![]() |
|
|||
|
|||
![]() ja ik ben er ook weer eens, schaam me dood, maar heb het zo waanzinnig druk gehad de laatste tijd, dat ik niet aan dit forum ben toe gekomen
![]() Maar goed, ik zit met een probleempje met mijn Golf II uit 1985, hij loopt 's morgens vreselijk rot. Als ik 'm een minuut of 10 warm laat lopen gaat het goed, maarja die tijd heb je niet altijd. Inmiddels al behoorlijk wat vervangen, maar niets hielp (o.a. nieuwe bougie's, nieuwe bougiekabels, nieuwe rotor en verdelerkap). Daarbij is ie gaan zuipen als een idioot, waar ik voorheen de 1:10 haalde, mag ik nu blij zijn als we de 1:8 gaan halen ![]() Nou was er laatst een vriend van mij bij ons en die ontdekte dat er een vacuumslangetje los was bij de carburateur (had ik dus niet gezien), hij is ermee gaan rijden en het probleem was opgelost. Helaas niet dus, hij is weer terug in Rotterdam en het gedoe begint weer. Nou is dat slechte lopen nog wel te doen, maar wat erger is, is dat ie soms ineens zichzelf "verzuipt" ofzo. Ja weet ff niet hoe ik het anders uit moet leggen, maar dan ben je aan het rijden en ineens heb je totaal geen power meer. Hij slaat dan af en als je 'm dan weer start staat ie echt te shaken. Geef dan geen gas, want dan slaat ie gelijk weer af. Wat ik dan doe is 'm ff laten lopen en dan ineens het gaspendaal tot de grond duwen, dan komt er weer zo'n walm uit de uitlaat en daarna loopt ie weer als een zonnetje. Is er toevallig iemand die dit herkent? Hij is dit overigens pas gaan doen toen het vochtiger en kouder werd. Ik heb zelf het vermoeden dat de electrische choke kapot is of blijft hangen o.i.d. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
waarschijnlijk heb je een pierburg carb, en moet je het daarin zoeken, waarschijnlijk kun je hem het beste gewoon vervangen voor een sloop exemplaar, dan moet het weer goed zijn, maar het kan evengoed een los vacuumslangetje oid zijn.
|
|||
|
|||
![]() 2E carburateur=problemen
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
wat bedoel je daar precies mee? wat ik van mk2 td driver begrijp is dat ik een nieuwe carburateur (nouja van de sloop dan) moet halen, bedoel jij dat ook? |
|
|||
|
|||
![]() Bedoel ik ook ja
Heb ook een 1600 met 2E carburateur en ook problemen Heb een andere gevonden en was/is niets beter zelfs slechter Let wel op wat je dan koopt en of je het terug kunt brengen als het niet goed is |
|
||||
|
||||
![]() laat desnoods als je geen goeie vind, de carburateur reviseren..kost wat, maar dan is het ook dik in orde
|
|||
|
|||
![]() 1600 cab heb ik ook net aan de kant gezet.
had ook alleen maar problemen. eerst ook wat jij zegt, verzuipen.. daarna had ik de regelklep kapot waardoor je er niet normaal mee kan rijden. nu waren de zuigerveren versleten en was het blok verder op. heb nu besloten een 1800 kr 16v injec. in te bouwen. ik heb eventueel wel de goede cab voor je liggen met nieuwe spruitstukpakking ed. voor weinig mag je het overnemen aangezien ik het blok nu toch over heb. jw |
|
|||
|
|||
![]() mmm die goede vriend van mij had het ook al over een nieuwe cab, ik ga eens in overleg. Allemaal alvast bedankt voor de reacties
|
|
|||
|
|||
![]() Als je een nieuwe neemt schrik dan niet van de prijs
Heb je een andere golf voor ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idd, als je hem op een sloperij haalt dan graveren ze er meestal wat in zodat ze hem terug kunnen herkennen als ie niet goed is. dan kun je hem in de meeste gevallen terugbrengen
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik heb het ook al is nagevraagd bij de dealer, deze vertelde me dat een nieuwe 1500 euros zou kossten, ik wist niet wat ik hoorde ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dan denk ik dat het aan Rotterdam licht ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() er is van de week een carb van de sloop in gegaan en me golfje loopt weer als een zonnetje, hij is hooguit wat "luier" geworden
|
|
||||
|
||||
![]() Ja ik zie het , mooi dan kan ik hier ook nog wat info lezen .
![]()