![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo, als ik mijn 1.8Gti 8v (ev) niet beter krijg aan het lopen als nu, en dan bedoel ik dus als ik mijn brandstofdruk niet omhoog krijg, zit ik te denken om op Webers over te stappen.
Nu is mijn vraag, aangezien ik een "leek" ben op dat gebied, welke moet of kan ik dan het beste gebruiken en wat kost een setje ongeveer, op marktplaats zie ik wel setjes staan nu ben ik zelf aan het denken aan tussen de 40 of 48ers. Maar die zitten rond de 600 euro ex. het spruitstuk. Ook wil ik graag weten wat ik moet aanpassen op mijn blok zodat ik ze kan monteren, een andere brandstofpomp dat weet ik. Maar ik zit met de "gaten" waar de injectors in zitten in de cillinderkop, kan ik die gewoon afdoppen of is daar iets voor te krijgen? Dit is tot zover mijn setup: Lichter vliegwiel van Bolku Catcams Nokkenas van 272graden van Bolku Spaghetti spruitstuk 65mm rvs powersprint open vanaf het spruitstuk (1 midden-demper) Gevlakte kop bewerkte poorten Kop gereviseerd, nieuwe kleppen, en opnieuw geslepen Nieuwe hydraulische stoters Nieuwe koppeling met versterkte drukgroep Welke webers kan ik nu het beste gebruiken om toch net dat beetje meer vermogen mee te pakken, en dat mijn motor volledig lekker draait?? Vriendelijke groeten: Ronnie ![]()
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() 40mm en dan zoeken naar de juiste ingredienten (venturi's etc)
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#3
|
||||
|
||||
![]() Heb je in combinatie met de snelle nokkenas wel een verstelbare nokkenaspoelie
gebruikt? Het kan nml nu ook zo zijn dat je kleptiming niet deugt en de auto daarom niet lekker loopt. Wat betreft de webers sluit ik me bij vwleusden aan 40mm. Gr Jan. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Nee ik ben even informatie aan het zoeken over hoe ik zo`n tandwiel juist moet afstellen.
Ik ben wel al met Steven16v in contact over het tandwiel zal binnenkort gekocht worden, en dan zal ik ook proberen of het dan beter is. Maar volgens de eigenaar van de testbank en het bedrijf waar ik mijn auto altijd laat afstellen (volkswagen specialist) heeft het toch ermee te maken dat de motor niet genoeg brandstof in de hoge toeren krijgt. 40gers dus, oke maar wat is dan een goede venturi afstelling welke maat moet ik dan nemen? Info is altijd welkom. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Oke bedankt
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() je moet zorgen dat er F11 buizen in de 40 mm zitten , ik denk dat je met 32/34 mm venturies al een heel eind in de goede richting zit.
dan pakt ie tenminste mooi op . of je moet al het uiterste uit je motor willen halen , dan zou ik er ook 45 mm op zetten , maar als je er dagelijks mee moet rijden is 40 mm ook genoeg. |
#8
|
||||
|
||||
![]() ik was zelf al erachter gekomen dat ik een venturie moet plaatsen van 35mm, nu alleen nog kijken voor de sproeierbezetting.
Maar eerst eens kijken waarschijnlijk heb ik dus een G60 benzinepomp onder de golf zitten, een aangezien dit dus werkt via digifant (dacht ik) heeft dit waarschijnlijk niet genoeg continu druk zoals een echt K-Jetronic benzinepomp wel heeft, want deze wordt geregeld door de luchtweger. Volgende maand gaat hij weg voor onderzoek en als hij dan nog niet goed gaat dan komen er webers op. Gr Ronnie, meer info is altijd handig blijf maar posten..
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() speed centre geldermalse...
daar laat ik mijn motoren ook afstellen. is niet goedkoop maar zeer ervaren pro`s met weber motoren. ook nokken en onsteking afstellingen.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Beide pompen zullen rond de 5 bar druk geven. Je hebt een drukregelaar ertussen zitten die over het algemeen 3 bar is bij VW.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |