Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-09-2008, 21:58
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default ervaring, met revesie van spinnenkop GTI

Wie heeft er ervaring in het reviseren van de spinnenkop van een Gti Motorcode EV.

Of is het gewoon het beste om hem naar Van Kronenburg te brengen en hem daar ook meteen te laten aanpassen?

Wie kan mij wat informatie geven over:

Kosten
Wat er gereviseerd word?
Wat er aangepast wordt om een hogere brandstofdruk te verkrijgen?
Wie dit allemaal doet, Van Kronenburg weet ik het van maar die vragen 1000 euro ongeveer.(net iets te duur voor mij)

Nog een vraag waar kan ik ergens goed op de testbank gaan, en wat kost het?

Vriendelijke gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-09-2008, 08:22
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Heb je niet gevraagd wat ze voor die 1000 euro allemaal doen dan?

Volgens mij kom je met sonisch reinigen en afstellen al een heel eind
Reply With Quote
  #3  
Old 11-09-2008, 10:08
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,808
Exclamation

Kerel, voor 1000,- pleuro´s krijg je meteen bij de VW-dealer in Duitsland 1 gereviseerde "spinnenkop" (zeg toch gewoon brandstofverdeler ), plus nog flink wat geld terug...je moet er dan wel in ruil de oude er voor afgeven.

Ik heb 8 jaar geleden bij mijn Golf 1 GTI Pirelli (goed 83er Golf 1 GTI heeft "DX", maar is in principe hetzelfde als "EV") de oude brandstofverdeler verwisseld voor zo´n gereviseerde van VW zelf, mét inruil van de oude koste me die gereviseerde destijds iets van (met wat korting) tussen de 750,- en 800,- toenmalige D-mark!

Reken dus maar uit wat dat "maar" in pleuro´s is...

(precies de helft van die toenmalige 800,- D-mark)
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 11-09-2008 at 10:18.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-09-2008, 18:40
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Oke, bedankt voor de info, maar schijnbaar zouden ze die bij Van Kronenburg "Tunen", ik weet ook niet wat ze er aan willen/zullen doen, maar als zo`n nieuwe zo'n stuk goedkoper is dan kan ik beter dat doen, en misschien die aan laten passen.

Afstellen hebben ze trouwens nu deze week gedaan maar blijft steeds het zelfde ik mis gewoon ergens brandstofdruk, maar ik ga nu dit weekend even de retour knijpen, en misschien krijg ik dan net genoeg druk boven in.

Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-09-2008, 15:00
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 993
Default

even simpele vraag: de staandaard zaken al gecontroleerd? filters, warmloop regelaar etc?? pompje in de tank, filtertje niet dicht? heb je uberhaupt al een drukmeter op je brandstofsysteem gezet? zoja wat is de uitgaandedruk van je pomp ???
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-09-2008, 19:11
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

ja alles na laten kijken heb alleen nog geen druk meting gedaan..
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-09-2008, 21:22
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 993
Default

je retour wordt geregeld met een drukventiel volgens mij, maar het zowiezo wel fijn om te weten of je pomp zelf niet overleden is ( door druk te meten kom je hier achter ) dit gebeurt namenlijk nog wel eens en ik zou daar in eerste instantie naar gaan kijken voor je de retour gaat dichtknijpen
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #8  
Old 01-10-2008, 16:20
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

ik ga binnenkort even de druk na laten meten, en dan als er te min is komt er een nieuwe pomp,filters en een nieuwe warmlooppregelaar onder, en als het dan nog niet wil dan wordt het toch een trip naar Van Kronenburg.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum