Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-02-2008, 17:26
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default Golf II met wintervrees?

ja ik ben er ook weer eens, schaam me dood, maar heb het zo waanzinnig druk gehad de laatste tijd, dat ik niet aan dit forum ben toe gekomen

Maar goed, ik zit met een probleempje met mijn Golf II uit 1985, hij loopt 's morgens vreselijk rot. Als ik 'm een minuut of 10 warm laat lopen gaat het goed, maarja die tijd heb je niet altijd. Inmiddels al behoorlijk wat vervangen, maar niets hielp (o.a. nieuwe bougie's, nieuwe bougiekabels, nieuwe rotor en verdelerkap). Daarbij is ie gaan zuipen als een idioot, waar ik voorheen de 1:10 haalde, mag ik nu blij zijn als we de 1:8 gaan halen . Hij meurt naar de benzine als ie koud is en volgens mij gooit ie dat er ook gewoon via de uitlaat uit, er komt een behoorlijke walm uit me uitlaat als ie koud is. Het is geen olie, want dat verbruikt ie nauwelijks.

Nou was er laatst een vriend van mij bij ons en die ontdekte dat er een vacuumslangetje los was bij de carburateur (had ik dus niet gezien), hij is ermee gaan rijden en het probleem was opgelost. Helaas niet dus, hij is weer terug in Rotterdam en het gedoe begint weer.

Nou is dat slechte lopen nog wel te doen, maar wat erger is, is dat ie soms ineens zichzelf "verzuipt" ofzo. Ja weet ff niet hoe ik het anders uit moet leggen, maar dan ben je aan het rijden en ineens heb je totaal geen power meer. Hij slaat dan af en als je 'm dan weer start staat ie echt te shaken. Geef dan geen gas, want dan slaat ie gelijk weer af. Wat ik dan doe is 'm ff laten lopen en dan ineens het gaspendaal tot de grond duwen, dan komt er weer zo'n walm uit de uitlaat en daarna loopt ie weer als een zonnetje.

Is er toevallig iemand die dit herkent? Hij is dit overigens pas gaan doen toen het vochtiger en kouder werd. Ik heb zelf het vermoeden dat de electrische choke kapot is of blijft hangen o.i.d.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-02-2008, 17:31
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
ja ik ben er ook weer eens, schaam me dood, maar heb het zo waanzinnig druk gehad de laatste tijd, dat ik niet aan dit forum ben toe gekomen

Maar goed, ik zit met een probleempje met mijn Golf II uit 1985, hij loopt 's morgens vreselijk rot. Als ik 'm een minuut of 10 warm laat lopen gaat het goed, maarja die tijd heb je niet altijd. Inmiddels al behoorlijk wat vervangen, maar niets hielp (o.a. nieuwe bougie's, nieuwe bougiekabels, nieuwe rotor en verdelerkap). Daarbij is ie gaan zuipen als een idioot, waar ik voorheen de 1:10 haalde, mag ik nu blij zijn als we de 1:8 gaan halen . Hij meurt naar de benzine als ie koud is en volgens mij gooit ie dat er ook gewoon via de uitlaat uit, er komt een behoorlijke walm uit me uitlaat als ie koud is. Het is geen olie, want dat verbruikt ie nauwelijks.

Nou was er laatst een vriend van mij bij ons en die ontdekte dat er een vacuumslangetje los was bij de carburateur (had ik dus niet gezien), hij is ermee gaan rijden en het probleem was opgelost. Helaas niet dus, hij is weer terug in Rotterdam en het gedoe begint weer.

Nou is dat slechte lopen nog wel te doen, maar wat erger is, is dat ie soms ineens zichzelf "verzuipt" ofzo. Ja weet ff niet hoe ik het anders uit moet leggen, maar dan ben je aan het rijden en ineens heb je totaal geen power meer. Hij slaat dan af en als je 'm dan weer start staat ie echt te shaken. Geef dan geen gas, want dan slaat ie gelijk weer af. Wat ik dan doe is 'm ff laten lopen en dan ineens het gaspendaal tot de grond duwen, dan komt er weer zo'n walm uit de uitlaat en daarna loopt ie weer als een zonnetje.

Is er toevallig iemand die dit herkent? Hij is dit overigens pas gaan doen toen het vochtiger en kouder werd. Ik heb zelf het vermoeden dat de electrische choke kapot is of blijft hangen o.i.d.



waarschijnlijk heb je een pierburg carb, en moet je het daarin zoeken, waarschijnlijk kun je hem het beste gewoon vervangen voor een sloop exemplaar, dan moet het weer goed zijn, maar het kan evengoed een los vacuumslangetje oid zijn.
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #3  
Old 02-02-2008, 17:43
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

2E carburateur=problemen
Reply With Quote
  #4  
Old 02-02-2008, 18:53
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
2E carburateur=problemen



wat bedoel je daar precies mee?

wat ik van mk2 td driver begrijp is dat ik een nieuwe carburateur (nouja van de sloop dan) moet halen, bedoel jij dat ook?
Reply With Quote
  #5  
Old 02-02-2008, 19:12
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Bedoel ik ook ja
Heb ook een 1600 met 2E carburateur en ook problemen
Heb een andere gevonden en was/is niets beter zelfs slechter
Let wel op wat je dan koopt en of je het terug kunt brengen als het niet goed is
Reply With Quote
  #6  
Old 02-02-2008, 19:39
chris_vw89's Avatar
chris_vw89 chris_vw89 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 541
Send a message via AIM to chris_vw89 Send a message via MSN to chris_vw89
Default

laat desnoods als je geen goeie vind, de carburateur reviseren..kost wat, maar dan is het ook dik in orde
__________________
Lover of life = Lover of Volkswagen
Reply With Quote
  #7  
Old 02-02-2008, 20:25
jw0488 jw0488 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 103
Default

1600 cab heb ik ook net aan de kant gezet.

had ook alleen maar problemen. eerst ook wat jij zegt, verzuipen.. daarna had ik de regelklep kapot waardoor je er niet normaal mee kan rijden.

nu waren de zuigerveren versleten en was het blok verder op.

heb nu besloten een 1800 kr 16v injec. in te bouwen.

ik heb eventueel wel de goede cab voor je liggen met nieuwe spruitstukpakking ed.

voor weinig mag je het overnemen aangezien ik het blok nu toch over heb.

jw
Reply With Quote
  #8  
Old 02-02-2008, 21:02
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

mmm die goede vriend van mij had het ook al over een nieuwe cab, ik ga eens in overleg. Allemaal alvast bedankt voor de reacties
Reply With Quote
  #9  
Old 02-02-2008, 22:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Als je een nieuwe neemt schrik dan niet van de prijs
Heb je een andere golf voor
Reply With Quote
  #10  
Old 02-02-2008, 23:02
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Bedoel ik ook ja
Heb ook een 1600 met 2E carburateur en ook problemen
Heb een andere gevonden en was/is niets beter zelfs slechter
Let wel op wat je dan koopt en of je het terug kunt brengen als het niet goed is


idd, als je hem op een sloperij haalt dan graveren ze er meestal wat in zodat ze hem terug kunnen herkennen als ie niet goed is. dan kun je hem in de meeste gevallen terugbrengen
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #11  
Old 02-02-2008, 23:04
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Als je een nieuwe neemt schrik dan niet van de prijs
Heb je een andere golf voor


ik heb het ook al is nagevraagd bij de dealer, deze vertelde me dat een nieuwe 1500 euros zou kossten, ik wist niet wat ik hoorde
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #12  
Old 03-02-2008, 00:05
rickGT rickGT is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,419
Send a message via MSN to rickGT
Default

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
Helaas niet dus, hij is weer terug in Rotterdam en het gedoe begint weer.


Dan denk ik dat het aan Rotterdam licht
__________________
"voor al je full wax detail beurten, pb voor info"
Reply With Quote
  #13  
Old 09-02-2008, 21:43
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

er is van de week een carb van de sloop in gegaan en me golfje loopt weer als een zonnetje, hij is hooguit wat "luier" geworden
Reply With Quote
  #14  
Old 09-02-2008, 21:49
Klaas-jan's Avatar
Klaas-jan Klaas-jan is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,121
Default

Ja ik zie het , mooi dan kan ik hier ook nog wat info lezen .
__________________
'it was acceptable in the 80's
---------------------------
-Jetta-
The (Great White) one
Mn jetta 1

cleanen jetta 1

-jetta-
It's the five letter word.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum