Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-10-2008, 19:28
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default Webers welke te gebruiken?

Hallo, als ik mijn 1.8Gti 8v (ev) niet beter krijg aan het lopen als nu, en dan bedoel ik dus als ik mijn brandstofdruk niet omhoog krijg, zit ik te denken om op Webers over te stappen.

Nu is mijn vraag, aangezien ik een "leek" ben op dat gebied, welke moet of kan ik dan het beste gebruiken en wat kost een setje ongeveer, op marktplaats zie ik wel setjes staan nu ben ik zelf aan het denken aan tussen de 40 of 48ers.
Maar die zitten rond de 600 euro ex. het spruitstuk.
Ook wil ik graag weten wat ik moet aanpassen op mijn blok zodat ik ze kan monteren, een andere brandstofpomp dat weet ik.
Maar ik zit met de "gaten" waar de injectors in zitten in de cillinderkop, kan ik die gewoon afdoppen of is daar iets voor te krijgen?

Dit is tot zover mijn setup:

Lichter vliegwiel van Bolku
Catcams Nokkenas van 272graden van Bolku
Spaghetti spruitstuk
65mm rvs powersprint open vanaf het spruitstuk (1 midden-demper)
Gevlakte kop bewerkte poorten
Kop gereviseerd, nieuwe kleppen, en opnieuw geslepen
Nieuwe hydraulische stoters
Nieuwe koppeling met versterkte drukgroep

Welke webers kan ik nu het beste gebruiken om toch net dat beetje meer vermogen mee te pakken, en dat mijn motor volledig lekker draait??

Vriendelijke groeten: Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-10-2008, 19:53
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

40mm en dan zoeken naar de juiste ingredienten (venturi's etc)
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #3  
Old 08-10-2008, 21:44
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Heb je in combinatie met de snelle nokkenas wel een verstelbare nokkenaspoelie
gebruikt?
Het kan nml nu ook zo zijn dat je kleptiming niet deugt en de auto daarom niet lekker loopt.
Wat betreft de webers sluit ik me bij vwleusden aan 40mm.

Gr Jan.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-10-2008, 22:17
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Nee ik ben even informatie aan het zoeken over hoe ik zo`n tandwiel juist moet afstellen.
Ik ben wel al met Steven16v in contact over het tandwiel zal binnenkort gekocht worden, en dan zal ik ook proberen of het dan beter is. Maar volgens de eigenaar van de testbank en het bedrijf waar ik mijn auto altijd laat afstellen (volkswagen specialist) heeft het toch ermee te maken dat de motor niet genoeg brandstof in de hoge toeren krijgt.

40gers dus, oke maar wat is dan een goede venturi afstelling welke maat moet ik dan nemen?
Info is altijd welkom.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-10-2008, 12:20
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Hey Ronnie.

klik

Lees bovenstaand thread even door,of neem contact op met Serge Pot.

Gr Jan.

Last edited by J-9A-N : 09-10-2008 at 12:23.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-10-2008, 17:18
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Oke bedankt
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-10-2008, 20:22
fptjb's Avatar
fptjb fptjb is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 154
Default

je moet zorgen dat er F11 buizen in de 40 mm zitten , ik denk dat je met 32/34 mm venturies al een heel eind in de goede richting zit.
dan pakt ie tenminste mooi op .
of je moet al het uiterste uit je motor willen halen , dan zou ik er ook 45 mm op zetten , maar als je er dagelijks mee moet rijden is 40 mm ook genoeg.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-10-2008, 20:15
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

ik was zelf al erachter gekomen dat ik een venturie moet plaatsen van 35mm, nu alleen nog kijken voor de sproeierbezetting.
Maar eerst eens kijken waarschijnlijk heb ik dus een G60 benzinepomp onder de golf zitten, een aangezien dit dus werkt via digifant (dacht ik) heeft dit waarschijnlijk niet genoeg continu druk zoals een echt K-Jetronic benzinepomp wel heeft, want deze wordt geregeld door de luchtweger.
Volgende maand gaat hij weg voor onderzoek en als hij dan nog niet goed gaat dan komen er webers op.
Gr Ronnie, meer info is altijd handig blijf maar posten..
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #9  
Old 19-10-2008, 18:45
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

speed centre geldermalse...
daar laat ik mijn motoren ook afstellen.
is niet goedkoop maar zeer ervaren pro`s met weber motoren.
ook nokken en onsteking afstellingen.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #10  
Old 19-10-2008, 20:12
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by De Limburger
ik was zelf al erachter gekomen dat ik een venturie moet plaatsen van 35mm, nu alleen nog kijken voor de sproeierbezetting.
Maar eerst eens kijken waarschijnlijk heb ik dus een G60 benzinepomp onder de golf zitten, een aangezien dit dus werkt via digifant (dacht ik) heeft dit waarschijnlijk niet genoeg continu druk zoals een echt K-Jetronic benzinepomp wel heeft, want deze wordt geregeld door de luchtweger.
Volgende maand gaat hij weg voor onderzoek en als hij dan nog niet goed gaat dan komen er webers op.
Gr Ronnie, meer info is altijd handig blijf maar posten..


Beide pompen zullen rond de 5 bar druk geven. Je hebt een drukregelaar ertussen zitten die over het algemeen 3 bar is bij VW.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum