Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-02-2007, 00:56
mk1GTI mk1GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 34
Default golf mk1 GTI vraagjes

hallo
ik heb juist dit forum ontdekt en vond het intressant om hier een paar vragen te stellen.

ik ben vandaag gaan kijken naar een golf 1 GTI van '82 (1600cc)
nu de buitenkant zag er zeer goed uit aan de onderkant niets van roest ofzo.
Nu de batterij was volledig plat dus hij ging in het begin niet zonder andere batterij maar die word vervangen dus das ok.
Maar de injectie was slecht afgesteld en hij heeft lang stil gestaan dus daardoor starte hij ook moeilijk, ook viel hij stil toen hij gewoon draaide (rollantie).
Daar word ook naar gekeken voor ik hem koop enzo.
Nu ik heb nog niet beslist maar zou hij terug inorde komen met nieuwe batterij en afstelling injectie (of vernieuwing)?
Op de motor rond de vulling van de olie was er ook wat corrosie (mss roest) te bespeuren.
Kan je dit nog inorde krijgen of is dit een zeer slecht teken?
ook mss een paar handige tips van een kenner zou nice zijn.

enkele nieuwe dingen die er op zitten:
uitlaatlijn achter 1ste knalpot
radiator
trommelremmen (achter natuurlijk)

km stand: 113.000km
helaas geen servo maar kan je dit er nog instoppen achteraf??
Maat van mij heeft er mee gereden omdat ik er nog niet mee mag rijden (voorlopig) en hij zei dat er geen dingen op aan te merken waren dus dat is goed.

dank u bij voorbaat voor de hulp
Reply With Quote
  #2  
Old 04-02-2007, 16:59
-MK1GTI- -MK1GTI- is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 55
Default

Hoi naamgenoot!

De corrosie rond de olievuldop is op zich niet zo erg. Gewoon het kleppendeksel even opnieuw spuiten.

Is de auto over gespoten? Wat voor kleur heeft de auto eigenlijk? Als de kilometerstand klopt heb je echt een vrij unieke auto Beetje originele auto?

Wat kost de auto als ik vragen mag?
Reply With Quote
  #3  
Old 04-02-2007, 19:22
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

pics !!!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 05-02-2007, 03:00
mk1GTI mk1GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 34
Default

http://users.telenet.be/Gamefreak/GTI/

hier zie je een paar foto's ervan

wat ik zou willen vragen. als ik de binnenbekleding eruit haal.
Is dat moeilijk om die er terug in te krijgen?

prijs is wel 5500€
maar dan word de injectie nagekeken (desnoods vervangen)
nieuwe batterij
gekeurd
nieuwe banden

Last edited by mk1GTI : 05-02-2007 at 03:04.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-02-2007, 07:37
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Een slecht afgestelde injectie en wat roest op de kleppendeksel zijn wel de minste zaken waar ik me zorgen over zou maken bij aankoop van een Golf 1 GTI, weet je zeker dat een klassieker een goede keus is voor je?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #6  
Old 05-02-2007, 09:03
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Binnenbekleding in en uitbouwen is een eitje, alleen het hemeltje is wat lastiger. Waarom moet het eruit trouwens?
Auto ziet er op het oog goed uit, maar staat al zo lang te koop dat ik zou proberen om nog wat van de prijs af te krijgen.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #7  
Old 05-02-2007, 09:22
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Ik zou eens proberen om onder die rode zwick te kijken of er roest zit.
Lijkt me wel een leuke auto.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-02-2007, 13:13
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Op de foto's lijkt de auto niet
verkeerd... Het injectieverhaal en
corrosie op de kleppendeksel hoef
je je niet erg druk om te maken

Voor een bedrag van 5500 euro mag
je toch wel een GTI verwachten in
behoorlijk goede conditie
Reply With Quote
  #9  
Old 05-02-2007, 13:53
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 314
Default

Ziet er op zich goed uit, maar onder het plastic weet je het nooit, een 82er heeft geen plastic schermen bij de voorwielen (moddervangers) dus daar zou ik erg goed kijken naar bv roest van de raamstijl, schermen, voorste schroefpunt schermen. En absoluut de auto ook op een brug zetten en de dorpels en ophangpunt achterbrug checken.

Voor 5500 euro mag je heel wat verwachten!
Reply With Quote
  #10  
Old 05-02-2007, 13:54
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 314
Default

O ja, binnenbekleding is simpel!
Reply With Quote
  #11  
Old 05-02-2007, 19:23
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by dekilo
Ik zou eens proberen om onder die rode zwick te kijken of er roest zit.
Lijkt me wel een leuke auto.

Wordt er niet voor niets opgezet
Ziet er op de foto niet slecht uit
Zijn er iets van rekeningen bij van onderhouds historie[nap]
Reply With Quote
  #12  
Old 05-02-2007, 19:34
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Wordt er niet voor niets opgezet


Nee, kost meestal wel iets
Reply With Quote
  #13  
Old 05-02-2007, 19:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Nee, kost meestal wel iets

HaHa,bedoelde dus schade en/of roest
Heb zelf zoiets [auto vd vrouw]spadbordranden 1bonk roest en de randen er om en het is weer netjes
Reply With Quote
  #14  
Old 06-02-2007, 18:58
mk1GTI mk1GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 34
Default

hallo ben ik weer
toen ik ben gaan kijken heb ik het type gemonteerd van de wagen
dit is dus het type:
17.g.eg
deze Golf 1 GTI zou maar 1 jaar gemaakt zijn geweest (van augustus 81 tot augustus 82)
iemand die mss wat meer kan vertelen over dit type?
iemand vertelde me dat dit nog een speciaal type is maar wil dit natuurlijk weten van kenners:p
Reply With Quote
  #15  
Old 06-02-2007, 21:26
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

type 17 is gewoon de benaming van volkswagen voor een golf mk1

en dat eg is het motortype dat in de auto zit, EG is hierbij de motorcode..

vraag me wel verder af wat r zo speciaal is aan deze golf, lijkt mij gewoon een GTI.

precies een jaar ouder is wel appart, dat zijn de enige mk1`s met 1800 motor..
Reply With Quote
  #16  
Old 06-02-2007, 21:49
mk1GTI mk1GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 34
Default

het is een 1600motor die erin ligt
het rare is dat er in dat jaar exact 12500exemplaren zijn van gemaakt
en dat ze eigenlijk enkel bestemd waren voor nederland duitsland belgie en luxemburg.
Vandaag de dag rijden er nog ongeveer 300 rond in België

ben dit tegengekomen toen ik in een boekenhandel het grote VW boek opensloeg
Reply With Quote
  #17  
Old 06-02-2007, 21:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

VW hanteerd altijd augustus tot augustus als modeljaar!
Reply With Quote
  #18  
Old 06-02-2007, 22:41
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,808
Default

"EG" is altijd 1600 110PK, 1800 112PK is "DX" in de Golf 1 GTI.
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #19  
Old 07-02-2007, 01:18
mk1GTI mk1GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 34
Default

ahzo
maar volgens de specs dat ik al heb gezien zou de 1600GTI +-820kg wegen
terwijl de 1800GTI eigenlijk +900KG weegt is dit echt zo?
trouwens als hij in goede staat is wat krijg je daar nog uit van 0 tot 100?

edit: zou er wel een K&N open air filter op steken maakt niet veel verschil uit maar alle beetjes helpen en zeker op zo een licht wagentje
Reply With Quote
  #20  
Old 07-02-2007, 07:44
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Leeg gewicht 1600 gti= 840KG
Leeg gewicht 1800 gti= 860KG

Ik neem aan dat je toch eerst een testritje gaat maken.
Dan kun je toch ff testen hoe het bevalt.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum