![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo
ik heb juist dit forum ontdekt en vond het intressant om hier een paar vragen te stellen. ik ben vandaag gaan kijken naar een golf 1 GTI van '82 (1600cc) nu de buitenkant zag er zeer goed uit aan de onderkant niets van roest ofzo. Nu de batterij was volledig plat dus hij ging in het begin niet zonder andere batterij maar die word vervangen dus das ok. Maar de injectie was slecht afgesteld en hij heeft lang stil gestaan dus daardoor starte hij ook moeilijk, ook viel hij stil toen hij gewoon draaide (rollantie). Daar word ook naar gekeken voor ik hem koop enzo. Nu ik heb nog niet beslist maar zou hij terug inorde komen met nieuwe batterij en afstelling injectie (of vernieuwing)? Op de motor rond de vulling van de olie was er ook wat corrosie (mss roest) te bespeuren. Kan je dit nog inorde krijgen of is dit een zeer slecht teken? ook mss een paar handige tips van een kenner zou nice zijn. enkele nieuwe dingen die er op zitten: uitlaatlijn achter 1ste knalpot radiator trommelremmen (achter natuurlijk) km stand: 113.000km helaas geen servo maar kan je dit er nog instoppen achteraf?? Maat van mij heeft er mee gereden omdat ik er nog niet mee mag rijden (voorlopig) en hij zei dat er geen dingen op aan te merken waren dus dat is goed. dank u bij voorbaat voor de hulp |
|
|||
|
|||
![]() Hoi naamgenoot!
De corrosie rond de olievuldop is op zich niet zo erg. Gewoon het kleppendeksel even opnieuw spuiten. Is de auto over gespoten? Wat voor kleur heeft de auto eigenlijk? Als de kilometerstand klopt heb je echt een vrij unieke auto ![]() Wat kost de auto als ik vragen mag? |
|
||||
|
||||
![]() pics !!!!!
|
|
|||
|
|||
![]() http://users.telenet.be/Gamefreak/GTI/
hier zie je een paar foto's ervan wat ik zou willen vragen. als ik de binnenbekleding eruit haal. Is dat moeilijk om die er terug in te krijgen? prijs is wel 5500€ maar dan word de injectie nagekeken (desnoods vervangen) nieuwe batterij gekeurd nieuwe banden Last edited by mk1GTI : 05-02-2007 at 03:04. |
|
||||
|
||||
![]() Een slecht afgestelde injectie en wat roest op de kleppendeksel zijn wel de minste zaken waar ik me zorgen over zou maken bij aankoop van een Golf 1 GTI, weet je zeker dat een klassieker een goede keus is voor je?
|
||||
|
||||
![]() Binnenbekleding in en uitbouwen is een eitje, alleen het hemeltje is wat lastiger. Waarom moet het eruit trouwens?
Auto ziet er op het oog goed uit, maar staat al zo lang te koop dat ik zou proberen om nog wat van de prijs af te krijgen.
|
||||
|
||||
![]() Ik zou eens proberen om onder die rode zwick te kijken of er roest zit.
Lijkt me wel een leuke auto. |
|
||||
|
||||
![]() Op de foto's lijkt de auto niet
verkeerd... Het injectieverhaal en corrosie op de kleppendeksel hoef je je niet erg druk om te maken ![]() Voor een bedrag van 5500 euro mag je toch wel een GTI verwachten in behoorlijk goede conditie ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ziet er op zich goed uit, maar onder het plastic weet je het nooit, een 82er heeft geen plastic schermen bij de voorwielen (moddervangers) dus daar zou ik erg goed kijken naar bv roest van de raamstijl, schermen, voorste schroefpunt schermen. En absoluut de auto ook op een brug zetten en de dorpels en ophangpunt achterbrug checken.
Voor 5500 euro mag je heel wat verwachten! |
|
||||
|
||||
![]() O ja, binnenbekleding is simpel!
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wordt er niet voor niets opgezet ![]() Ziet er op de foto niet slecht uit Zijn er iets van rekeningen bij van onderhouds historie[nap] |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, kost meestal wel iets ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
HaHa,bedoelde dus schade en/of roest Heb zelf zoiets [auto vd vrouw]spadbordranden 1bonk roest en de randen er om en het is weer netjes ![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo ben ik weer
toen ik ben gaan kijken heb ik het type gemonteerd van de wagen dit is dus het type: 17.g.eg deze Golf 1 GTI zou maar 1 jaar gemaakt zijn geweest (van augustus 81 tot augustus 82) iemand die mss wat meer kan vertelen over dit type? iemand vertelde me dat dit nog een speciaal type is maar wil dit natuurlijk weten van kenners:p |
|
|||
|
|||
![]() type 17 is gewoon de benaming van volkswagen voor een golf mk1
en dat eg is het motortype dat in de auto zit, EG is hierbij de motorcode.. vraag me wel verder af wat r zo speciaal is aan deze golf, lijkt mij gewoon een GTI. precies een jaar ouder is wel appart, dat zijn de enige mk1`s met 1800 motor.. |
|
|||
|
|||
![]() het is een 1600motor die erin ligt
het rare is dat er in dat jaar exact 12500exemplaren zijn van gemaakt en dat ze eigenlijk enkel bestemd waren voor nederland duitsland belgie en luxemburg. Vandaag de dag rijden er nog ongeveer 300 rond in België ben dit tegengekomen toen ik in een boekenhandel het grote VW boek opensloeg ![]() |
|
|||
|
|||
![]() VW hanteerd altijd augustus tot augustus als modeljaar!
|
|
||||
|
||||
![]() "EG" is altijd 1600 110PK, 1800 112PK is "DX" in de Golf 1 GTI.
|
|||
|
|||
![]() ahzo
maar volgens de specs dat ik al heb gezien zou de 1600GTI +-820kg wegen terwijl de 1800GTI eigenlijk +900KG weegt is dit echt zo? trouwens als hij in goede staat is wat krijg je daar nog uit van 0 tot 100? edit: zou er wel een K&N open air filter op steken maakt niet veel verschil uit maar alle beetjes helpen en zeker op zo een licht wagentje |
|
||||
|
||||
![]() Leeg gewicht 1600 gti= 840KG
Leeg gewicht 1800 gti= 860KG Ik neem aan dat je toch eerst een testritje gaat maken. Dan kun je toch ff testen hoe het bevalt.