![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() He hallo, ff wat kop-vraagjes,
ik heb een 1600 EZ uit '85. Ik wil de (mech) kop bewerken, andere nokken erin en er moeten 38mm keihins op komen (deze heb ik al) Ik zou dat eigenlijk willen doen buiten mijn wagen, zodat ik niet weken zonder zit. Moet ik nu zoeken naar een exact dezelfde 1600EZ kop of past daar ook wat anders op?? bv een oudere of nieuwere 1.6 kop? Ik heb ergens hier gelezen dat ik niet naar 1.8 kan omdat je dan compressie verliest zonder je slag te vergroten. (is andersom dan ook waar, vergroot een 1.3 dan je compressie of past dat zowiezo niet?? Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
![]() 1.3 Kop gaat niet passen watn dat is een ander soort blok.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Als je nieuwer gaat kom je met hydrostoters in de kop
Heb je de nokkenas al dan gaat dat niet Ik heb nog wel een kop van een PN[hydrostoters] liggen Last edited by golf mkII 16v : 26-01-2008 at 09:15. |
#4
|
||||
|
||||
![]() nee, om die reden heb ik ook nog geen nok aangeschaft..
Moeten er dingen verbouwd worden om een PN kop erop te krijgen (bv ontsteking of koelvloeistof-aansluiting verplaatsen), of is het redelijk plug n play(alles op ongeveer dezelfde plek)? Ik heb gezien dat er voor hydro meer nokken verkrijgbaar zijn, dus dat zou al beter zijn ![]() En wat vraag je voor de kop natuurlijk? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Is naar mijn weten zo over te zetten
Ontsteking zit ook gewoon opt blok |