Wel komt er uiteraard niewe koppeling, drukgroep en lager in.............als het toch losligt beter gelijk doen ![]() ![]() Aandrijfassen heb ik nog wel een paar liggen, ook nog van Golf III 2.0, zijn iets sterker dan de standaard Golf II dingen. Ook de nw uitlaat die nu onder die Passat zit mag eronder uit..................maar denk dat ik er een mooie RVS onder gooi.
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death ![]() Last edited by Dasher : 22-09-2008 at 20:33. |
|
||||
|
||||
![]() zit verschil in de diameter van de bakflenzen van verschillende types VW;
90 vs 100mm. je kan; flenzen wisselen homokineten wisselen hele aandrijfasgebeuren wisselen. Maar goed, daar kom je vanzelf achter!